Shadow of the Tomb Raider släpps den 14 september

Permalänk
Melding Plague

Shadow of the Tomb Raider släpps den 14 september

Square Enix avtäcker den avslutande delen av den nya Tomb Raider-serien. På menyn står till synes hisnande höjder och äventyr, samt en ny utvecklare i form av Eidos Montreal.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

September kommer bli en bra månad :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Wow! Det här gillar vi.
Uppskattade senaste spelet otroligt mycket och det var verkligen längesedan man hade en härlig och trevlig SP-kampanj att lira.
Sen att det ser jäkligt snyggt ut också gör det inte värre

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::

Permalänk
Medlem

Jag gillade Tomb Raider men spelade aldrig Return of, är det värt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag gillade Tomb Raider men spelade aldrig Return of, är det värt det?

japp, lika bra som de första spelet i serien

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bankai:

Jag gillade Tomb Raider men spelade aldrig Return of, är det värt det?

Ja, det är ett bra spel som håller. Spelade klart det för några veckor sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

åh kommer bli så grymt!

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Gillade Tomb Raider (2013) och Rise of the Tomb Raider så detta var en trevlig nyhet!

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem

Hm, undrar hur det blir med kvalitén nu när Crystal Dynamics inte sköter utvecklingen?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Härligt! Dom 2 tidigare spelen har varit grymma
Men jag blir ändå lite nojig när man byter utvecklare bara sådär.
Tror definitivt inte att det blir ett dåligt spel, funderar mest på om dom får till samma känsla som i föregångarna. Varje studio sätter ju sin touch på det som produceras.

Som en riktig Halo fantast är jag inte speciellt nöjd med hur 343i fortsatte serien efter Bungie *snyft*

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Jag älskade TR 2013, men föll aldrig riktigt för Rise of TR :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hm, undrar hur det blir med kvalitén nu när Crystal Dynamics inte sköter utvecklingen?

Om jag inte minns fel så är del väl Eidos som gjorde tombraider från början. Så polygon boobs here we go!!! ;p
Skämt åsido så vettefan, vad har Eidos gjort nyligen, och hur buggigt var det? Det är väl det man får kolla på.

Permalänk
Medlem

Blir det några tombs i det här spelet måntro?

Uncharted: Female edition 1 och 2 var ju inte Tomb Raider mer än till namnet.

Permalänk
Inaktiv

Givet köp för mig, gillade (2013) skarpt och Rise var bra nog.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Om jag inte minns fel så är del väl Eidos som gjorde tombraider från början. Så polygon boobs here we go!!! ;p
Skämt åsido så vettefan, vad har Eidos gjort nyligen, och hur buggigt var det? Det är väl det man får kolla på.

De har säkert haft ett finger med i spelet på de två första delarna i denna serie (de gamla är inte aktuella enligt mig ), hoppas det blir bra.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Switch-släpp då?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem

Hoppas att bytet av utvecklare innebär att det blir ett bättre spel än de föregående två värdelösa titlarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Jag gillade Tomb Raider men spelade aldrig Return of, är det värt det?

Jag tycker det.

Skrivet av Arelion:

Hoppas att bytet av utvecklare innebär att det blir ett bättre spel än de föregående två värdelösa titlarna.

Heresy!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Avstängd

Detta är årets höjdpunkt!

Visa signatur

MSI GTX 1080 Ti Gaming X, 32 GB DDR4 2666 mhz, Corsair RM750x 80+ Gold, Noctua D15, Be Quiet Dark Base 700, MSI X370 Gaming Titanium, 2st Samsung 850 Evo 512 GB, Ryzen 7 1700. . Acer Predator XB271HUA 2560x1440p 165 hz, G - Sync. ASUS 144 hz monitor och Sony MDR-Z7 (High End) Högtalare: XTZ Tune 4 (high end)

Phone: Samsung Galaxy Note 9, 512 GB.

Gamingstol: AKRACING ProX.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är trist med ännu ett nytt Tomb Raider. Jag vill ha helt nya spel och inga gamla karaktärer år efter år. Visst va förra Tomb Raider bra men jag saknar något nytt i spelvärlden för att inte bli uttråkad.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är trist med ännu ett nytt Tomb Raider. Jag vill ha helt nya spel och inga gamla karaktärer år efter år. Visst va förra Tomb Raider bra men jag saknar något nytt i spelvärlden för att inte bli uttråkad.

Kryllar av nya spel, det är inte som att Shadow of the Tomb Raider är det enda som kommer släppas i år.

Permalänk

Bara jag som stör mig på att flera kallar Rise of the Tomb Raider för "Return of"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag tycker det är trist med ännu ett nytt Tomb Raider. Jag vill ha helt nya spel och inga gamla karaktärer år efter år. Visst va förra Tomb Raider bra men jag saknar något nytt i spelvärlden för att inte bli uttråkad.

Men då hade det inte varit ett spel ur Tomb Raider serien.. för Lara Croft är bokstavligen Tomb Raider. Sedan om du vill ha något nytt så finns det absolut inget som hindrar dig från att köpa ett annat spel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk

Shadow of The Tomb Raider

Endelig endelig, så skal vi få selveste Lara Croft igjen! Håper det blir stemmen til Camilla Luddington som er veldig mektig og perfekt. Ja også må spillet bli grafikk tungt som Rise of The tomb Raider, ja eller enda mer krevende,
da jeg har kjøpt det beste Msi Gtx Gaming X 1080 ti trio til 2k skjerm og alt er satt til max, bruker ikke Dx 12 da kan man ikke bruke:VXAO som skaper de aller beste "skyggeforhold" som HBAO+ ikke klarer.Lyssettinger blir mer autentisk med VXAO.Vel vi må vente til den 14/9-18 med kjøp, og den 27/4-18 så får vi kanskje grei på om selveste Camilla Luddington er med i siste act.Filmen Tomb Raider var jammen flott å se, bare synd at det ble 12 års grense på den når spillet var 18 år...hehe lite blod å se og bruk av is hakka som gikk inn i ryggen
og pil i hodet på de brutale Trinity soldatene.Filmen kunne fint ha vart lenger enn 2t da hadde historien vært noe dypere og fått bedre kritikk.Imdb så ble 7,4 og 7,0...Jaja det kommer vel en 2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men då hade det inte varit ett spel ur Tomb Raider serien.. för Lara Croft är bokstavligen Tomb Raider. Sedan om du vill ha något nytt så finns det absolut inget som hindrar dig från att köpa ett annat spel.

Självklart har du rätt, men vad jag menar är att det har varit extremt dåligt med aaa släpp på väldigt länge. Jag saknar helt nya spel med nya karaktärer. Det är enligt mig tråkigt med ännu ett Tomb Raider, Assassin's Creed, Far Cry osv.

Permalänk
Medlem

Årets spel kommer precis innan min födelsedag! Vad trevligt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Självklart har du rätt, men vad jag menar är att det har varit extremt dåligt med aaa släpp på väldigt länge. Jag saknar helt nya spel med nya karaktärer. Det är enligt mig tråkigt med ännu ett Tomb Raider, Assassin's Creed, Far Cry osv.

Du menar Far Cry 5 som bokstavligen har en ny miljö med helt nya karaktärer? Eller Assassins Creed som har helt startat om.. Om du söker nya miljöer och karaktärer så kanske du borde ta en titt på dessa kan man ju tycka.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Du menar Far Cry 5 som bokstavligen har en ny miljö med helt nya karaktärer? Eller Assassins Creed som har helt startat om.. Om du söker nya miljöer och karaktärer så kanske du borde ta en titt på dessa kan man ju tycka.

Jag är intresserad av kommande spel från Bethesda. Dem håller på med ett helt nytt spel som ska va lika stort som The elder scrolls och Fallout serien. Sedan är kommande spel från skaparna av Witcher intressant, cyberpunk 2077.

Permalänk
Avstängd

Vaknade, såg att man kunde förboka Shadow of the Tomb Raider, förbokade Croft Edition direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SneakyCandy:

Vaknade, såg att man kunde förboka Shadow of the Tomb Raider, förbokade Croft Edition direkt.

https://i.imgur.com/LYlNDwo.png

Det var mycket pengar du betalade. Varför inte vänta tills spelet har kommit och se vad det får för betyg?