Dator för foto och video behandling max 20k

Permalänk
Medlem

Dator för foto och video behandling max 20k

Jag har fått uppdraget av en kompis o sätta ihop en dator till honom. Jag har lite dålig koll då jag har betydligt bättre koll på speldelen.
Adobe Photoshop, Premiere Pro, After Effects, Audition. Blackmagic Design Davinci Resolve.
Främst de fem programmen som han ska använda och jag vet inte något om vad de kräver. Han ska arbeta med 4k material med.

Max är 20k, i värsta fall får han ta skärmen utanför budget sa han. Räcker 16gb ram eller är 32gb mkt vettigare?
Paketet jag kommit fram till är

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10847580/joel

Då får han lägga till kringutrustning efter egen smak tänker jag.

Något som borde vara annorlunda?

Permalänk

För videoredigering i 4k så är väl 32gb ram att föredra, annars såg det bra ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 8700k. gtx 1070ti. 16gb ram

Permalänk
Medlem

Väcker lite liv i tråden. Köpte din kompis datorn? Hur funkar GTX 1060 till Davinci resolve i 4k?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

@Ronnie60

Japp. Den funkar bra. Jag rekommenderar att man klipper i lågupplöst (proxies) för att det inte ska lagga. Sen gradar man i högupplöst. Kanske Kan fundera på dubbelt så mycket RAM. 64gb. Klippte musikvideon på den. Funkade skitbra! 👍

De blev hans svar när jag frågade hur han tyckte de fungerade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jazon:

@Ronnie60

Japp. Den funkar bra. Jag rekommenderar att man klipper i lågupplöst (proxies) för att det inte ska lagga. Sen gradar man i högupplöst. Kanske Kan fundera på dubbelt så mycket RAM. 64gb. Klippte musikvideon på den. Funkade skitbra! 👍

De blev hans svar när jag frågade hur han tyckte de fungerade

Skickades från m.sweclockers.com

Ja proxies får jag hålla på med mu 😀 Men min nuvarande jobbar hårt för att ta 4K. Riktigt segt i timelinen.
Jag tackar för svar🖒

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan