Överhettning efter Städning

Permalänk

Överhettning efter Städning

Min fläkt gick sjukt dåligt så jag öppnade upp grafikkortet och gjorde rent allt och fläkten osv. När jag satte ihop de tog jag ingen nu kylpasta utan låt den gamla sitta och sen nr jag stoppade in det i datorn och startade. Funkade allt bra fläkten gick mycket bättre. Sen när jag skulle spela så gick temperaturen upp till typ 120 isch och så kunde jag inte få ner tempen och sen blev bara skärmen svart och ljudet försvann. Sen startade jag datorn och då funkade allt. Men blir samma sak när jag sätter på ett krävande spel. Har jag satt ihop grafikkortet fel eller vad beror de på? Mvh Hampus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pricken777:

Min fläkt gick sjukt dåligt så jag öppnade upp grafikkortet och gjorde rent allt och fläkten osv. När jag satte ihop de tog jag ingen nu kylpasta utan låt den gamla sitta och sen nr jag stoppade in det i datorn och startade. Funkade allt bra fläkten gick mycket bättre. Sen när jag skulle spela så gick temperaturen upp till typ 120 isch och så kunde jag inte få ner tempen och sen blev bara skärmen svart och ljudet försvann. Sen startade jag datorn och då funkade allt. Men blir samma sak när jag sätter på ett krävande spel. Har jag satt ihop grafikkortet fel eller vad beror de på? Mvh Hampus

Har man lossat en kylare så måste man byta pasta. Gör om proceduren och rengör noga där den gammla pastan är, lågg på ny och sätt ihop all igen så bör det fungera.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Ny kylpasta är ett måste! Det bör lösa alla dina problem

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk

@Hablam: Va händer om jag kör utan pasta bara för kvällen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pricken777:

@Hablam: Va händer om jag kör utan pasta bara för kvällen?

Är temperaturen 120 grader så ska du nog inte spela förrän du bytt pasta.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pricken777:

@Hablam: Va händer om jag kör utan pasta bara för kvällen?

Du riskerar att pajja kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av pricken777:

@Hablam: Va händer om jag kör utan pasta bara för kvällen?

Ditt grafikkort riskerar att brinna upp, bara för kvällen.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.