Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

@varget: vad är det för bokhylla eller TV-bänk?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@varget: vad är det för bokhylla eller TV-bänk?

2st https://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/50245953/
Fast högre ben. Lite hyllor och lådor. Montera inte bakstycket för att få ut kablar och har kabelkanaler. Tror det är https://www.dustin.se/product/5010661853/wire-cable-trench-49... bara skriva fast dem
med träskruv direkt på hyllplanen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Infernium är snart på väg till Switch.

Penny-Punching Princess Character trailer

IAM8BIT släpper Mario + Rabids Kingdom Battle 2xLP Vinyl

2xLP Translucent Vinyl
Fuzzy Mustache Jacket
w/ Paper Doll Playset
Music by Grant Kirkhope
Includes Digital Download*

Shipping Begins Q3 2018

Källa

Vostok Inc. trailer demo finns ute nu.

Super Rare Games kanske släpper Yooka-Laylee till Switch i fysiskt format i alla fall
Igår var det en del som uppmärksammade en liten konversation på Limited Run Games twitter kanal:

Sen kanske en del har övertolkat vad SRG menar Josh Fairhurst har även kommenterat i SRG:s twitterkanal vid ett annat tillfälle. Lite kul att olika konkurrenter kan ändå ha en sån lättsam konversation?!

Källa, Källa II

Earthfall är ett Co-op spel för upp till 4 spelare. Nu har utvecklingsteamet skapat en undersökning för att se om det finns ett intresse för att spelet ska portas till Switch.

Till undersökningen: https://earthfall.com/feedback-needed-take-the-earthfall-surv...

Källa

NAIRI: Tower Of Shirin förväntas dyka upp i höst.

NO THING kommer nästa vecka, e-shop.

Shape of the World är planerad att komma inom de närmaste månaderna.

Permalänk
Medlem

Det dyker upp påståenden på nätet som säger att uppdateringen till 5.0 i kombination med 3'e part dockor har lett en brickad switch. Det kan så klart vara en tillfällighet men jag håller mig till orginal-dockan till det att mer info framkommit.

Permalänk
Expertgissare

Har också hört/läst om problem med 3'e part dockor efter 5.0 uppdateringen.
Ska försöka läsa på när jag hinner om vilka olika dockor/donglar som blivit drabbade, men fyll gärna på här om ni läser om några specifika!

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Happy Birthdays demo kommer 22 mars till Japan. Release är 29 mars Japan, 5 juni NA och 8 juni Europa.

Källa

Lode Runner Legacy våren 2018.

Påminnelse ARMS Party Crash #7 startar 23 mars - 26 mars.

Källa

DragoDino 27 april NA, e-shop.

Trailblazers gameplay trailer, release i vår.

Johnny Turbo's Arcade kommer 22 mars till Europa , både Gates of Doom och Bad Dudes vs. DragonNinja.

Källa

Permalänk

Stor varning till er som använder tredjeparts dockstationer till er Switch efter senaste uppdateringen. Ryktet verkar stämma om att det kan permanent förstöra din konsol:
http://nintendoenthusiast.com/blog/2018/03/15/psa-not-use-thi...

http://www.nintendolife.com/news/2018/03/third-party_nintendo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Lode Runner Legacy våren 2018.

Oj! Lode Runner hade jag på min Atari 800XL typ 1984 eller så, hade helt missat att serien levt kvar på konsollsidan.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av xlr8:

Det dyker upp påståenden på nätet som säger att uppdateringen till 5.0 i kombination med 3'e part dockor har lett en brickad switch. Det kan så klart vara en tillfällighet men jag håller mig till orginal-dockan till det att mer info framkommit.

Skrivet av Edvin-89:

Har också hört/läst om problem med 3'e part dockor efter 5.0 uppdateringen.
Ska försöka läsa på när jag hinner om vilka olika dockor/donglar som blivit drabbade, men fyll gärna på här om ni läser om några specifika!

Skrivet av CrazyBlueberry:

Stor varning till er som använder tredjeparts dockstationer till er Switch efter senaste uppdateringen. Ryktet verkar stämma om att det kan permanent förstöra din konsol:
http://nintendoenthusiast.com/blog/2018/03/15/psa-not-use-thi...

http://www.nintendolife.com/news/2018/03/third-party_nintendo...

Kan väl länka ihop de här med filmerna. Nyko är det märket som har strulat samt haft problem även tidigare t e x förra året.

Det var en hint i patchen 5.0.0 att inte ladda ned den då den tog bort stöd för en del tredjeparts kontroller. Nintendo verkar satsa hårt på att endast köra licensierade- samt egna produkter.

"Det kan vara bra att inte uppdatera till den nya firmware ifall du använder andra handkontroller än original produkter för Nintendo Switch.

No longer working:
- J&T Switch Wireless Pro Controller
- DOBE Switch Wired Controller
- LREGO Wireless

Controller Working: - 8Bitdo SN30 PRO"

Källa

Vill man ta del av mer går det läsa i forumtråden nedan:

https://gbatemp.net/threads/psa-do-not-use-a-third-party-dock...

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Penguin Wars kommer 15 maj till NA och Europa.

Källa

Monster Boy And Cursed Kingdom har 10 ggr mer på fysiska förhandsbeställningar än PS4.

Monster Boy pre-order stats so far: ...NintendoSwitch vs ...PS4 is 10:1 (!!) ...NintendoAmerica is dominating pre-orders by factor 10! ...MonsterBoyGame ...WonderBoy

Källa

Uppdateringar/patch:

Pokken Tournament DX detaljer för kommande dlc.

– Blastoise’s Burst Attack will cause it to Mega Evolve into Mega Blastoise and then attacks hard
– It starts close range but gains distance
– Mew uses the move Miracle Power
– This one is unique to this game which increases Synergy Gauge, and even Attack and Critical Hits
– Celebi uses an attack that will cause a Phase Shift, even if the move is blocked
– New player outfits as well as new outfits for Nia
– The Player Outfits are: Blastoise T-Shirt, Rock Guitar Set, Bi-Colour Hair, Glasses and Refreshing Stole
– The next special Group Match is the “Gun Destruction” Group Match
– This cup is a Team Battle competition, once again on a Fixed Battle Arena
– Participating in this brings a special title reward based on Blastoise, and if you place highly you’ll get other titles based on your placement

Källa

Nine Parchments nya patch är ute nu v 1.0.2

– A few changes to save slot menu
– Fixed an issue with Everbloom that caused the game to crash
– Fixed some dialog lines not playing properly
– Fixed an issue when players could get disconnected when loading into Astral Academy
– Various battle config fixes in the last few levels (in some cases the battle would not trigger or enemies could spawn off the battle-area)
– New Icon
– Support for video capture enabled

Källa

CDON har en rea på Switchspel:

Mario + Rabbids Kingdom Battle 249:-
Just Dance 2018 229:-

Det finns fler spel så kika in:

https://cdon.se/jubileum/spel/prissankta-spel/nintendo-switch...

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Monster Boy And Cursed Kingdom kostar 10 ggr mer än vad det kostade till PS4.

Monster Boy pre-order stats so far: ...NintendoSwitch vs ...PS4 is 10:1 (!!) ...NintendoAmerica is dominating pre-orders by factor 10! ...MonsterBoyGame ...WonderBoy

Källa

http://oi65.tinypic.com/2e5tvdl.jpg

Fast nej, det kostar inte 10 ggr mer. De säger att det har fått 10 ggr så många pre-orders på switch mot ps4

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Nindies Showcase 20 mars

Kommer kl 17:00 för oss i Europa. Kanske Hollow Knight får ett datum då?
Vilket spel väntar du på?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Rocket League startar Spring Fever 19 mars.

Spring Fever is our next in-game Event in Rocket League, which starts next week! Featuring a new Crate of the same name that can be obtained as a drop after some Online Matches, via unlock with ‘Flowers’ that you earn, or as a direct purchase through the Rocket League client (similar to buying Keys or Premium DLC Battle-Cars), the new event should be pretty awesome!

Alongside the Spring Fever Crate are 10 NEW items that can be purchased with those same aforementioned ‘Flowers.’ Check out some of the Spring Fever Crate and Event items below!

Spring Fever Start Time: Monday, March 19, 10am PDT (1pm EDT, 7pm CET on March 19)

Spring Fever End Time: Monday, April 9, 5pm PDT (8pm EDT, 2am CET on April 10)

Källa

Sonic Mania plus retail $29.99 förhandsbokning nästa måndag release sommaren 2018. Spelet kommer även till Europa. De som redan har spelet kan köpa till den nya dlc:n priset är ännu inte fastställt. Uppgraderingen förväntas komma i samband med den fysiska utgåvan.

  • Två nya karaktärer Mighty the Armadillo och Ray the flying Squirrel.

  • Encore mode

  • Expanded 4P Competition mode

  • Deluxe pack:

  • Reversible cover Mega-drive/Genesis

  • Holographic slip cover

  • 32 page Sonic Mania art book

Sonic Mania Adventures animerad-serie på youtube nästa månad.

SEGA teasar oss med ett Sonic relaterat racingspel:

BlazBlue: Cross Tag Battle kommer tillika till Europa med i sommar.

I Japan kan du även beställa Famitsu DX Packs som innehåller ett exklusivt objekt:

Källa, Källa II

Nåväl kanske inte lika snygg som Sonic 10th Anniversary Crystal Cube:

Källa

Trevlig spelhelg på er!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Kommer kl 17:00 för oss i Europa. Kanske Hollow Knight får ett datum då?
Vilket spel väntar du på?

https://youtu.be/xZYQmrdaW8g

http://oi65.tinypic.com/13yf4a9.jpg

Själv vill jag se allt i spelväg portabelt, så jag säger allt.
Just indietitlar har överlag imponerat på Switch i mitt tycke så kommer nog komma en del trevliga nyheter.

Spellbound vill jag se mer av. Gärna något om My Time at Portia och vad vi kan vänta oss om Switch-utgåvan. Nu har jag förvisso köpt PC-versionen men inte gjort mer än att kolla om spelet stödjer ultrawide (vilket den gör!) men vill gärna se spelet på min Switch också. Definitivt dubbeldipp.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Tiamat:

Kommer kl 17:00 för oss i Europa. Kanske Hollow Knight får ett datum då?
Vilket spel väntar du på?

https://youtu.be/xZYQmrdaW8g

http://oi65.tinypic.com/13yf4a9.jpg

Om man får drömma: ett ordentligt ”kortspel” typ hearthstone, slay the spire, hand of fate 2 etc

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har köpt Kirby, den som är ute efter en utmaning kan leta vidare. Riktigt enkelt spel men samtidigt charmigt och rätt avslappnande.
Nu var det dottern som ville ha det då hon nött demot en hundra gånger. För någon i hennes ålder(~3,5) är det perfekt. Hon har lite svårt med vissa grejer men då är det perfekt med co-op!
Har man någon yngre förmåga i familjen kan jag rekommendera, annars skulle nog jag skippa med den aktuella prislappen.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av bardbard:

Har köpt Kirby, den som är ute efter en utmaning kan leta vidare. Riktigt enkelt spel men samtidigt charmigt och rätt avslappnande.
Nu var det dottern som ville ha det då hon nött demot en hundra gånger. För någon i hennes ålder(~3,5) är det perfekt. Hon har lite svårt med vissa grejer men då är det perfekt med co-op!
Har man någon yngre förmåga i familjen kan jag rekommendera, annars skulle nog jag skippa med den aktuella prislappen.

Tack för de orden, var lite sugen på spelet men var orolig att det skulle vara som du skriver, för lätt. Blir kanske ett köp om det kommer på någon bra rea

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Har nu kört igenom huvud storyn i mario odysse. Halvnöjd. Hade kul första halvan av spelet. Kändes som att varje värld hade ett nytt spelmoment som de sedan tjatade ut resten av världen. Månarna fick man lite överallt inte direkt så man blev glad när man fick en, ofta var de väldigt enkla och förutsägbart vart de hade gömt dom. Och nu ska man åka runt i alla världar och samla flera hundra månar tror inte jag orkar med det. Gillade strandbanan och New donk city.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Flashback 25th Anniversary går att förhandsbeställa via tyska amazon, release 7 juni €39.99.

https://www.amazon.de/dp/B07BDZLS8B/

Hover: Revolt of Gamers har en ny patch Cross-Platform Multiplayer för:

PC / Xbox One / Switch or PC / PS4, the cross-platform mode can be switched on the option menu

The biggest addition was they added cross platform MP, seems like PS4 will only allow you to play with PC though, no XBO or Switch if you are on that system

Källa, Källa II, Källa III

Permalänk
Medlem

Lost Sphere - bra/dåligt?

Ni som har Lost Sphere, kan ni uttala er om vad ni tycker om Lost Sphere?
Såg att det är på 30% rea just nu = 314 kr.

Betyget från Metacritic är si så där.. någon nämner att det påminner om Chrono Trigger (wow?!) medan någon annan säger att det är mer "ett generiskt JRPG som inte sticker ut gentemot de andra JRPG på Switch (vilka då i så fall?).

Care to share your opinion?

Permalänk
Medlem

Förresten, finns det något sätt man kan spara sitt lösenord så att man slipper skriva in det varje gång man logga in och ut ur olika regioner?

Edit: Om man skriver in sitt lösenord via Facebook så frågar den nu om man vill spara sitt lösenord.
Det gör det mycket enklare (om någon annan också ofta brukar byta region )

Permalänk
Medlem

Thimbleweed Park hur får jag tag i det? Hittar inte på eshop

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EmilDH:

Thimbleweed Park hur får jag tag i det? Hittar inte på eshop

Skickades från m.sweclockers.com

Ugh! Hoppas detta inte är något som blir vanligt. Samma sak har hänt med blandannat Zero Gunner 2. Något mer exempel finns men detta spel minns jag då spelet var borta när jag skulle köpa det.

Kan hända att spelet är nerplockat av någon anledning, vore verkligen intressant varför de båda spelen ens är borta från butiken. Sitter du på någon färsk info @Tiamat ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ugh! Hoppas detta inte är något som blir vanligt. Samma sak har hänt med blandannat Zero Gunner 2. Något mer exempel finns men detta spel minns jag då spelet var borta när jag skulle köpa det.

Kan hända att spelet är nerplockat av någon anledning, vore verkligen intressant varför de båda spelen ens är borta från butiken. Sitter du på någon färsk info @Tiamat ?

Pallar inte hålla på byta region och massa sånt! Verkar ju vara riktigt grymt spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av EmilDH:

Thimbleweed Park hur får jag tag i det? Hittar inte på eshop

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon5930:

Ugh! Hoppas detta inte är något som blir vanligt. Samma sak har hänt med blandannat Zero Gunner 2. Något mer exempel finns men detta spel minns jag då spelet var borta när jag skulle köpa det.

Kan hända att spelet är nerplockat av någon anledning, vore verkligen intressant varför de båda spelen ens är borta från butiken. Sitter du på någon färsk info @Tiamat ?

Thimbleweed Park finns visst uppe på svenska e-shop för 200:- nu är jag på den norska där står det 140:-. Fick låna brorsans switch för att kolla svenska. Har du skrivit in "Thimbleweed Park" och sen sökt på e-shop? Den finns där och inga ändringar har skett.

https://savecoins.me/game/-KuRkYWHRE6Zkq17rYW

Varför man tar bort en del spel beror på åldersklassificering samt buggar etc. det har även varit strul med europeiska servern så en del får errormeddelande.

Limited Run Games kommer alltså släppa en fysisk version av spelet och den ska alla kunna förhandsboka den 30 mars. Totalt blir det ca 49,99 usd = 411:- exklusive din banks växlingskurs. Dessa spel kommer att stiga i pris eftersom de ändå kommer att vara svåra att få tag på.

Värt att veta LRG tar 15 USD för frakt men då ingår alla avgifter som tull/posten tar. De går t o m med back på denna service de skickar alla paket med DDP = Delivered Duty Paid. Sen kan det ta ibland en månad innan man får dem så det hjälper inte om man vill spela idag

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

The Mystery of Woolley Mountain, sommaren 2018 TBA.

Your Four Knight Princess Training Story

Hori:s Portable Table Mode USB Hub Stand for Nintendo Switch går nu att förhandsbeställa via Play-Asia för 38.99 USD. Stället ger dig möjligheter att skapa ett eget litet nätverk med tangentbord och plugga in andra saker:

  • Has 4 USB port hub

  • Table mode charging

  • Up to 60-degree adjustable angle

  • Compact design

  • Officially licensed product by Nintendo

  • Nintendo switch and other peripheral shown are not included.

Till sist kommer du att få pengar tillbaks på skatten och vill investera i något nytt?
Då kan du investera i en 5 cm hög amiibo-liknande skapelse av Pikachu i rent guld 24K för det nätta priset 4071 USD (432000 yen). Det har släpps guldkort för pokémon 2016 för 2000 USD nu ligger dessa uppe för 80-100000:-

Kruxet du måste var i Japan för att köpa dem Pokemon Center Tokyo DX, Nihonbashi Takashimaya S.C. Detta event gäller från 14 mars - 19 mars på 8:e våningen av Nihonbashi Takashimaya S.C. East.

Det finns även en life-size modell med som är 50 cm hög i 24 karat och den är inte till salu.

Var det för dyrt? Köp då den lilla medaljong för 1526 USD som också är i 24 karat:

Källa, Källa II, Källa III

Permalänk
Medlem

Octopath, intryck?

Är det någon som vill dela med sig av sina uppfattningar av Octopath? Finns ju en demo som jag spelat en cirka 35 minuter som "Primrose" och är rätt nyfiken på vad det här kan bli.

Någon som spelat hela demon med de två karaktärer som finns och kan dela med sig av intryck?

Permalänk
Medlem

@Swe.Stars:
Spelade genom båda vägarna ett litet tag förbi "bossen".
Jag är imponerad av spelet hittills och nyfiken på hur dom tänkt få ihop de olika karaktärernas vägar.

Hur långt har du kommit? Har du mött "bossen"?
Primrose historia var den mer intressanta av de två:
*spoilervarning*:

speciellt vid bossfighten då karaktären verkligen fick djup. Älskade den scenen!

Dold text

Olberic har lite mer vanlig RPG-spelsbakgrund/personlighet och känns helt ok, men inte särskilt nyskapande direkt.
Jag spelar något enstaka vanligt turbaserat JRPG-spel om året (dock mer under SNES-tiden), men detta blir ett givet köp.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: haha pinsamt av mig, hittade det. Sökte på förkortning hela tiden!