Nicehash - knappt värt längre?

Permalänk
Medlem

Nicehash - knappt värt längre?

Är det fler här som använder nicehash? Vad är det som har hänt egentligen? Har svårighetsgraden på alla valutor man minar där gått upp så mkt? Jag har ett 1080ti och ett 1080 och låg alltid runt 55-60 kr per dag men nu sen typ nån vecka tillbaka så ligger jag bara på runt 26-33 i snitt. Det har alltså halverats? Känns ju nästan meningslöst nu....är det nåt fel på min rig eller har ni alla andra också upplevt det på sista tiden?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

@dorian1: Tror du inte det mest beror på kryptokrashen som ägde rum nyligen?

Permalänk
Medlem

Jo kanske sant...men kraschade allt? Tror du det hämtar upp sig igen?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz

Permalänk
Medlem

(min teori) Sitter en japan och säljer av mount gox konkursboet och han sprider ut i alla valutor så därför blir alla mättade just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spiffman:

(min teori) Sitter en japan och säljer av mount gox konkursboet och han sprider ut i alla valutor så därför blir alla mättade just nu.

https://www.cryptoground.com/mtgox-cold-wallet-monitor/

Där kan man följa de adresser han har och han har inte sålt något från de resterande bitcoinsen han har .
Sedan finns det självklart flera valar som sitter på tusentals bitcoin som skulle kunna påverka marknaden om de får kalla fötter.

Svårhetsgraden brukar gå upp hela tiden sedan har värdet på typ alla altcoins gått ner 30-40% de senaste 10 dagarna.

Minar man nu borde man verkligen se över kostnaderna så man inte går back på elen.

Permalänk
Medlem

Mining generellt nu är rätt skakigt. Det finns inga stora pengar att tjäna. Lönsamheten ned typ 80% på 3 månader.

Permalänk

Det är katastrof just nu, har själv lagt ner nicehash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carolus Rex:

Det är katastrof just nu, har själv lagt ner nicehash.

Lagt ner det helt eller minar du på annat sätt? Jag hoppas verkligen att du går upp igen sen....

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | AMD Ryzen 9 5900x | PNY RTX 4080 Verto 16GB | Corsair Vengeance 32GB LPX 3600Mhz | ASUS B550-F Gaming ROG STRIX | Noctua NH-U12S | Seasonic Focus GX-750W Gold ATX 3.0| LG 34GN850 Ultrawide 34" 144Hz