Permalänk

Internetåtkomst Saknas! Hjälp!

Tja, har haft problem med detta nu till och från hela helgen då på min stationära och vårat PS4 vi inte har internet. Alla övriga devices såsom laptops och mobiler funkar. Internetet har gått av och på till och från igår men idag så har det varit perfekt när man använder Wifi men när jag startade min stationära dator och PS4 så har vi självklart inget internet. Eller rättare sagt jag är connectad till internetet men det står "internetåtkomst saknas" jag felsökte då detta och då stod det att man skulle starta om annars reseta routern vilket då jag självklart gjorde. Felsökningen resulterade i att det stod att det var något fel i connectionen mellan Router-Dator. Jag har testat både Sladd direkt vilket inte funkar och även det jag brukar använda mig av "nätverksadapter som går genom eluttaget till routern,Datorn. Hade alltså inte internet igår förutom under kvällen/natten då det helt plötsligt kom tillbaka men när jag vakna nu i morse och starta datorn så var det borta igen. och stod samma sak på datorn fast internet/Wifi funka perfekt på allt annat princip. Datorn är väldigt ny och byggd av inet så borde ej vara något fel där och den har funkar perfekt.

Testade även Ethernet sladden på min Mac för att se om det var sladden det var fel på men det funka där så det måste vara något i min Stationära dator isåfall. men det konstiga är att vi inte får Internet till varken PS4 eller min Brors stationära dator heller.

Skickar med 2 bilder av ipconfig och ipconfig /all vet inte vad sakerna betyder så hjälp uppskattas.
ipconfig
ipconfig /all

Permalänk
Medlem

@fillemessi: Det hade hjälpt om du beskriver mer noggrant hur allt är kopplat från det uttaget där din internet signal kommer in i bostaden.

Bilderna du bifogat säger inte mycket mer än att datorn har kontakt med routern och får en tilldelad ip-adress av DHCP servern.

Hade varit bra om du kan säga vilken router du har också.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

@fillemessi: Det hade hjälpt om du beskriver mer noggrant hur allt är kopplat från det uttaget där din internet signal kommer in i bostaden.

Bilderna du bifogat säger inte mycket mer än att datorn har kontakt med routern och får en tilldelad ip-adress av DHCP servern.

Hade varit bra om du kan säga vilken router du har också.

Förstår inte riktigt vad du menar men vi har en technicolor TG799TSvn

Skickades från m.sweclockers.com