SVT Play App på TV:n, betala tv-avgift?

Permalänk
Medlem

SVT Play App på TV:n, betala tv-avgift?

Hej!

Jag betalar inte tv-avgift pga. Fattig student. Förra året fick jag en tv av min släkt i present och har nu idag laddat ner SVT Play appen på den.

Min fråga är då ifall appen på något skumt sätt, känner igen att det är en TV och att det sedan registreras och skickas iväg till Radiotjänsten, som då kommer att skicka tv-avgift? 🤔

(Kan även lägga till att jag inte har någon tv-kabel, så jag kollar inte på några kanaler.)

Kanske dum fråga, men man blir nojig...

Tack

Permalänk
Medlem

@goblarn: Du är lika betalningsskyldig med eller utan appen så länge du har en tv eller en tv-mottagare hemma. Säg aldrig att du har en tv och vägra betala bara och släpp inte in dom så är det ingen fara.

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Medlem

Om tv:n syns från dörren är det bara säga att du fått den samma dag, inte mer med det.

Snart (1 Jan -19) blir det på skatten iaf.

Permalänk
Medlem

Ska man hårddra det, så är du betalningsskyldig, då du har en TV-mottagare i TV:n.

Men till din fråga.. Kan inte tänka mig att de har något sådant i appen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

@Panzerfister: hahaha vilka minnen det väcker när jag läste din kommentar, när kontrollanten ringde på dörren för några år sedan, sa denna att han sett tv´n genom fönstret, varpå jag svarar oj du måste slagit i huvudet eller går du på droger då du ser i syne? men du har precis erkänt att du står och tittar genom mina fönster (sedan blev det ett långt utlägg om vad jag tror han spanat på genom fönsterna och att det är privat mark mm (är skyltat) stackarn var gråtfärdig innan jag var snäll "och lät han gå för denna gång"
Har sedan dess aldrig haft någon kontrollant som ringt eller kommit hem till mig

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §8*

Uppmaningar/medhjälp till brott är inte ok!

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...