GTX 970 STRIX 4GB VS GTX 1060 3GB. VILKET ÄR BÄST?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av Rouge of Darkness:

tja kanske, men jag har inte märkt någon större skillnad på att i stort set maxa ur vram jämfört med att hålla mig under 3.5Gb. ligger på ungefär den samma.

Ah vad bra. Det var så mycket prata om det när den kom ut men man har nästan glömt det.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Mar 2017
Skrivet av superegg:

Vad jag kommer ihåg så fick dom massa FPS drop så fort den använder dom sista 500 Mb.

det har redan nämnts, men tror att nVidia fixade denna skandalen med drivrutiner, alternativt fixades det av att överklocka grafikkortet.
oavsett kan jag ge mina erfarenheter:
Körde oklockat 970, shadows of mordor ultra (rekommenderar 6gb Vram);
hela spelet går som i slow-mo var 6:e sekund (över 60 FPS average)
KLockade mitt 970 och provade att skruva upp till ultra igen:
Ingen slow-mo effekt, och över 60 FPS average

Vet som sagt inte om det är så att det var drivrutiner som fixa det eller om man överklockar det slöa minnet när man överklockar, men problemen verkar vara borta

CPU: R7 1700 3.8GHz | GPU: EVGA 1080 Ti SC Black Hybrid(2x SilentWings 3 Highspeed)(core: 1627 MHz, Mem: 11208 MHz) | MB: MSI X370 Gaming Pro Carbon| RAM: 2x8 GB G.Skill Ripjaws V @3200MHz CL14|Cooling: Fractal Design Celsius S24 (Corsair ML120)|PSU: EVGA Supernova G3 750W|SSD: Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 EVO 500GB + Intel DC S3510 480 GB + SanDisk X210 512GB|HDD: WD Black 1TB|FANS: Corsair ML140 x2|CASE: Fractal Design Meshify C|RGB: 4x Phanteks Halo + LED-slinga + GPU-holder

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av sweisdapro:

det har redan nämnts, men tror att nVidia fixade denna skandalen med drivrutiner, alternativt fixades det av att överklocka grafikkortet.
oavsett kan jag ge mina erfarenheter:
Körde oklockat 970, shadows of mordor ultra (rekommenderar 6gb Vram);
hela spelet går som i slow-mo var 6:e sekund (över 60 FPS average)
KLockade mitt 970 och provade att skruva upp till ultra igen:
Ingen slow-mo effekt, och över 60 FPS average

Vet som sagt inte om det är så att det var drivrutiner som fixa det eller om man överklockar det slöa minnet när man överklockar, men problemen verkar vara borta

Ah vad bra att dom har löst problemet.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666