Kombinera ADSL + Mobilt till samma lina.

Permalänk

Kombinera ADSL + Mobilt till samma lina.

Hej, jag skulle vilja kombinera mitt ADSL samt, mitt mobila internet.
Alltså Mitt ADSL är en 10 / 1 lina, men jag skulle vilja boosta det med mobilt internet 4g.
Så säg 10 + 20 mbit ner, sen 1 + 10 upp Tex.

Dvs ADSL plus Mobilt in i samma router/dator.

Finns det några vettiga lösningar på detta ?
Mvh Emil.

Permalänk
Medlem

Nej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är teoretiskt möjligt, har genom åren funnits lite olika lösningar men inget smidigt eller lätt och troligen mer problem än det är värt, rekommenderar starkt att istället se på att skaffa en ny uppkoppling om möjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apelsinsaft:

Hej, jag skulle vilja kombinera mitt ADSL samt, mitt mobila internet.
Alltså Mitt ADSL är en 10 / 1 lina, men jag skulle vilja boosta det med mobilt internet 4g.
Så säg 10 + 20 mbit ner, sen 1 + 10 upp Tex.

Dvs ADSL plus Mobilt in i samma router/dator.

Finns det några vettiga lösningar på detta ?
Mvh Emil.

Skrivet av Garmzon:

Pfsense stödje det:
https://doc.pfsense.org/index.php/Multi-WAN

men det finns oftast begränsningar i din applikation, så som att den kräver att den skall komma från samma ip under hela sessionen.

Kortafattat så är det rätt krångligt och det fungerar inte rakt av så att du bara kan lägga ihop hastigheterna hur som helst.
Singel fil nerladdning från internet kommer bara kunna max en uppkoppling, 2 st fil nerladdnignar kan dock maxa båda uppkopplingarna.

Permalänk
Medlem

Lastbalansera olika WAN är något annat än att köra aggrigerad anslutning från två olika leverantörer.. ska du aggregera måste du ha en nod hos leverantören som sammanflätar anslutningarna igen..

Skickades från m.sweclockers.com