Windows 10 PRO stänger av datorn. Räcker det med att ändra 'Energialternativ' för att hindra

Permalänk
Inaktiv

Windows 10 PRO stänger av datorn. Räcker det med att ändra 'Energialternativ' för att hindra

Jag har nyss installerat Windows 10 PRO på en dator och när jag kom hem till lunchen i dag hade datorn stängt av och
Loggfilen i BOINC rapporterar följande...
"
2018-03-19 07:04:15 | World Community Grid | Finished upload of MCM1_0140983_0341_1_r403639012_0
2018-03-19 07:05:15 | | Windows is suspending operations
2018-03-19 07:05:15 | | Suspending computation - requested by operating system
2018-03-19 07:05:15 | | Suspending network activity - requested by operating system
"

Räcker det med att ändra i 'Energialternativ' under Inställningar\System för att hindra datorn från att stänga av på eget bevåg?

Permalänk
Medlem

Har datorn stängts av eller är det viloläge eller strömsparläge?

Permalänk
Medlem

låter som om den bara gått i hybridhibernation eller likanande

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Inaktiv

Jag tror att den hade stängt ner hel, allt på moderkortet hade släkts ner iaf.
Men när jag startade upp igen var samtliga fönster jag hade haft öppna fortfarande öppna så jag är inte säker, har väldigt lite erfarenhet av Windows 10.

I vart fall verkar det fungera nu sedan jag stängt av allt av energispar jag hittat.
Nu ska jag försöka ställa in uppdateringarna så att de bara verkställs under helgerna.

Permalänk
Skrivet av anon999:

Jag tror att den hade stängt ner hel, allt på moderkortet hade släkts ner iaf.
Men när jag startade upp igen var samtliga fönster jag hade haft öppna fortfarande öppna så jag är inte säker, har väldigt lite erfarenhet av Windows 10.

I vart fall verkar det fungera nu sedan jag stängt av allt av energispar jag hittat.
Nu ska jag försöka ställa in uppdateringarna så att de bara verkställs under helgerna.

låter som hibernation.

dvs ditt innehåll i ram sparas som en fil på din hårddisk och datorn stängs av.

sedan läses filen in i minnet igen vid uppstart.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

låter som hibernation.

dvs ditt innehåll i ram sparas som en fil på din hårddisk och datorn stängs av.

sedan läses filen in i minnet igen vid uppstart.

Kanske det.
I vart fall hade den inte stängt ner\gått in i viloläge igen när jag kom hem igen efter 5 timmar.

Märkligt om den har gått in i viloläge samtidigt som datorn jobbade 32 work units, trodde att det kanske
var en automatisk uppdatering men enligt loggen var det inte frågan om det.