Thermaltake introducerar TT AI – röststyrning för RGB-belysning

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake introducerar TT AI – röststyrning för RGB-belysning

Thermaltakes mjukvara RGB Plus utökas nu med TT AI, vilket är en funktion som gör det möjligt att styra RGB-belysningen i kompatibla produkter med hjälp av rösten.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AI?
Prody Parrot kom ju 1999

Permalänk
Medlem

Äntligen! Har länge känt att det finns så mycke mer att hämta inom belysning av komponenter jag aldrig ser! En fantastisk nyhet

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Äntligen kan man skrika "FOR FORKS SAKE!" och så stängs RGB av automatiskt. Nice.

Permalänk
Medlem

Nu känns det väl ändå som de rör ihop begreppen lite. Röststyrning är ju knappast AI..

Vad kommer härnäst. Man tycker på en knapp, så tänds/släcks något och så kallar de det för "deep learning"?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

"Disco on." 🌈

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag får en rysning längs ryggraden varje gång jag läser nyheter som dessa. Varför ska datorn lysa?

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

1980 - "Flygande bilar i framtiden"
2018 - Röststyrd datorbelysning

Visa signatur

Stationär: i5-10400F丨ASUS B460M-PLUS丨16GB RAM丨ASUS GeForce GTX 1060丨nVME 1TB

Laptop : Crapple MacBook Pro 13" 2019

Permalänk
Medlem

Future proofing patent portfölj

Permalänk
Medlem

När de ändå är igång varför inte fixa röststyrning för överklockningen? "Kallare!!" "Snabbare!!" "Tyst förfan!!"

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair Air 240.. helt kolsvart i rutan Är jag inte med i gänget? =( Köpa en slinga som gör lite ljus kanske.

Permalänk
Medlem

face plam

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Dom borde satsa på att få mjukvaran att fungera ordentligt först. Alla som har Ryzen bör hålla sig borta från TT riing premium/plus fläktar. Varför? Fläktarna hittas inte av mjukvaran i ryzensystem. Det går att lösa om man har tur. Jag fick mina fläktar att fungera med mjukvaran om dom kopplas in i en USB 3 port på baksida och det fungerar bara i just den porten.

Utöver det är mjukvaran riktigt usel och det går inte att synca med tex Asus Aura.

Dock så är fläktarna väldigt bra och antagligen dom snyggaste på marknaden. Var iaf snyggast när jag köpte för ett år sen.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Alltså, det skadar ju såklart inte att funktionen existerar, men vill någon betala extra för detta?

Jag vet såklart att det alltid finns någon men tycker det känns konstigt att de anser det är tillräckligt många för att se värdet i att utveckla en sån här produkt

Permalänk
Medlem

hur ofta ändrar man på belysningen? färg, intensitet eller fläkthastigheten? jag trodde vi hade datorer till detta som både kan mäta och styra fläktar?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

Jag får en rysning längs ryggraden varje gång jag läser nyheter som dessa. Varför ska datorn lysa?

För smak är högst subjektivt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Tror snart Thermaltake kommer få problem att hela tiden överträffa sig själva med jubelidiotiska prylar, vilka är filurerna som kastar sina pengar på dessa clowner egentligen?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Vilket märke kan tänka sig att bygga komponenter riktade till vuxna, utan discoljus?

Jag betalar 10% extra för att få fula funktionella komponenter där man lagt fokus på att de gör sitt jobb och inte massa upplyst plastaskit!

Detta hade jag tyckt va coolt när jag va 12.
Nä, ja skojar bara, inte ens då..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

RGB är det nya som ska gnällas på förr var det chassin med fönster "vem vill sitta och titta på sina komponenter"

Skrivet av Karaff:

Vilket märke kan tänka sig att bygga komponenter riktade till vuxna, utan discoljus?

Jag betalar 10% extra för att få fula funktionella komponenter där man lagt fokus på att de gör sitt jobb och inte massa upplyst plastaskit!

Detta hade jag tyckt va coolt när jag va 12.
Nä, ja skojar bara, inte ens då..

RGB varianterna är inte sämre eller har du några exempel på det? När jag köpte mitt moderkort osv i somras var de inte dyrare. Det går stänga av på alla RGB komponenter jag haft. Själv kör jag ett chassi utan fönster så för min del spelar det ingen roll hur grejerna ser ut bara de presterar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Jag känner mig kränkt av lysande komponenter.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

@jOnÄTÄn:

Jag känner mig kränkt av lysande komponenter.

Okej.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Haha vilket underbart reklamtrick av TT. Alla skriver om det tycker till i kommentarstrådarna runt om på forumen. TT själva betalar knappt något alls för att "utveckla" funktionen och nå hela världen med sitt märke.

Permalänk
Medlem

Låter underbart.

Jag:
"Hello TT. Turn lights off"

Google Home:
"I'm sorry. I don't understand"

Alexa:
"Turning office lights off"

Siri:
"Searching online for 'TT turn lights off'"

Grafikkort:
"Turning fans off"

Flickvännen (från soffan):
"Håll käften!"

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Swec har mjölkat rubriken för att göra nyheten så hatvänlig som möjligt. "AI - röststyrning för RGB-belysning"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För smak är högst subjektivt?

Högst subjektivt. Men fasinerad över att 16,8 miljoner färger är det som människor efterfrågar mest av allt. Tycker att det säger något om vår kultur. Något jag ogillar. Även detta högst subjektivt. Men jag trodde vi kommit längre än att spöka ut våra datorer med lampor och fönster.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M