FreeNAS Server problem...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bor i Nerke :)
Registrerad
Aug 2014

@moire: Ska faktiskt göra det den här gången! funderrar till o med att använda 3 usb stickor bara för man kan!

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bor i Nerke :)
Registrerad
Aug 2014

Vet ni vad jag kommit på? Det finns ju en export config knapp! Då blev det skitlätt att byta till en ny usb sticka med ny version av freenas!

Grej att spela på:MAXIMUS VII GENE, G3258@4.4Ghz, 8GB Corsair vengeance LPX 2800Mhz, GTX780Ti OC

Laptop: Dell Precision M4300 2.6GHZ CORE2Duo,4GB RAM, 500GB SuperSpeed HDD, nVidia QUADRO FX360 512MB, Windows 7 Ultimate Edition x64

FreeNAS filserver: ASUS P5N-D, Pentium E5200, 4GB 667Mhz RAM, 600W ombyggt corsair nätagg (modifierat för serveranvändning) och en massa gamla diskar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Mar 2008

Problemet med just USB stickor är att de saknar allt var felkorrigering heter jämfört med vanliga SATA diskar. Datorer gör fel, det är naturligt. Diskar går sönder. Bit-flips inträffar.

Bara för att de int hänt dig tidigare betyder det inte att det inte kommer att hända.

Men så å länge det går att läsa ut är det ju bra. Annars är Sprinrite bra mjukvara för att rädda data -> grc.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2015

Fungerade utmärkt för mig att ladda ner senaste versionen nu, tog knappt 1 min. Har du fortfarande inte lyckats så har jag laddat upp filen åt dig här: http://www.mediafire.com/file/hsn885d56wifw78/FreeNAS-11.1-U3...

Se till att kontrollera att sha256 checksum stämmer överens med den som står på freenas hemsida

EDIT: Oj lite sent, såg att det var flera dagar sedan TS laddade ner filen. Aja

QSFP+