Permalänk

Packetfront modem problem!

Hej allihopa!

Har ett packetfront modem som dom installerade på väggen med hyresvärden drog in fibernät. Har kört kabel direkt från datorn till modemet hela tiden och det har alltid funkat fint. Var nere hos min mamma i en vecka så koppla ut alla sladdar innan jag åkte och sen har jag bara kört mammas trådlösa nätverk men nu när jag kom hem igen funkar ingenting!

Kopplade i allt igen som jag hade innan jag åkte iväg men modemet verkar inte vilja funka. Den lyser lite vid jordklots lampan men är ganska säker den lös på fler ställen förr, bland annat under där man sätter i nätverkskabeln.

Har inlämningar i skolan på fredag och även en munta så börjar bli smått orolig. Någon som har nån aning vad som kan ha hänt?

Vore evigt tacksam för hjälp!

Mvh Linus

Permalänk
Medlem

Det borde lysa
* en power-lampa
* en lampa som indikerar att du har anslutning till internet (antagligen din jordglob)
* en lampa för resp. nätverksuttag (typ Lan1 Lan2 osv).

Lyser inte den sistnämnda så kan det vara fel på sladden eller att du har inaktiverat nätverksuttaget i windows på din dator. Prova med annan kabel fungerar det fortfarande inte prova också med en annan dator (eller något med en nätverksport)

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Det borde lysa
* en power-lampa
* en lampa som indikerar att du har anslutning till internet (antagligen din jordglob)
* en lampa för resp. nätverksuttag (typ Lan1 Lan2 osv).

Lyser inte den sistnämnda så kan det vara fel på sladden eller att du har inaktiverat nätverksuttaget i windows på din dator. Prova med annan kabel fungerar det fortfarande inte prova också med en annan dator (eller något med en nätverksport)

Tack för svaret!

Det var jag misstänkte, hade för mig den lyste undet vid portarna. Nu är det ingenting som lyser förutom den jordgloben då. Någon aning vad det kan bero på? Har inte ändrat nåt med modemet vad jag vet, enda jag gjort är att jag anslöt till hennes trådlösa nätverk och sen när jag kom hem var modemet som det är nu. Jag tror datorn söker efter hennes nätverk, kan de ha med det att göra?

Har provat haft modemet avstängt några timmar och även försökt reseta det även om jag inte vet om jag lyckades

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linushoffa:

Tack för svaret!

Det var jag misstänkte, hade för mig den lyste undet vid portarna. Nu är det ingenting som lyser förutom den jordgloben då. Någon aning vad det kan bero på? Har inte ändrat nåt med modemet vad jag vet, enda jag gjort är att jag anslöt till hennes trådlösa nätverk och sen när jag kom hem var modemet som det är nu. Jag tror datorn söker efter hennes nätverk, kan de ha med det att göra?

Har provat haft modemet avstängt några timmar och även försökt reseta det även om jag inte vet om jag lyckades

Jag tror problemet ligger i din dator eller i kabeln

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.