IBM visar dator mindre än ett saltkorn

Permalänk
Medlem

Får mig att tänka på en gammal Musse Pigg historia från Kalle Anka & Co för många år sedan där Musses polare från framtiden hade med sig en mini-dator i denna typ av storlek som klarade av allt och ställde till med mycket bekymmer när Musse fick låna den. Då tyckte jag idén av en sån liten dator var för absurt att ens tänka sig Men vi är väl ett kickstarter-projekt ifrån det i verkligheten.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Får mig att tänka på en gammal Musse Pigg historia från Kalle Anka & Co för många år sedan där Musses polare från framtiden hade med sig en mini-dator i denna typ av storlek som klarade av allt och ställde till med mycket bekymmer när Musse fick låna den. Då tyckte jag idén av en sån liten dator var för absurt att ens tänka sig Men vi är väl ett kickstarter-projekt ifrån det i verkligheten.

Snart kan du ha ett server kluster i fickan.

Permalänk
Medlem

Perfekt för stat och företag att sniffa av ditt beteende i verkliga livet med, inte bara internet... Det lär inte vara svårt (eller dyrt) att baka in det där lilla chippet i kläder och andra saker du köper för att kunna regga av allt du gör i din vardag och skicka vidare utan du märker något alls. Klara man av att göra en 1 x 1mm stor dator så klarar de av att miniatyrisera nödvändiga sensorchip med. Lite läskigt alltså.

Permalänk
Avstängd

Är nog inget för mig som brukar tappa bort min mobil och sen saltar dom priserna så förbannat på småprylar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Tråkigt för oss datorbyggare... Inte så lätt att byta ut ram minnet i en sån där xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Smidig att ta med på LAN.

Permalänk
Medlem

Ingen USB C?

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån, men det är rätt stora saltkorn... Många tänkte nog som jag, att det var saltkorn som man har på bordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

"beräkningskraft motsvarar den en x86-krets från år 1990."

Enligt wikipedia så är det ungefär en 486DX 33 vilket var den processorn jag spelade Doom med när det kom ut. Sram istället för edo dram borde öka minnesprestandan enormt.
Så om det finns tillräckligt minne(antagligen inte) så borde det inte vara några problem att spela Doom

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hellowiener:

Stora saltkorn

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av zetruz:

Usch ja, en VGA-dongel går säkert på flera hundra för den här proprietära kontakten. Fy satan.

Ja här ligger till och med Apple i lä när det kommer till mängd donglar som krävs 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Medlem

Ballt, men finns det någon standard för storleken på ett saltkorn?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |