Permalänk
Medlem

Delar till vattenkylning

Hej

Har precis köpt ett begagnat Vega 56 med ett EKWB Acetal/Copper vattenblock monterat.
Tankarna gick att köra på luftkylning med funderat på att köra med vatten istället.

Söker därför delar/komplett system för att kyla denna GPU.

Har ett Nano S chassi

Läs hela annonsen här

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

Har en EK-XRES 100 SPC-60 MX PWM (incl. pump) och en ek pe 45mm tjock, 240mm radiator. Tror jag har 10/16 kompression kopplingar också och eventuellt lite gul slang liggandes. Detta räcker gott om du bara ska kyla GPU. Använda 5-6 månader innan jag uppgraderade. Delarna kostar ca 1600:- nytt idag med kopplingar. 800 plus frakt med kvitto och original kartong låter vettigt tycker jag. Ska dock dubbelkolla hur många kopplingar jag har.

Permalänk
Medlem

Har en ek supremacy evo med intel socket support. Nickelpläterat block med plexi. 350kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahlstromm:

Har en EK-XRES 100 SPC-60 MX PWM (incl. pump) och en ek pe 45mm tjock, 240mm radiator. Tror jag har 10/16 kompression kopplingar också och eventuellt lite gul slang liggandes. Detta räcker gott om du bara ska kyla GPU. Använda 5-6 månader innan jag uppgraderade. Delarna kostar ca 1600:- nytt idag med kopplingar. 800 plus frakt med kvitto och original kartong låter vettigt tycker jag. Ska dock dubbelkolla hur många kopplingar jag har.

Låter bra, jag behöver dock mäta lite hur stor gpu delen är först.

Skrivet av Wasp:

Har en ek supremacy evo med intel socket support. Nickelpläterat block med plexi. 350kr?

Läste du ens annonsen?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAnDis:

Låter bra, jag behöver dock mäta lite hur stor gpu delen är först.

Läste du ens annonsen?

Det blocket är allt som saknas så kan du kyla cpu i samma krets. Men nej jag läste nog inte så noga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Det blocket är allt som saknas så kan du kyla cpu i samma krets. Men nej jag läste nog inte så noga

Kör med Ryzen, tack iaf

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk

[quote postid="17323830" userid="26619" name="SAnDis"]
Låter bra, jag behöver dock mäta lite hur stor gpu delen är först.

Gör så. Hör av dig på PM om det blir affär.

Permalänk
Medlem

Har en.phobya balancer 250, 300kr tänkte jag mig.