Permalänk
Medlem

Boom Beach

Boom Beach är ett massivt multiplayer online realtidsstrategispel för mobilen, finns tillgänglig för både iOS och Android.

Släpptes första gången: 11 november 2013
Utvecklare: Supercell
Genre: Strategidatorspel
Utgivare: Supercell
Plattformar: Android, IOS

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.supercell.b...
iOS: https://itunes.apple.com/se/app/boom-beach/id672150402?mt=8

-------

Började spela något år efter det släppte och kom rätt så långt men släppte spelet för jag blev uttråkad.
Nu har jag en ny lur och kom över spelet och har börjat spela igen. Grymt beroendeframkallande!

är det fler av er som kör? i så fall hur är er strategi i spelet och hur ser era base layout ut?
Anledningen till att jag skapar denna tråd är för att vi ska hitta varande som spelat länge och även nybörjare. dela bra base loutout för bästa försvar, skapa eller delta i en task force mm.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Ja körde dessa för 2-3 år sen, grymt beroendeframkallande som du säger. Men ja kände att det blev väldigt upprepande, så gick över till Clash royale istället.

Får väll se om man kanske tar upp bollen och loggar in nån gång då och då igen
Kommer dock inte ihåg vad ja körde, och är säkert ute massa nytt nu gissar jag.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Ja körde dessa för 2-3 år sen, grymt beroendeframkallande som du säger. Men ja kände att det blev väldigt upprepande, så gick över till Clash royale istället.

Får väll se om man kanske tar upp bollen och loggar in nån gång då och då igen
Kommer dock inte ihåg vad ja körde, och är säkert ute massa nytt nu gissar jag.

Vad tycker du skiljer sig från boom beach och Clash Royale?

Sedan nu när jag börjat igen med BB så är det enormt stora förändringar, mycket nytt. Börjar efter tre dagar känna denna upprepande som du pratar om men kul ändå

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Vad tycker du skiljer sig från boom beach och Clash Royale?

Sedan nu när jag börjat igen med BB så är det enormt stora förändringar, mycket nytt. Börjar efter tre dagar känna denna upprepande som du pratar om men kul ändå

Stor skillnad, är inte liknande spel ens
Clash of clans är nog mer likt boom beach.

Clash royale är mer som magic eller nått annat, sätter ihop en lek som man möter andra med.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Jag har verkligen stora problem med att de attackerar mig hela tiden. Vilket medför att jag knappt kan uppgradera något längre. Blir av med så jävla mkt varje gång. Nedan är en bild på min base layout. Någon som har en bättre tips på base layout för bättre försvar?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

spelar egentligen ingen roll faktiskt hur man gör sin layout, räcker nån har bra lvl på sina trupper så blir det svårt stå emot.. du ska försöka uppgradera vault så skyddas mer av dina resurser vid en attack. annars försök gå ner i trophys om du är för högt uppe.

Permalänk
Medlem

Jag ska börja med detta igen efter att ha tröttnat på Mario Run, Radiant, I love hue och Lode Runner 1.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

spelar egentligen ingen roll faktiskt hur man gör sin layout, räcker nån har bra lvl på sina trupper så blir det svårt stå emot.. du ska försöka uppgradera vault så skyddas mer av dina resurser vid en attack. annars försök gå ner i trophys om du är för högt uppe.

Bra tips och det känns som om man hänger upp sig för mkt på layouten.
När du menar trophys menar du status/Sculptor?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Har kört det, men slutade för snart ett år sedan tror jag nu. Tror jag var i lvl 60 eller strax innan. Men blev för enformigt och tog alldeles för lång tid att gå upp i level och få råd med uppgraderingar.

Var rätt kul att ha något att pilla med då och då. Hade en nice guild, men mot slutet så hade de flesta slutat spela så var nog en av anledningarna till att jag slutade helt.

Bra layouts på basen fanns det lite olika, och ändrades vad som var "bäst" från olika uppdateringar. Kolla nya videos på yt så kan du se vad som är aktuellt just nu.

Statyer hade jag 2 defence(en +hp och en +atk) och resten attack/energy. Hade man inte det så gick det inte ta ner andras försvar.

Körde tanks eller bara zookas för det mesta, beroende på hur andras försvar såg ut. Finns säkert något nytt/bättre nu för tiden skulle jag tro.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Har kört det, men slutade för snart ett år sedan tror jag nu. Tror jag var i lvl 60 eller strax innan. Men blev för enformigt och tog alldeles för lång tid att gå upp i level och få råd med uppgraderingar.

Var rätt kul att ha något att pilla med då och då. Hade en nice guild, men mot slutet så hade de flesta slutat spela så var nog en av anledningarna till att jag slutade helt.

Bra layouts på basen fanns det lite olika, och ändrades vad som var "bäst" från olika uppdateringar. Kolla nya videos på yt så kan du se vad som är aktuellt just nu.

Statyer hade jag 2 defence(en +hp och en +atk) och resten attack/energy. Hade man inte det så gick det inte ta ner andras försvar.

Körde tanks eller bara zookas för det mesta, beroende på hur andras försvar såg ut. Finns säkert något nytt/bättre nu för tiden skulle jag tro.

Det här med statyer låter viktigt. kan du specificera exakt vad du hade. Menar du:

2 defence = 1 Masterpiece för Troop Health och 1 Masterpiece Troop Damage ??

Vad exakt mer resterande för attack /energi?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

@edroon: Defence är masterpiece hp on buildings och masterpiece tower dmg. Det tog ett tag att fixa allt i masterpiece med bra stats.

Sen hade jag en boost dmg on units och hp on units masterpiece statue. Resten var energy (en masterpice och resterande var så högt det gick). För man kan ju bara ha en masterpiece per stat.

Sen boostade jag unit statues och några av energy innan jag attackerade någon.

Edit: Detta var så jag gillade att spela. Men allt beror ju på vad man gillar att attackera andra med. Finns ju ett par olika strategier. Så kolla upp vilken spelstil som passar dig bäst och kör på det. Går ju alltid testa runt lite. Och spara ett par bra statyer i den där storage byggnaden(kommer inte ihåg namn).

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Sätt inte byggnader och vapen så tätt ihop, ha alltid ett litet mellanrum. Annars så kan man ta ut 2 enheter med en artillery/kanonkula och på så vis få mer energi.

Statyer är viktigt, se till att få mycket procent på building health, troop dmg och health. och gunboat energy.

Är själv lvl 62.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Sätt inte byggnader och vapen så tätt ihop, ha alltid ett litet mellanrum. Annars så kan man ta ut 2 enheter med en artillery/kanonkula och på så vis få mer energi.

Statyer är viktigt, se till att få mycket procent på building health, troop dmg och health. och gunboat energy.

Är själv lvl 62.

Så du tycker min nuvarande layout är för tätt ihop?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Ett snipertower och rocketlauncher sitter ihop, en mortar och cannon sitter också ihop. Samt några mer. Prova att dra isär dem. Hur det än är, vissa attacker är svåra att skydda sig mot, det finns alltid nån som är lite starkare.
Vet ej hur "endgame" ser ut, alltså när man har allt maxat, om det ens går?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Ett snipertower och rocketlauncher sitter ihop, en mortar och cannon sitter också ihop. Samt några mer. Prova att dra isär dem. Hur det än är, vissa attacker är svåra att skydda sig mot, det finns alltid nån som är lite starkare.
Vet ej hur "endgame" ser ut, alltså när man har allt maxat, om det ens går?

Jag hade en i guilden som hade allt maxat. Så går gör det, men tar sjukt mycket tid Han klagade på att han inte kunde använda sina resurser på något haha. Kommer dock inte ihåg vilken lvl han var. Och nu finns det säkert nya saker och kanske mer uppgraderingar. Nästan att jag vill skaffa appen igen och se vad han hade. Men bara nästan

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Skrivet av edroon:

Jag har verkligen stora problem med att de attackerar mig hela tiden. Vilket medför att jag knappt kan uppgradera något längre. Blir av med så jävla mkt varje gång. Nedan är en bild på min base layout. Någon som har en bättre tips på base layout för bättre försvar?

https://i.imgur.com/D2SpquK.jpg

Det är bra att ha basen nära stranden så att säga, och RL så att man kan träffa gubbar direkt dom går av båten, sen som annan sa, inga byggnader just bredvid varandra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Lirar det än idag, har allt maxat (är lvl 65), spelar i klanen Skåne Sverige (El-Blasthead).

Raidad kommer du alltid bli, oavsett, det kan du inte skydda dig mot.

Numera så är det boosts som bytas ut varannan vecka, håll koll på dem för det brukar styra vilka attacker du kan tänkas få.

Just nu är det b.la boost på Warrior skada, GBE och BC hälsa som i sin tur betyder att du lär få besök av många Warriors och Grenadiers. Skapa en prototyp-sköld och lägg den nära din SL.

Vi har en plats öppen i klanen och du är välkommen dit för tips och råd (om du är aktiv). Vi har cirka 14-15 000 FP och kör mestadels Foxtrot/Stronghold/Choke Point.

Edit; Ser att pekkasteele tycker du skall ha basen när stranden. Jag avråder starkt från det just nu när boost är på warrior, som kommer nyttja det (de kommer under bättre skydd om de kan flaira en pjäs nära stranden).

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av StefanLundgren:

Edit; Ser att pekkasteele tycker du skall ha basen när stranden. Jag avråder starkt från det just nu när boost är på warrior, som kommer nyttja det (de kommer under bättre skydd om de kan flaira en pjäs nära stranden).

Ja det kan jag hålla med om denna vecka, om man är sån som ändrar varje vecka förstås, men i de flesta fall är det bättre att ha den vid stranden, jag har inte gjort om min bas på 2-3 månader typ

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja det kan jag hålla med om denna vecka, om man är sån som ändrar varje vecka förstås, men i de flesta fall är det bättre att ha den vid stranden, jag har inte gjort om min bas på 2-3 månader typ

Bild på din bas tack ?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Skrivet av edroon:

Bild på din bas tack ?

Här, sen brukar jag flytta byggnader när man ska försvara mot AI, efter de röda markeringarna, alltså HQ flyttas längst bak, och 2 RL ut på kanterna lite frammåt med en random byggnad framför, då AIt inte anfaller dem direkt, så gör dom bra nytta då men en riktig spelare tar ju bort dem direkt.

Men jag tror inte denna är den bästa, men den duger, jag klarar några som anfaller iaf, men många går igenom med.

Har bara en staty för "Defensive building damage" på 28%.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Här, sen brukar jag flytta byggnader när man ska försvara mot AI, efter de röda markeringarna, alltså HQ flyttas längst bak, och 2 RL ut på kanterna lite frammåt med en random byggnad framför, då AIt inte anfaller dem direkt, så gör dom bra nytta då men en riktig spelare tar ju bort dem direkt.

Men jag tror inte denna är den bästa, men den duger, jag klarar några som anfaller iaf, men många går igenom med.

Har bara en staty för "Defensive building damage" på 28%.

https://i.imgur.com/vJgjRK0.jpg

Nja är inte helt såld på denna.
jag tänkte såhär. Säg att du har HQ där bak, med Warriors så kör jag smoke hela vägen dit och attackerar HQ i lugn och ro eller har jag fel?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Nja är inte helt såld på denna.
jag tänkte såhär. Säg att du har HQ där bak, med Warriors så kör jag smoke hela vägen dit och attackerar HQ i lugn och ro eller har jag fel?

https://i.imgur.com/PyzFlZe.jpg

Fast flytta bak den är bara mot npc's. Och de kör inte(har iallafall inte) den strategin. Mot spelare är det klart att det är en dålig placering

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghollghost:

Fast flytta bak den är bara mot npc's. Och de kör inte(har iallafall inte) den strategin. Mot spelare är det klart att det är en dålig placering

vänta lite, har jag missat något. troligen eftersom jag inte spelat på ett tag.

när spelar man mot NPC? placerar jag den där bak så är den öppen för andra spelare. När kan jag begränsa så det bara är mot npcs? sorry, är lite förvirrad.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Spelar också, brukar köra på tills jag e less och sen tar jag en paus nån vecka.

Har maxat ut allt, så är lvl 65.

Kör mycket gmed mot pvp baser, mer för att jag tycker de är den roligaste trupptypen än att de är starkast.
På operationer alltid zookas.

Några tips:
* I armory, fokusera på den trupptypen du spelar med samt allt offensivt (artilleri/barrage/shock)
* Var med I en task Force, lär sig mycket och bra med en rejäl laddning resurser per dag
* Försök planera lite för större uppgraderingar, se till att exempelvis kunna plocka daily, Dr Terror, submarine och 1-2 op-båtar samt döda några pvp-baser vid samma tillfälle. Försök sedan starta en uppgradering så resurserna hålls låga när man är offline.
* Skit i alla blåa statyer, du tjänar mer på att ha resource reward-statyer.
* När du uppgraderar saker i basen, ta alltid offensiva saker i första hand (Gun boat/landing craft/armory/HQ)
* Försök undvika att avverka all skog, en bas med träd mitt bland alla towers är mycket jobbigare än kalhyggen.

Ett par extra byggare kan va skönt att ha ibland, men det kostar ju riktiga pengar.

Ska se om jag kan ordna en bild på min bas, har byggt den så att den ska vara så lätt att ingen byter bort den men så svår att jag får Intel. Har 3 gbe-statyer, resten troop damage.

Den klarsynta ser hur jag försöker lura folk att tro att jag saknar ett prot-wpn (hi-lvl har alla 3) framför hq medans jag egentligen har gömt en grappler i skogen, fler än man kan tro missar det. Kan va svårt att komma undan med på lägre lvl kanske men Kan vara värt ett försök! Likadant med gömda minor bakom olika towers.

Tack för hjälpen med uppladdningen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

vänta lite, har jag missat något. troligen eftersom jag inte spelat på ett tag.

när spelar man mot NPC? placerar jag den där bak så är den öppen för andra spelare. När kan jag begränsa så det bara är mot npcs? sorry, är lite förvirrad.

När Lt Hammerman kommer och vill raida din bas.

Permalänk
Skrivet av edroon:

Nja är inte helt såld på denna.
jag tänkte såhär. Säg att du har HQ där bak, med Warriors så kör jag smoke hela vägen dit och attackerar HQ i lugn och ro eller har jag fel?

https://i.imgur.com/PyzFlZe.jpg

Jaa, asså, precis, det är därför jag inte har så vanligtvis, men när ... är det Hammerman som anfaller med båt en gång i veckan, DÅ flyttar jag HQ dit bak, annars står den som den står nu på bilden. Men det är enda gången jag flyttar om byggnaderna, när Hammerman anfaller.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Spelar också, brukar köra på tills jag e less och sen tar jag en paus nån vecka.

Har maxat ut allt, så är lvl 65.

Kör mycket gmed mot pvp baser, mer för att jag tycker de är den roligaste trupptypen än att de är starkast.
På operationer alltid zookas.

Några tips:
* I armory, fokusera på den trupptypen du spelar med samt allt offensivt (artilleri/barrage/shock)
* Var med I en task Force, lär sig mycket och bra med en rejäl laddning resurser per dag
* Försök planera lite för större uppgraderingar, se till att exempelvis kunna plocka daily, Dr Terror, submarine och 1-2 op-båtar samt döda några pvp-baser vid samma tillfälle. Försök sedan starta en uppgradering så resurserna hålls låga när man är offline.
* Skit i alla blåa statyer, du tjänar mer på att ha resource reward-statyer.
* När du uppgraderar saker i basen, ta alltid offensiva saker i första hand (Gun boat/landing craft/armory/HQ)

Ett par extra byggare kan va skönt att ha ibland, men det kostar ju riktiga pengar.

Ska se om jag kan ordna en bild på min bas, har byggt den så att den ska vara så lätt att ingen byter bort den men så svår att jag får Intel. Har 3 gbe-statyer, resten troop dmg.

Edit: Fattade inte hur man lägger till bild, kan nån ge ett bra tips? Vill helst undvika att behöva skapa nån form av konto på nån bildsida...

Grymt bra tips, tack.

Du kan ladda upp bilder via: https://imgur.com/upload

Skrivet av Panzerfister:

När Lt Hammerman kommer och vill raida din bas.

Aha, har inte kommit så långt än. då vet jag.

Skrivet av pekkasteele:

Jaa, asså, precis, det är därför jag inte har så vanligtvis, men när ... är det Hammerman som anfaller med båt en gång i veckan, DÅ flyttar jag HQ dit bak, annars står den som den står nu på bilden. Men det är enda gången jag flyttar om byggnaderna, när Hammerman anfaller.

nu förstår jag, dock kan jag inte placera ut allt ungefär som dig då jag bara har HQ 17, har inte alla saker.

Visa signatur

got root?

Permalänk
Skrivet av edroon:

nu förstår jag, dock kan jag inte placera ut allt ungefär som dig då jag bara har HQ 17, har inte alla saker.

Nä det är klart, men såhär har jag tänkt.

Ganska blandat längst fram, flames om dom kommer med Riflemen, Mortars för rifle och zookas, och sen lite Boom och cannons för tanks, sen då RLs och SLs en bit bak, så att dom inte ryker direkt.

Sen husen som endast ger anfallaren GBE längst bak, men machine guns som skyddar dom om dom skulle kasta critters så dom inte kan härja fritt där.

Och sen, nån flame och så nära HQ om dom smokar in warriors.

Tankesättet fungerar ju även om du har mindre av allt!

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Nä det är klart, men såhär har jag tänkt.

Ganska blandat längst fram, flames om dom kommer med Riflemen, Mortars för rifle och zookas, och sen lite Boom och cannons för tanks, sen då RLs och SLs en bit bak, så att dom inte ryker direkt.

Sen husen som endast ger anfallaren GBE längst bak, men machine guns som skyddar dom om dom skulle kasta critters så dom inte kan härja fritt där.

Och sen, nån flame och så nära HQ om dom smokar in warriors.

Tankesättet fungerar ju även om du har mindre av allt!

Flame mot warrior funkar sällan tyvärr då de ofta paras med Bullit med taunt.
Skulle jag säga vilken bas som generellt är "svårast" så är det HQ i ett av de bakre hörnen, då kan man placera boom canon och prot-wpn så alla måste förstöras för att nå hq samt långt att smoka warriors vilket kostar mycket gbe.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Flame mot warrior funkar sällan tyvärr då de ofta paras med Bullit med taunt.
Skulle jag säga vilken bas som generellt är "svårast" så är det HQ i ett av de bakre hörnen, då kan man placera boom canon och prot-wpn så alla måste förstöras för att nå hq samt långt att smoka warriors vilket kostar mycket gbe.

Jag har prövat att ha HQ längst bar, i båda hörnen, men även om dom måste ta sig genom många vapen, så passerar dom även massa hus som dom kan farma GBE på, är känslan jag fått. Dock får HQ inte vara FÖR långt fram, då kan man lätt ta sig fram och förstöra det.

Men det går att få bra både långt bak och långt fram, bara man får en bra balans, men det är ju det svåra.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS