Permalänk

Hjälp med datoruppgradering!

Hej!
Har en 5år gammal gaming dator som inte riktigt håller för dagens spel (snällt sagt). Jag undrar om man ska uppgradera denna datorn med nya fräscha komponenter eller om det är mer värt att bygga en helt ny dator.
Budgeten ligger på runt 10k

Datorn är en Taurus special edition köpt på Inet:
Gpu: Msi gtx 650
Cpu: Intel core i3 3220 3,3 GHz
HD1tb minne Toshiba
Ram: corsair 8gb ddr3
Moderkort: MK msi Z77MA-S01
Nätagg: Antec 550w
Chassi: Fractal Design Core 1000 Svart

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En 3770k 16gb ram och nytt grafikkort så skulle du komma undan billigt och ändå få riktigt bra prestanda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Noccoberoende: Skulle byggt nytt, men med dagens priser på både grafikkort och ram minnen så kommer inte 10k räcka.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

@Elektron: Är det bäst att köpa 16gb nytt ram eller köpa till 8gb till mina nuvarande 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noccoberoende:

@Jimemy: Är det bäst att köpa 16gb nytt ram eller köpa till 8gb till mina nuvarande 8gb

Beror på om du ska köpa ny dator isf är det ddr4, till din är det ddr3, och då kan du kika på beganat, 8gb ddr3 begagnat kostar typ 350kr. Försök hitta ett likadant kitt som du har nu isf så att de lirar bra ihop.

Men prio ett bör vara grafikkort. Prio 2 cpu. För även med 8gb kommer du långt spelmässigt.

Skickades från m.sweclockers.com