Permalänk
Skrivet av Roger W:

Efter att ha googlat lite på criterion så var det ju enklare, men känns lite småfuskigt...
Spelet måste vara Speedboat Attack.
Aldrig lirat det dock!

... ska se om jag kan hitta något semi-relaterat...

Korrekt!
Ett spel jag lirade mycket i min barndom, det är i stil som mariokart fast med båtar då Gick även att köra i LAN
Minnen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hittade ett som är lite relaterat (hint) och som faktiskt blivit tillräckligt gammalt för att platsa i tråden nu

Hint: inte PC.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara Black det där?

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Måste ju vara Black det där?

Jajjemen!
(ursäkta sent svar)

Din tur!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Slänger upp denna, kan vara världens sämsta spel. Minns att mina lillasyrror tyckte det var jätteroligt och jag har fortfarande noll förståelse för det när man kunde spela så mycket bättre spel.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Mall Maniacs, Spelade sönder det när jag var liten. Lägger upp ett nytt spel inom kort.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Mall Maniacs?
To late

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Kilrah: Mall Maniacs, Spelade sönder det när jag var liten. Lägger upp ett nytt spel inom kort.

Jajamän! Kör på.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Nu har det gått för lång tid så här kommer en ny:

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Nu har det gått för lång tid så här kommer en ny:

https://i.imgur.com/xyaXKe2.png

Joe Blade... tog lite sökningar. Spelade tvåan på Amiga, vet inte om ettan fanns där.

Här kommer ett nytt, ett av mina absoluta favoritspel när det begav sig:

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Firepower

Visa signatur

Ryzen 7800x3D, Ryzen 5600G, ASUS TUF 7900 XT, MSI RX 6600

Permalänk
Medlem

@Hulle: Japp, helt rätt. Ettan och tvåan finns till Amiga! Den bild du la upp ger ju sköna vibbar också, minns att det stod "Please turn the volume up" när man startade det, och därefter hördes en dånande explosion! Good times!

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Nog alldeles för lätt

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Project Im Going In ?

Permalänk
Medlem

tycker verkligen jag känner igen det men kommer inte på vad det är. Tänkte också på IGI men känns inte riktigt så. Vägrar bildgoogla

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av stixnuts:

Project Im Going In ?

Skrivet av Kilrah:

tycker verkligen jag känner igen det men kommer inte på vad det är. Tänkte också på IGI men känns inte riktigt så. Vägrar bildgoogla

FEL FEL FEL

Trodde det här skulle vara lätt
Behöver ni ha en bild till?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Rainbow Six 3?

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Rainbow Six 3?

Nej inte det häller.
Men vilka minnen man har från det spelet

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@Mega-Dark: Battlefield gissar på 2:an?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

@Mega-Dark: Battlefield gissar på 2:an?

Mm du har nog rätt där. Battlefield 2 Modern combat är det.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Om så är fallet så får spelet vara fritt för har inget att komma med

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem

Jag slänger upp denna då.

Riktigt skoj lir när det begav sig och sååååå snyggt

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Terminal Velocity.
Jäklar vad grymt det var!

Visa signatur

i7 | R290

Permalänk
Medlem

Har inget eget förslag så leken är fri...

Visa signatur

i7 | R290

Permalänk
Medlem

@Kilrah: Det där är Terminal Velocity, Spelade sönder det på något shareware när jag var liten.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EviL:

Har inget eget förslag så leken är fri...

Permalänk
Medlem

Japp, ni har rätt båda två.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Älskade det här och speciellt denna banan.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Japp, ni har rätt båda två.

Jag spelade det med en Logitech Wingman Extreme Digital (joystick) men ännu snabbare gick det med en handkontroll som jag inte vet vad det var för märke på. En blå kontroll med gula knappar kopplad till ett soundblaster ljudkort via en sån där speciell handkontroll-port. Bakgrundsmusiken var också häftig och framförallt "bas-tung" för sin tid.

Visa signatur

i7 | R290

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jorma88:

@Mega-Dark: Battlefield gissar på 2:an?

Nästa

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.