Iphone kalender synkar inte med outlook

Permalänk
Medlem

Iphone kalender synkar inte med outlook

Jag vet inte hur jag ska få det att fungera heller.
Jag har för mig att det fungerade förrut, men det kan ha varit länge sen.

Jag avskyr att arbeta i outlook kalendern, men jag får alla mina mötestider den vägen. Därför skulle jag behöva få det o fungera. Jag kan överväga att byta till Google calendar ifall den funkar bättre med outlook än vad iphones gör.

Tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag vet inte hur jag ska få det att fungera heller.
Jag har för mig att det fungerade förrut, men det kan ha varit länge sen.

Jag avskyr att arbeta i outlook kalendern, men jag får alla mina mötestider den vägen. Därför skulle jag behöva få det o fungera. Jag kan överväga att byta till Google calendar ifall den funkar bättre med outlook än vad iphones gör.

Tips?

Har märkt att förvald kalender har ändrats på iphone till iclouds egna.
Gå in i inställningar -> kalender och ändra förvald kalender till den du använder (troligtvis exchange).

Permalänk
Medlem

Du måste nog ge lite mer bakgrundsinformation.
Du har en iPhone och vill synka den med Outlook.
Vem är leverantören? Har du en egen Exchange-server eller använder du Microsofts Outlook.com osv

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Du måste nog ge lite mer bakgrundsinformation.
Du har en iPhone och vill synka den med Outlook.
Vem är leverantören? Har du en egen Exchange-server eller använder du Microsofts Outlook.com osv

Sjukt dålig på sånt här ärligt talat så jag hade ingen aning

Men jag jobbar på kommunaltägt bolag och det är våran ITavdelning som sköter mailen, så jag antar att våran kommun har en egen mailserver på nåt vis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Sjukt dålig på sånt här ärligt talat så jag hade ingen aning

Men jag jobbar på kommunaltägt bolag och det är våran ITavdelning som sköter mailen, så jag antar att våran kommun har en egen mailserver på nåt vis.

Oj. Enklaste borde vara att vända sig till IT-avdelningen de borde veta vilken typ ni har.

Just i själva telefonen så finns det ju en inställning du kan kolla på.
Settings | Accounts & Passwords. Längst ner finns ett val "Fetch New Data". Den borde stå på "Push"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.