Nvidia: "Skärmar med 4K-upplösning, 144 Hz och G-Sync i april"

Permalänk
Melding Plague

Nvidia: "Skärmar med 4K-upplösning, 144 Hz och G-Sync i april"

Under konferensen GDC meddelar Nvidia att nästa generations spelskärmar fortfarande är på gång, och att de är övertygade om att skärmarna lanseras i april 2018.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Uäh! Priset... D: Men man får väl anta att det kommer sjunka så småningom. Kul att det händer lite nu

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Inaktiv

Det känns inte som om någon riktigt bryr sig om dessa utan "alla" väntar på 3440x1440 200Hz skärmarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hm, bonusen kommer i april. Undrar om man kan hålla sig...

Skrivet av anon12433:

Det känns inte som om någon riktigt bryr sig om dessa utan "alla" väntar på 3440x1440 200Hz skärmarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Fan heller.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Det känns inte som om någon riktigt bryr sig om dessa utan "alla" väntar på 3440x1440 200Hz skärmarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Nja inte ”alla”. I min mening är dom här skärmarna den ultimata kombiskärmen, upplösning nog att arbeta på samtidigt som man får allt annat snacks.

Enda problemet är ju att dom aldrig kommer till marknad, så priset kan börja sjunka
Asus-skärmen i länken skrevs det om i januari 2017, skärmen känns ju ”gammal” innan den öht kommit ut till försäljning...

Permalänk
Avstängd

G-Sync. Lol.

Permalänk

Härligt, jag kan knappt vänta på att få betala 30K för en skärm 👍😀

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Vilket grafikkort ska driva det här?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hunkaboy86:

Härligt, jag kan knappt vänta på att få betala 30K för en skärm 👍😀

Eller hur..

I min värld finns det inte en chans att jag lägger så mkt på en skärm, speciellt då många spel fortfarande inte är anpassade för mer än 1920x1080.

Detta eftersom hela UI't blir mikroskopiskt litet utan någon möjlighet till att skala upp det.

Permalänk
Medlem

Kostnad för skärmen:

20,000'ish
+
22,000 för att få ut minst 144hz i den upplösningen i de flesta nyare spel. (Ett 1080ti tror jag inte håller)

Fullständigt korkad investering att göra om man inte har/ska skaffa hästkrafterna. I vart fall i slutet av en grafikgeneration. Nvidia vill ju självklart att man köper skärmar innan nya generationen kommer så de får sälja fler kort inom kort. Fy fan vilken mjölkko Nvidia har blivit.

Talen är rena gissningar från min sida, men de låter ganska rätt.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Ni som väntat, vad tusan spelar ni och vad har ni för datorer?..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av downup:

Ni som väntat, vad tusan spelar ni och vad har ni för datorer?..

Jag tror du skulle bli förvånad över hur många spel är "lätt" körda i 4k

Permalänk
Medlem

endel spel är ju bedrövligt optimerade så antar att det kommer att dröja, eller att nästa generation ifrån nVidia kanske levererar den prestandan lite svårt att hålla den fpsen i 4K med dagens kort kanske? om man inte kör SLI. DOOM är det spelet som jag kan tänka mig är tillräckligt bra optimerat i dagsläget.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Synd att dom är 27" bara, pytteskärmar.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av exroz:

Vilket grafikkort ska driva det här?

Inget, det är just det som är det töntiga. Här kommer skärmtillverkare och släpper superskärmar medan nVidia håller tillbaka med sina releaser och mjölkar befintlig teknologi. Knappt att ett 1080Ti klarar 4K/60fps, Titan V gör det förvisso bättre men vem har råd att lägga så mycket pengar på ett kort. Vi behöver en ny release asap!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Då är det bara att vänta på att skärmarna med denna spec växer till sig lite, 27" med 4K 144hz mm, minst 32" helst mer behövs, ser ingen riktigt bra anledning till att skaffa med bara 27"

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Såklart att man vill ha en sådan men något köp lär det inte bli.
Jag ser mer fram emot BFGD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Perfekt för spel med raytracing i 4K/30fps. The most filmiskt yet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Äh, vill ha 3440x1440 på 200 Hz, Ultrawide 35"

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

G-Sync. Lol.

Gillar du screen tearing eller?

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som gillar skärmar med 1080p, för man får ut mer FPS med den upplösningen och det ser fortfarande snyggt ut samt att det är en bekväm upplösning att jobba i?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hunkaboy86:

Härligt, jag kan knappt vänta på att få betala 30K för en skärm 👍😀

- en spelskärm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Leffe-:

Gillar du screen tearing eller?

Gillar en öppen standard som inte medför att skärmen blir oskäligt dyr och som inte låser användaren till ett fabrikat

Det gillar jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shelter:

Är jag den enda som gillar skärmar med 1080p, för man får ut mer FPS med den upplösningen och det ser fortfarande snyggt ut samt att det är en bekväm upplösning att jobba i?

Bekvämt att jobba med? haha.. jovisst..

Men ska man bara spela och inte har hårdvara som klarar mer än 1920x1080 i 60fps så funkar det väl med en 1080 skärm.

Permalänk
Bildexpert 📺

Att det är G-Sync på dessa modeller är ganska givet. Det verkar som att Nvidia är den enda tillverkaren av kretsuppsättningar som är villig att dra tekniken mot den bandbredd som krävs. Resten verkar hålla sig till 600 MHz-gränsen eftersom den är mer än tillräcklig för volymmarknaden, dvs kontorsskärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

G-Sync. Lol.

Skrivet av Leffe-:

Gillar du screen tearing eller?

Skrivet av bulybasha:

Gillar en öppen standard som inte medför att skärmen blir oskäligt dyr och som inte låser användaren till ett fabrikat

Det gillar jag.

Nu är det som det är. Freesync är "låst" till AMD och G-Sync är låst till Nvidia.
Trist som tusan (men förstår varför) att inte Nvidia aktiverar Freesync i sina produkter.

Själv väntar jag fortfarande på en minst 40" 4K 100Hz+ IPS med G-Sync.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krux:

Nu är det som det är. Freesync är "låst" till AMD och G-Sync är låst till Nvidia.
Trist som tusan (men förstår varför) att inte Nvidia aktiverar Freesync i sina produkter.

Själv väntar jag fortfarande på en minst 40" 4K 100Hz+ IPS med G-Sync.

Det är fel att säga att Freesync är låst till AMD.

Vill Nvidia stödja Freesync så behövs endast en drivrutin för det, detsamma gäller dock inte för AMD och G-sync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bulybasha:

Det är fel att säga att Freesync är låst till AMD.

Vill Nvidia stödja Freesync så behövs endast en drivrutin för det, detsamma gäller dock inte för AMD och G-sync.

Därför jag skrev "låst".

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se hur ljus zonerna funkar. Om du har svart bakgrund och muspekaren ovanför, blir det lite som ett ljusmoln runt muspekaren då? Allt hänger på detta!

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5