Permalänk
Medlem

Tips på bra LAN-lokal/fritidshus?

Halloj!

Är på jakt efter en lokal/stuga/fritidshus som det går att hyra över en helg som rymmer 10-20personer och givetvis har internet!
Har försökt söka runt men allt man kan hitta är över en dag eller så har inte stället tillgång till internet.

Krav:
Stockholm (Men finns inget hinder att åka 1-2h utanför om stället har allt)
Parkering
Sovplatser (vare sig det är sängar eller plats för luftmadrasser)
Kök/dusch/toa
Stor hall/area med plats för bord och stolar

Vad har ni för tips själva? Vart kan man vända sig för att få tag i dessa ställen?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Jag tänker rent spontant på BRF föreningslokaler. Många föreningar har ju ofta egna lokaler, där det du efterfrågar brukar finnas. Iallafall i de BRF'er jag suttit med i styrelsen i.
Däremot är det inte alltid dessa hyrs ut till andra än boende. Men kan va värt att kolla upp

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejk0b:

Jag tänker rent spontant på BRF föreningslokaler. Många föreningar har ju ofta egna lokaler, där det du efterfrågar brukar finnas. Iallafall i de BRF'er jag suttit med i styrelsen i.
Däremot är det inte alltid dessa hyrs ut till andra än boende. Men kan va värt att kolla upp

Får väl helt enkelt höra efter då! Så länge de godkänner övernattning och livlig stämning en hel natt så är jag nöjd.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

@Forbidden: Haft rejäla 25 års fester etc i de föreningar jag bott i. Med väldigt hög dunka dunka musik. Tjoande på ett LAN borde på vara rätt lugnt. Åtminstonde så länge föreningslokalen är fristående från de boendes lägenheter

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

@Forbidden: Hittade du någon lokal som passade? Letar själv en lokal för 10-20 pers, men verkar vara glest..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korvjerry:

@Forbidden: Hittade du någon lokal som passade? Letar själv en lokal för 10-20 pers, men verkar vara glest..

Har velat bumpa tråden väldigt länge nu... frågan är fortfarande aktuell för mig. Lyckas inte hitta någon förening eller fritidshus i eller utanför Stockholm som skulle få plats med allt + ha fiber

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Har velat bumpa tråden väldigt länge nu... frågan är fortfarande aktuell för mig. Lyckas inte hitta någon förening eller fritidshus i eller utanför Stockholm som skulle få plats med allt + ha fiber

Vet inte hur det är i Sthlm, men kollat med idrottsföreningar och bygdegårdar?
Det finns här utanför Gbg iaf.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Har velat bumpa tråden väldigt länge nu... frågan är fortfarande aktuell för mig. Lyckas inte hitta någon förening eller fritidshus i eller utanför Stockholm som skulle få plats med allt + ha fiber

"Fritidshus" med fiber i känns som svårt bara det? Du kan inte tänka dig nånting närmare city?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

"Fritidshus" med fiber i känns som svårt bara det? Du kan inte tänka dig nånting närmare city?

Fritidshus var nog fel ord av mig så, ja. Har kollat runt efter lokaler, idrotts/scoutföreningar.
Hur menar du med närmare city?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Vet inte hur det är i Sthlm, men kollat med idrottsföreningar och bygdegårdar?
Det finns här utanför Gbg iaf.

Har sökt runt så gott det går (Google) men hittar inget som verkar passa ändamålet. Kollat olika sidor för att söka efter föreningar/eventlokaler runt om Stockholm och en liten bit utanför utan att hitta nåt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

googla konferensanläggning, är ni 20 pers som kan lägga en slant var fixar ni boende och frulle också (en bit utanför stan)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Fritidshus var nog fel ord av mig så, ja. Har kollat runt efter lokaler, idrotts/scoutföreningar.
Hur menar du med närmare city?

Nån förort vet inte om föreningen finns kvar men förut arrangerades det lan i Fredrika Bremergymnasiet ute i Haninge. Skulle kanske gå att försöka hyra nån fritidsgård.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata