Någon duktig på Synology DS Cloud, hjälp tack

Permalänk

Någon duktig på Synology DS Cloud, hjälp tack

Hej

jag har Galaxy S9+ och Synology 216Play och vill att bilder från mobilen synkas/kopieras över till Synologyn.

Har försökt i en vecka utan att lyckas. Jag har skapat kontot på Synology med admin behöriget och skapat en mapp där jag vill kopiera över bilderna.
Så här långt kommer jag i telefonen:
*Laddat appen DS Cloud
*loggat in mig på den med admin kontot
*kommer in och ser mapparna jag skapat i Synologin
*går i i mappen på synologyn jag vill föra över bilderna
*i sista steget, där jag ska välja mappen på SD kortet där bilderna finns, dvs mappen som ska synkas med Synologyn, får jag infon "efter android 4.4x måste filer lagras här:/storage/0563-3cbf/Andrid/Data/com.synology.dscloud/files

Jag tolkar det som om bildmappen måste flyttas över dit för att synkroniseringen ska fungera. Eller?
Men hur blir det sen med nya bilder som tas, de lagras inte där utan en ny mapp skapas under root på SD kortet.

Kan bara notera att jag använt WD Cloud i många år och att ställa in det där behövde jag typ 30 sekunder. Ladda ner appen, logga in mig, välja mappen på mobilen som ska synkas så var det klart.

Permalänk

Verkligen, ingen som kan?

Permalänk

Jag kör med DS Photo på mobilen och Photostation på NASen. Funkar hyfsat bra med att foton synkas när man ansluter till hemmanätverket. Minns inte vilken guide jag följde på nätet för att få till det, men börja med att kika på Synology's hemsida: https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/Mobile/help/DSphoto/Android

Permalänk

@Falcon_Bayerskt:

Hej och tack.
Testat den med nu men jag kan inte välja mappen jag vill synka utan appen väljer samtliga bilder i telefonen.

Jag vill synka mappen DCIM, i den finns video och bilder tagna med mobilkameran och inga andra mappar.

Mer förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royal FOOL:

@Falcon_Bayerskt:

Hej och tack.
Testat den med nu men jag kan inte välja mappen jag vill synka utan appen väljer samtliga bilder i telefonen.

Jag vill synka mappen DCIM, i den finns video och bilder tagna med mobilkameran och inga andra mappar.

Mer förslag?

Använd DS File.
Där finns det photo backup.
Välja målmapp, och källa osv.

Lycka till.

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk

@Titane:

Bingo. Där har vi lösningen! Stor tack för hjälpen :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royal FOOL:

@Titane:

Bingo. Där har vi lösningen! Stor tack för hjälpen :).

Det var så lite så, bra med forum 😉

Visa signatur

Just playing for fun ‾\o.0/‾

Permalänk
Medlem

DS PHOTO är ännu bättre än DS File för ändamålet.