Hur tidskrävande är en flickvän?

Permalänk
Skrivet av Quart:

DU HAR JUST UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD

Fnissade högt. Relaterar mycket!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Detta hade varit något för Stephen Hawking att bita i.

Det har han redan:

Citat:

What mystery do you find most intriguing, and why?
HAWKING: Women. My PA reminds me that although I have a PhD in physics, women should remain a mystery.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothric:

Hej,

Funderar på att skaffa flickvän. Hur många timmar per vecka kan en flickvän kräva? Svårt att hinna med studier och jobb samtidigt nämligen.

Om du är seriös och ens behöver ställa den frågan, för mycket för dig troligtvis

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Master of Overkill

Om man tycker att en flickvän är ett projekt då veteeeee fan XD

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

En lösning kan vara att se bortom fördomarna. Skaffa dig en äldre "flickvän" som kan ha dig som sin leksak, då kan du tjäna pengar på att ha "flickvän". Tid är pengar.

En annan lösning skulle kunna vara att anordna en pool, likt en bilpool där du delar din flickvän med andra. Då förlorad du tid tillsammans med övriga pooldeltagare. Risken finns förstås att någon hoppar av poolen pga att så mycket tid går till spillo, då sitter du med svartepetter och kommer förlora mer tid själv.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Anonymous FTW:

En lösning kan vara att se bortom fördomarna. Skaffa dig en äldre "flickvän" som kan ha dig som sin leksak, då kan du tjäna pengar på att ha "flickvän". Tid är pengar.

En annan lösning skulle kunna vara att anordna en pool, likt en bilpool där du delar din flickvän med andra. Då förlorad du tid tillsammans med övriga pooldeltagare. Risken finns förstås att någon hoppar av poolen pga att så mycket tid går till spillo, då sitter du med svartepetter och kommer förlora mer tid själv.

Om flera äldre damer vill dela pool med mig som gemensam insats är ni välkomna att skicka PM så kan jag tänka mig att ställa upp för ett experiment...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det har han redan:

Citat:

What mystery do you find most intriguing, and why?
HAWKING: Women. My PA reminds me that although I have a PhD in physics, women should remain a mystery.

Jag tror att den främsta orsaken till att det upplevs som så svårt att förstå kvinnor är att kvinnor inte är ett stackmedvetande. De är individuella människor, precis som du själv. Du tänker och beter dig inte likadant som alla andra män, helt enkelt för att "män" inte tänker och beter sig likadant som varandra. Jag gissar att det finns en del skillnader bara mellan dig och mig, till exempel. Sedan finns det på makronivå mer eller mindre lösa beteendemönster inom olika typer av grupperingar av människor (och då inte huvudsakligen könsbundna sådana), men dessa blir tämligen meningslösa när de används som referensram på individnivå.

Ser man däremot den monolitiska gruppen "kvinnor" som ett sammanhållet mysterium, då blir också den naturliga följden att det kvarstår som detta - det är svårt att finna lösningen på ett mysterium som inte existerar.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

En flickvän är ju inget som ska "ta tid" utan snarare något som GER tid och GER energi....

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Skaffa en som inte har tid med dig, hästtjejer är ett säkert kort! Se dock till att inte din ekonomi blandas in i hennes hästintresse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

En flickvän är ju inget som ska "ta tid" utan snarare något som GER tid och GER energi....

Ge tid?
Hahaha... aaahahahaha.
Vänta du bara.

Barn ger tid och energi med eller?

Det ger otroligt mycket och är helt priceless, men inte mer tid och energi.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv

Jag tror personers sits har betydelse.
Säg att man själv har ett stentufft jobb eller utbildning som teknisk fysik, sedan är man ihop med någon som inte ens gör heltid och vill spendera all tid på nöje så blir det tufft. Det bästa är nog om det är två personer som lite är i samma situation..

Ett problem är dock att tjejer tittar uppåt, de vill ha någon som ofta har kommit längre än dessa och då ofta väljer en fler år äldre partner. Detta trots att de rimliga hade varit tvärt om då vi män ofta dör yngre.

I vilket fall är man ute efter en tjej som pysslar med lite mer avancerad IT så är dessa för oss vanliga bara att glömma, lägg ner er tid på att fixa ett nobelpris i fysik eller något som ni kan trösta er med i stället. Jag har i min karriär stött på runt 4 tjejer som just har haft ett riktigt nördsliv med servrar och annat hemma och deras pojkvänner är: Framgångsrik egenföretagare, banktjänsteman, rikskapitalist o.s.v.
D.v.s för oss vanliga dödliga glöm detta, satsa lägre istället på nobelpriset som jag sa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurk:

Ge tid?
Hahaha... aaahahahaha.
Vänta du bara.

Barn ger tid och energi med eller?

Det ger otroligt mycket och är helt priceless, men inte mer tid och energi.

Nu snackade vi om flickvänner och inte barn.... Vitt skilda saker. Jag har gärna flickvänner, men inte gärna barn

Finns inget att "vänta" på. Har haft ett antal flickvänner och två sambos Med rätt kvinna så är det exakt vad det ger, mer tid och mer energi.

Find yourself a woman who will treat you like the prince you are

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

En flickväns timbehov kan räknas ut med en enkel formel; X+1=antal timmar, där X är lika med antalet timmar du kan erbjuda.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Tja, det beror ju på, hur många timmar i veckan jobbar hon, eller pluggar, hur många timmar i veckan ägnar hon åt sport, hobbies, aktier, etc. Och vad är hennes inställning till matlagning, städning, tvätt, stärkning av dina skjortkragar och andra typiska kvinnosysslor?

Om du är slug när du väljer (ex. ni jobbar olika skift) så kan du få ner tiden till 6-8 timmar i veckan, kanske ännu mindre.

Föreslå också om att ha en eller flera älskare vid sidan av, så går din "arbetsinsats" ner ännu mer.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst *

Tråd låst pga. urspårning/låg nivå (mycket tack vara en bristfällig trådstart).

Citat:

§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...