Samsung Galaxy S7 (ej edge) - Bra?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S7 (ej edge) - Bra?

Tjenare.

Tänkte bara kolla med er som har en Samsung Galaxy S7.
Vad tycker ni om den? Bra? Stabil? Kvalitetskänsla?

Har funderat på den eller Iphone... men denna lockar mig mer. Vad säger ni?

Permalänk
Medlem

Jag har vanliga S7an, tycker den är väldigt bra. Hårdvarumässigt har jag inget att klaga på, det enda jag har att klaga på är lite mjukvarugrejer men jag är petig och klagar på allt.

Känslan i handen är svår att slå, lätt bästa telefonen jag haft.

Permalänk
Medlem

Jag har Edgen och jag kan ärligt säga att det är den bästa mobilen jag ägt, mest wow-känsla.
Lika kul varje gång att plocka upp den, känna den och sätta på skärmen
Att spela och kolla på film med den är helt awesome.

Batteritiden är sjukt bra också, klarar mig lugnt en hel del dag (7-22) utan att behöva ladda.
Absolut, den kostar en slant. Men du kommer märka att den är värd varenda krona när du packar upp den, tar i den och använder den

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för svaren.

Blir nog en vanlig S7.

Tänkte fråga just om batteritiden, och den verkar bra enligt det senaste svaret.
Blir ett köp!! Tack!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Notera att S7 Edge har ett lite större batteri än S7'an. Men oavsett modell blir du garanterat nöjd:)

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om glaset är ändrat mellan sexan och sjuan men jag har under en längre tid haft både S6 och en iPhone 6s. Dessa har varit med mig hela tiden och om någon av dem har fått mer stryk så är det iPhone. Jag använder inga skydd överhuvudtaget och ser en tydlig skillnad mellan glasen. iPhone har färre repor och S6ans rispor är tydligt djupare.
Jag lägger ingen värdering i OS här, det är en smaksak och jag tycker bägge funkar. Skall också säga att ingen av dem har störande rispor (än).

Permalänk
Medlem

Har Galaxy S7 (har tidigare haft S5, S3, S2 & S1) och är än så länge MYCKET nöjd! Hyfsat batteri, bra skärm, GRYM kamera, snabb som attans.. bästa mobilen jag testat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tänk på att S7an har lite svagt böjd skärm på sidorna. Kan bli ett problem när man köper glasskärmskydd. Grym telefon, grym kamera, kvalitetskänsla, funktioner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Tjenare.

Tänkte bara kolla med er som har en Samsung Galaxy S7.
Vad tycker ni om den? Bra? Stabil? Kvalitetskänsla?

Har funderat på den eller Iphone... men denna lockar mig mer. Vad säger ni?

Jag tycker det är en bra telefon. Det enda riktigt negativa är väl WiFi-biten i så fall. Max bandbredd är 433Mbps, vilket är samma som S4 och sämre än S6! Upplever även att signalstyrkan (på WiFi) är sämre än S4an.

Sorry om jag snor tråden lite, men är det fler som har det här problemet eller bara jag? Kan ju även vara bra att veta för dig menar jag.

I övrigt håller jag med övriga. Kameran är över förväntan och den ligger så gött i handen så det finns inte alltså.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.

Har nu haft min Galaxy S7 i dygt en vecka - och kan bara säga en sak; wow vilken telefon. De verkar ha tänkt på varenda liten detalj.
Denna kommer jag ha ett lång tag framöver

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av outbox:

Tack för alla svar.

Har nu haft min Galaxy S7 i dygt en vecka - och kan bara säga en sak; wow vilken telefon. De verkar ha tänkt på varenda liten detalj.
Denna kommer jag ha ett lång tag framöver

Förutom Touchwiz, även om det är bra mycket bättre nu än tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Förutom Touchwiz, även om det är bra mycket bättre nu än tidigare.

Har inte riktigt förstått detta. Har hört flera som klagat på Touchwiz, men tycker själv att den är en av de bättre.
Vad är det som är så fel/dåligt med Touchwiz?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av outbox:

Har inte riktigt förstått detta. Har hört flera som klagat på Touchwiz, men tycker själv att den är en av de bättre.
Vad är det som är så fel/dåligt med Touchwiz?

Det är TW. Kommer aldrig vara lika optimerat som andra eller vanljandroid (duuh)
Det består av många funktioner vilket är bra, men färgval har aldrig varit deras starka sida, luren kan använda 2.5GB av arbetsminnet, ibland känns det som att man måste ta onödiga vägar för en enkel funktion.

Att byta mellan 2-4G är inte lika enkelt som att bara långtrycka på ikonen, som man kunde i LP. Smågrejer här och där.

Självklart går det inte alltid att tillfredsställa andra..
Dont get me wrong, har använt samsung sen S3'an släpptes (privat, jobb nu) S2 i jobb, S4 privat, note 3/4 privat, använt Note 2, morsan har S6 edge, jag har även använt deras Note-plattor (N8000 och P605) så jag har inget emot dem generellt.

Permalänk
Medlem

Försäljningstaktik

Jag har en Samsung Galaxy S7. Ganska precis när två år gått slutar den att fungera - nästan. Den startar om hela tiden (upp till 70-80 ggr per dag) och batteriet laddar ur supersnabbt. Allt detta kom plötsligt efter två år. Visst kan det vara en slump, men det är mer troligt att det är ett taktiskt drag av Samsung.

Jag tror detta är tidstaktik av Samsung så att man skall välja att köpa en ny mobil när dom tycker det är dags (jmfr med Apple-skandalen).

Jag kommer fundera både två och tre gånger på att välja en annan mobiltillverkare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av chgrape:

Jag har en Samsung Galaxy S7. Ganska precis när två år gått slutar den att fungera - nästan. Den startar om hela tiden (upp till 70-80 ggr per dag) och batteriet laddar ur supersnabbt. Allt detta kom plötsligt efter två år. Visst kan det vara en slump, men det är mer troligt att det är ett taktiskt drag av Samsung.

Jag tror detta är tidstaktik av Samsung så att man skall välja att köpa en ny mobil när dom tycker det är dags (jmfr med Apple-skandalen).

Jag kommer fundera både två och tre gånger på att välja en annan mobiltillverkare.

Nej, det är knappast "mer troligt" att så skulle vara fallet.

Permalänk
Medlem

@anon287298:

Vad grundar du det på? Det är mer sannolikt att företaget vill sälja mer telefoner än mindre.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chgrape:

Jag har en Samsung Galaxy S7. Ganska precis när två år gått slutar den att fungera - nästan. Den startar om hela tiden (upp till 70-80 ggr per dag) och batteriet laddar ur supersnabbt. Allt detta kom plötsligt efter två år. Visst kan det vara en slump, men det är mer troligt att det är ett taktiskt drag av Samsung.

Jag tror detta är tidstaktik av Samsung så att man skall välja att köpa en ny mobil när dom tycker det är dags (jmfr med Apple-skandalen).

Jag kommer fundera både två och tre gånger på att välja en annan mobiltillverkare.

Tråkigt att din telefon inte funkar så här två år +, men att en (1) telefon (din) skulle utgöra generella fel är ju kanske att ta det lite långt, eller hur?
Har och har haft tre Galaxystelefoner S2, S4 och använder nu en S7E, och de två första funkar fortfarande (har min S4:a som ev backup om den senaste skull gå hädan)

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Och att döda en telefon efter 2år vore ganska efterblivet då det i Sverige är 3års reklamationsrätt. Skicka in den om den är i bra skick, är det batteriet enbart som är trasigt får du betala då dessa inte brukar gå att reklamera.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Bra, men batteriet är skit , verkligen SKIT

Permalänk
Medlem

It happens. Använder man telefonen hårt och laddar ofta så kan batteriet ta stryk men så dåligt efter 2år känns konstigt. Fabriksåterställ, kör in accubattery och se vad den säger efter en vecka.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.

Permalänk
Medlem

Tack för många bra svar.

Jag gjorde en fabriksåterställning igår och efter det fungerade den bra ett tag (några timmar). Men nu senaste timman har den startat om utan anledning 4 gånger igen.

Tyckte också bra om Samsung innan, riktigt bra faktiskt. Har tom en micro från Samsung Har haft S2 och s5 innan. Men kvalitet eller inte så talar fakta sitt tydliga språk - denna S7a fungerar dåligt. Riktigt dåligt.

Jag läser lite övriga trådar som visar på att Samsung haft problem med nya android 8.0 tex. Men nu har min 7.0 och problemen kvarstår (vet inte säkert om jag hade 8.0 innan återställningen).

Permalänk
Medlem

Gå till närmaste återförsäljare och skicka in den. Under 2år hävdar du garanti, mellan 2 och 3 reklamation. Är den dålig pga yttre åverkan får du pröjsa.

Visa signatur

13700KF, RTX 3080ti, Arctic Freezer 360, 16GB b-die 3866-15-15-15, 1TB 970 Evo+28TB snurrdisk, Phanteks P400a, Samsung 34" Odyssey G5 C34G55T.