Väldigt dåligt insatt entusiast söker speldator för ca 8000

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt insatt entusiast söker speldator för ca 8000

Hej

Jag har nyligen börjat inse att jag behöver köpa mig en ny speldator då den jag har är nästan 10 år gammal och inte riktigt hänger med längre. Jag vill köpa i delar, har en kollega som kan hjälpa mig sätta ihop den, men jag har väldigt dålig koll på vad jag ska köpa och vilka komponenter som fungerar med varandra och så vidare. Så tänkte att jag ber om hjälp här där folk vet vad de pratar om.

Jag spelar World Of Warcraft och CS:GO regelbundet men skulle vilja ha möjligheten att spela lite nyare spel också.

Min budget är runt 8000 kronor men kan tänka mig att gå upp lite om det skulle göra märkbar skillnad

Inte så van vid det här som ni märker men säg till så kommer jag med mer information om det behövs!

Edit: Jag vill helst köpa allt ihop från Inet då jag har väldigt bra erfarenhet av de.

Permalänk
Medlem

Vad har du idag?

De höga priserna på grafikkort och minnen gör att du får nöja dig med ganska lowend/budget. Är du medveten om det?

Vad har du för krav för övrigt?

Skulle nog kollat begagnat.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ryzen 1600
16GB (3000+ mhz)
Begagnat 1060 6GB eller 480 580
Valfritt PSU chassi mm.

Något i den stilen så får du mycket för pengarna

EDIT: Är du en av dom som vill ha överdrivet mycket FPS i csgo 200+ så välj intel istället

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Hej!

Det här har jag idag:

Corsair CMPSU-650TXEU 650W
Intel Core 2 Duo E8500 3,16GHz Box
Asus P5E
2x2 GB RAM
Sen har jag ett 780 titan som jag fick av en kompis för nått år sen.

Kraven jag har är egentligen att kunna kunna spela WoW och CS:GO laggfritt och korta loadscreens/smidigt att tabba in/ut. I övrigt har jag börjar snegla lite på nyare spel, kingdom come : deliverance t.ex är jag sugen på att testa. Behöver absolut inte kunna spela på högsta inställningar, snarare tvärt om, men vill att allt ska flyta på bra.

Nått mer jag kan svara på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeej123:

Hej!

Det här har jag idag:

Corsair CMPSU-650TXEU 650W
Intel Core 2 Duo E8500 3,16GHz Box
Asus P5E
2x2 GB RAM
Sen har jag ett 780 titan som jag fick av en kompis för nått år sen.

Kraven jag har är egentligen att kunna kunna spela WoW och CS:GO laggfritt och korta loadscreens/smidigt att tabba in/ut. I övrigt har jag börjar snegla lite på nyare spel, kingdom come : deliverance t.ex är jag sugen på att testa. Behöver absolut inte kunna spela på högsta inställningar, snarare tvärt om, men vill att allt ska flyta på bra.

Nått mer jag kan svara på?

GTX 780/780ti är fortfarande helt OK speciellt till de spelen du nämner. (CS/WOW). Du kan förmodligen behålla samma nätagg också. Byt till 16GB minne om du känner att du behöver det.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11427059/

Permalänk
Medlem
Skrivet av heeej123:

Hej!

Det här har jag idag:

Corsair CMPSU-650TXEU 650W
Intel Core 2 Duo E8500 3,16GHz Box
Asus P5E
2x2 GB RAM
Sen har jag ett 780 titan som jag fick av en kompis för nått år sen.

Kraven jag har är egentligen att kunna kunna spela WoW och CS:GO laggfritt och korta loadscreens/smidigt att tabba in/ut. I övrigt har jag börjar snegla lite på nyare spel, kingdom come : deliverance t.ex är jag sugen på att testa. Behöver absolut inte kunna spela på högsta inställningar, snarare tvärt om, men vill att allt ska flyta på bra.

Nått mer jag kan svara på?

När jag läser det så tänker jag spontant:
Behåll grafikkortet och uppgradera resten.
Ex:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11427063/

Sedan köper du grafikkortet senare.. Jag valde inget chassi

Permalänk
Medlem

Okej tack så hemskt mycket!

Dum fråga kanske, men hur ser jag om den GPU jag har idag passar med det moderkortet/chassit?

Permalänk
Skrivet av heeej123:

Okej tack så hemskt mycket!

Dum fråga kanske, men hur ser jag om den GPU jag har idag passar med det moderkortet/chassit?

Det enda du behöver tänka på är längden på grafikkortet. Brukar stå i produktspecifikationen på samma sida hur långa kort som går in.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 2600K 4,5Ghz | CPU-Kylare: Corsair H60 | MB: Gigabyte G1.SNIPER |
| GPU: Asus GTX 980ti DC3 OC | RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 16GB |
| PSU: Corsair AX850 | Chassi: FD Define Mini C |
| SSD: Samsung EVO 850 250gb, Samsung EVO 850 500gb |
| Lagring: WD Caviar Green 3x2TB 1x4TB |

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!