Permalänk
Medlem

Företag för utskrifter?

Tjena! Har en liten fundering, har nämligen en PDF fil på 1046 sidor ( verkstadsmanual till en bil )
som jag skulle vilja ha utskriven och laminerad. men känns som att det kommer kosta ganska mycket att köpa en egen...

( 250 kr på clas + 179kr/100 laminat ) det plockar på sig rätt snabbt.

Vet att det finns företag som gör sådana utskrifter, men kommer inte på några namn.
Kommer säkert hitta via google sökning, men finns det något ni kan tipsa om?
Utan att det kostar en arm och ett ben?

//Erik

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Tjena! Har en liten fundering, har nämligen en PDF fil på 1046 sidor ( verkstadsmanual till en bil )
som jag skulle vilja ha utskriven och laminerad. men känns som att det kommer kosta ganska mycket att köpa en egen...

( 250 kr på clas + 179kr/100 laminat ) det plockar på sig rätt snabbt.

Vet att det finns företag som gör sådana utskrifter, men kommer inte på några namn.
Kommer säkert hitta via google sökning, men finns det något ni kan tipsa om?
Utan att det kostar en arm och ett ben?

//Erik

Arkitektkopia gör detta, men priset du fick från Clas lät väldigt billigt

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Arkitektkopia gör detta, men priset du fick från Clas lät väldigt billigt

billiga, kanske. frågan är hurvida kvaliten är
ska kika på dem!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Nu är det inte det du frågar efter, men jag skulle överväga en läsplatta (inte surfplatta). Då kan du söka sjukt mycket snabbare i PDFen med.. och att skriva ut allt det där tar betydligt mycket mer plats än en läsplatta.

Finns ju olika typer av armar för att hålla i plattor och sånt, om du vill fästa den på ngt sätt.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Varför i hela friden vill du ha den i pappersformat? Vill du inte ha den i ett format, så att du kan söka efter innehållet? Känns väldigt jobbigt att ta sig igenom 1000 sidor, om man letar efter någonting specifikt. För att inte tala om platsen det lär ta, om du skall laminera allting. 1000st sidor är ganska mycket.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenKenny:

Nu är det inte det du frågar efter, men jag skulle överväga en läsplatta (inte surfplatta). Då kan du söka sjukt mycket snabbare i PDFen med.. och att skriva ut allt det där tar betydligt mycket mer plats än en läsplatta.

Finns ju olika typer av armar för att hålla i plattor och sånt, om du vill fästa den på ngt sätt.

Den är redan välstrukturerad, och den har flera olika modeller av bilen i fråga, som ska delas mellan mig och 3 andra. så tjockleken kommer skalas ner

Skrivet av Dreijer:

Varför i hela friden vill du ha den i pappersformat? Vill du inte ha den i ett format, så att du kan söka efter innehållet? Känns väldigt jobbigt att ta sig igenom 1000 sidor, om man letar efter någonting specifikt. För att inte tala om platsen det lär ta, om du skall laminera allting. 1000st sidor är ganska mycket.

Ganska enkelt, det är en verkstadsmanual, som jag i princip kommer ha i garaget när jag håller på med motor osv. vill inte släpa med mig en platta dit, då man tappar verktyg osv där. mycket smidigare att kunna ta fram ett laminerat blad, som går att torka av från all olja smuts osv. Men ja, en platta är smidigt.

så det kanske bli ca 200 sidor per modell av bilen Jag skruvar med. de andra ska skickas till några andra bilägare ^^

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem

Du kan alltid ta en titt på http://www.printshop-gbg.com/, det var länge sen sist jag använde mig av liknande tjänster (visitkort etc) så har ganska dålig koll. Men han var hjälpsam för oss back in the days

Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha 2st sådana här boxar laminerade med papper? låter sjukt ohändigt, och hur ska du kunna bläddra när det är laminerat?

Skulle också säga en någon typ av läs/surfplatta, då kan du även söka på information som inte finns med på internet.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ibland kan man ha tur med något lokalt tryckeri. Laminerad tycker jag att låter lite overkill men spiralbindning och plast för fram och baksida kan nog de flesta ordna.

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Du vill alltså ha 2st sådana här boxar laminerade med papper? låter sjukt ohändigt, och hur ska du kunna bläddra när det är laminerat?

Skulle också säga en någon typ av läs/surfplatta, då kan du även söka på information som inte finns med på internet.

Självklart skriver man ju ut dubbelsidigt, men visst laminera en hel sån packe blir både jobbigt och dyrt.
+1 på surfplatta med skal och ordentligt skärmskydd och penna för att slippa skitiga fingrar på skärmen.

Permalänk

Ber om ursäkt för att jag hijackar tråden lite, men jag är också på jakt efter liknande prisvärd tjänst. Mitt dokument är ca3000sidor och jag vill ha det i bokform.

Visa signatur

[Bärbara]: Steam Deck | SteamOS, Lenovo A275 | Win10
[Stationär1]: i5 4590s | RTX3060 | Win10
[Stationär2]: MacMini | M1 | Sonoma
[Stationär3]: AMD A10 | R7 | Kbuntu
[Foto]: FreakyLeo on Flickr

Permalänk
Medlem

Mycket bra tankar och konstruktiv kritik!
kanske var lite otydlig i min beskrivning, men jag kommer självklart inte springa runt med 1000+ sidor i näven, det gör ingen människa med alla indianer i rätt kanot.
Men jag hade tänkt att sortera ut enligt följande:
1000 sidor delat på ca 10 modeller, vilket ger 100 sidor per bilmodell.
dessa är också uppdelade i t.ex: Motor, kopplings schema, service osv.
detta minskar ganska drastiskt på innehållet per " bunt "
och ja, jag hade kunnat dra ut bara den modellen jag ska ha. Men vi är som sagt ett gäng som ska dela på det, så att kostnaden ska splittas, därav att en surfplatta blir en " hög " kostnad för att kanske ha en pdf på max 100 sidor.

och hade inte tänkt spiralbundet, tänkte snarare en mer primitiv metod såsom ett hål uppe i hörnet med ett snöre i. typ.
och ja, dubbelsidigt ofc.
Tackar däremot för alla bra svar! go sweclockers!

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W