Permalänk

Jag blev tvingad att köra i SD läge nu, och SD-läget är så fult nu att det inte går att spela. Skit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Dock grymt besviken, disney look över hela spelet o bara massa jävla höga berg till ingen nytta alls.

Allt går i blekgrönt, grått och rost... ser skitigt och jävligt ut. Vad mer kan man begära?
Du tänkte nog på pocket tanks:

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Ey! Inge skit om pocket tanks!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att grafiken ser sämmre ut helt ärligt, och banorna är kassa, de har lagt buskar och skit på ställen där man kunde få in flanking skott. Helt klart den sämsta patchen nåsonsin.

Permalänk

Vissa saker finns ju att finslipa, men ser betydligt bättre ut än tidigare (mer levande).

Vist kan ju verka vara billigt trick att fylla på med mer grejer, men El Halluf det jag såg var ju rätt snyggt med slottsmurar, sen Mines där hela kulen är omgjord ser bättre ut än tidigare (berget är tydligare och har mer punsch och ser mer naturligt ut än tidigare).

Sen går det att sänka ljuset, jag tycker inte det är för starkt i alla fall. Jag har snarare haft problmet förr att det varit för mörkt (märks tydligt när jag spelat in, då blir det något mörkare och tappar detaljer).

Sen kanske ni skruvat upp eller inte ändrat ljusstyrkan på era skärmar? för ni ska ju inte ha det på max, utan runt 120 cd/m2.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Så den här patchen va överhypad trodde den skulle få en att återvända till WoT men efter hört hur nästan alla är besvikna över uppdateringen så avstår jag nog spelet tills en riktig bra patch kommer

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Så den här patchen va överhypad trodde den skulle få en att återvända till WoT men efter hört hur nästan alla är besvikna över uppdateringen så avstår jag nog spelet tills en riktig bra patch kommer

Tycker det är ett steg framåt i alla fall, mer realism än t.ex BF (av den orsaken att växtlighet koncentreras mer mot mitten på kartorna). Men kanske är annorlunda med BF 1 och senare spel. Sen känns det mer som man åker genom världen mer realistiskt på något vis (skalan stämmer bättre). Bättre ljud, vattnet ser riktigt bra ut.

Sen arbetet dom lagt ner utanför kartan, ger ju ett annat djup. tycker det är mer än stenar och berg som ändras. Men fysiken är rätt simpel och pinsam. Alla föremål är lätta som fjädrar (även stenmurar), det är något som verkar vara problem i alla simulatorspel (kan inte få verklighetstrogen fysik).

Väntat ett tag på t-54 prototype skulle komma på rea (hade fått en ticket i dec när jag köpte t-44 en match , men var osäker på ett köp). Men dealen var bra mycket bättre nu fick 25% rabatt och 30 prem

Fick riktigt bra match på en bana jag inte kört tidigare (tog det rätt lugnt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Glömde lägga till att lättare att se gropar i nya patchen. Alltså enklare att se om man står hulldown eller inte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Är personligen nöjd med nya patchen. Då det är enklare att få ut campare på de omgjorda kartorna ( vad jag själv tycker ). Så nu lönar det sig att vara mer offensiv, då det finns mer skydd och kullar är lägre. Så tds inte kan Skjuta över halva banorna som det var innan. Så bra jobbat wg.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Älskar att campa med TDs då jag spelar random games, där offensiver kan gå både väldigt bra och väldigt dåligt. (offensivt = då lirar jag medium typ t-54)

När teamet börjar nooba till det är det tacksamt att kunna kötta sönder saker i smyg med en Object 704 t.ex, om kartan tillåter, annars får man ju exponera sig mer givetvis och ändra taktik.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Jag tycker nya banorna är sämre. Varför ändrade dem alla banorna, vad jag sett så är det massa campinng så fort mnan pusher mäter man massa tanks som kan stå hull down tack vare att banorna är plattare. 9/10 spel för mig har varit att antingen blir man snipad innan man hinner avancera märkbart eller så möter man folk som står hull down och noobar sig och spammar apcr. Tanks så som tiger II och kv4 är nästa ospelbara på de nya banorna, och arty plågar en enkelt som fasen också i och med mindre kullar. Det WG uppnått är en kampfest, inget annat. Att tillåta alla alla tanks kan stå hull down leder bara till camping och apcr spam. Det går inte att pusha flanks eller flanks så som man kunde göra innan eftersom bakom varje hörn eller kulle står folk hull down och snipar med gold ammo. Wayyy jättekul va? Skitpatch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Är personligen nöjd med nya patchen. Då det är enklare att få ut campare på de omgjorda kartorna ( vad jag själv tycker ). Så nu lönar det sig att vara mer offensiv, då det finns mer skydd och kullar är lägre. Så tds inte kan Skjuta över halva banorna som det var innan. Så bra jobbat wg.

Plattare banor = lättare att snipa kring halva banan.

Permalänk
Medlem

Som vanligt när det kommer en patch = gnäll och gnäll. Antingen klagar folk på att de har tagit bort buskar, och nu när det är ett par fler buskar så klagar folk ändå. Jag tycker att kartorna är betydligt bättre. Öppnare och mindre korridor. Nu behöver man använda hjärnan lite mer innan man trycker på W.

Permalänk
Medlem

Jäkla snygg och det känns nyare med all reworks!

Klart plus tycker jag.

80-145FPS (ingen zoom VS max zoom) på max settings också, dvs inte så krävande heller.

Permalänk
Medlem

@VideoyGTX:

inte om det är hus/ sten i vägen. alt ingen vinkel eller ingen höjd alla td kan stå på.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Skrivet av Multithread:

Jäkla snygg och det känns nyare med all reworks!

Klart plus tycker jag.

80-145FPS (ingen zoom VS max zoom) på max settings också, dvs inte så krävande heller.

Dock blev spelet rätt hårddiskkrävande, hade köpt som tur är SSD till (det är stor skillnad). När man starta en match inte bara man kom in i när matchen börja (ibland 14 min kvar), utan sina medspelares tanks ploppade upp ur tomma intet och efter ca minuts spelande laggade spelet till varje match (det löste SSD också) Plus det var rejält segt att komma in i garaget efter matchen (spelet hängde sig i 10/20 sek) eller så knäckte denna uppdatering min hdd

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

@JackeShan:
Du inser att en öppen bana också är en korridor eftersom det endast finns få ställen att gå? Och hur exakt flankar man när det finns flera campers som står hull down och snipar en? Banorna är ett skämt, att göra dem plattare var det största misstaget någonsin. Platta kullar med buskar = kamping, och hur avancerar man emot 3-4 hull down campers som står bakom buskar? Hah.

När kullarna var högre kunde man i alla fall köra emot fienden och använda deras gun depression emot dem, men nu fungerar inte det till 5 öre. Vilka tanks vinner på detta? Ju snabba mediums med armor och snabba HTs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Dock blev spelet rätt hårddiskkrävande, hade köpt som tur är SSD till (det är stor skillnad). När man starta en match inte bara man kom in i när matchen börja (ibland 14 min kvar), utan sina medspelares tanks ploppade upp ur tomma intet och efter ca minuts spelande laggade spelet till varje match (det löste SSD också) Plus det var rejält segt att komma in i garaget efter matchen (spelet hängde sig i 10/20 sek) eller så knäckte denna uppdatering min hdd

Har märkt det också, tar mycket längre tid för spelet att ladda precis innan en battle startar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

@JackeShan:
Du inser att en öppen bana också är en korridor eftersom det endast finns få ställen att gå? Och hur exakt flankar man när det finns flera campers som står hull down och snipar en? Banorna är ett skämt, att göra dem plattare var det största misstaget någonsin. Platta kullar med buskar = kamping, och hur avancerar man emot 3-4 hull down campers som står bakom buskar? Hah.

När kullarna var högre kunde man i alla fall köra emot fienden och använda deras gun depression emot dem, men nu fungerar inte det till 5 öre. Vilka tanks vinner på detta? Ju snabba mediums med armor och snabba HTs.

Är Prokhorovka en öppen bana? Har den ändrats något alls? Nästan alla kartor spelas ungefär samma som de har gjort de senaste 6 åren. De största förändringarna ligger på Fjords, Fishermans Bay, Steppes och Erlenberg. Minns inte fler. Jag vet inte, det känns som att du klagar på inget. Anpassa dig!

Erlenberg har varit det största problemet och som jag kan hålla med dig. Extremt många buskar och träd vid varje hörn vilket resulterar i en stor campfest.

Ta bort Erlenberg så blir det fred på jorden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Plattare banor = lättare att snipa kring halva banan.

Av en "slump" så gynnar detta de ryska vagnarna också;).

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Inte 100% överens med de nya banorna ännu men kommer att ta en stund i ett försök att lära mig dem ordentligt innan jag börjar lasta vagnen med bajs redo att kastas. (Rent initialt så känns det dock som att balanseringen är lite knasig på några utav de "nya" banorna)

Grafiken är fantastisk, gillar verkligen den nya stilen, det behövdes verkligen då spelet börjar bli gammalt. (Kikade på några utav mina gamla screenshots ifrån 2011 och även senare, ja, det såg verkligen annorlunda ut.)

Jag förväntade mig en ganska dålig prestanda ifrån mina gamla burk (i7 2600k / 970 / SSD) men det flyter på bra på ultra. Så det är ju skönt iaf.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Skrivet av Loffemega:

Inte 100% överens med de nya banorna ännu men kommer att ta en stund i ett försök att lära mig dem ordentligt innan jag börjar lasta vagnen med bajs redo att kastas. (Rent initialt så känns det dock som att balanseringen är lite knasig på några utav de "nya" banorna)

Grafiken är fantastisk, gillar verkligen den nya stilen, det behövdes verkligen då spelet börjar bli gammalt. (Kikade på några utav mina gamla screenshots ifrån 2011 och även senare, ja, det såg verkligen annorlunda ut.)

Jag förväntade mig en ganska dålig prestanda ifrån mina gamla burk (i7 2600k / 970 / SSD) men det flyter på bra på ultra. Så det är ju skönt iaf.

Gammal burk? gissar du är den över procenten som har så vassa grejer i wot

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ändringarna är idiotiska, de har dubbelbuskar samt kullar på de flesta banorna vilket gör att man kan bli snipad hur enkelt som helst om man försöker spela spelat, snarare än att sitt och leka med sig själv och vänta på att någon stackars sate ska köra ut.

De har lagt idiotiska buskar på många ställen som gör att man inte kan pusha en flank eftersom det alltid sitter TDs och andra snipers bakom. Jag fattar inte varför de förstörde spelet på detta viset.

Och grafiken är inte så bra heller tycker jag, det är på battlefield 3 nivå, ett spel som är 8 år gammalt typ.

Permalänk
Medlem

Ey! Inge skit om BF3!

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Ändringarna är idiotiska, de har dubbelbuskar samt kullar på de flesta banorna vilket gör att man kan bli snipad hur enkelt som helst om man försöker spela spelat, snarare än att sitt och leka med sig själv och vänta på att någon stackars sate ska köra ut.

De har lagt idiotiska buskar på många ställen som gör att man inte kan pusha en flank eftersom det alltid sitter TDs och andra snipers bakom. Jag fattar inte varför de förstörde spelet på detta viset.

Och grafiken är inte så bra heller tycker jag, det är på battlefield 3 nivå, ett spel som är 8 år gammalt typ.

Du har whinat i denna tråd i flera år nu om WoT, förr var det bl.a. för mycket Arty - nu är det för mycket buskar.
Är det inte dags för dig att sluta spela WoT snart, så både du och vi andra kan få lite lugn och ro?

Permalänk
Skrivet av FattarNiInte:

Jag blev tvingad att köra i SD läge nu, och SD-läget är så fult nu att det inte går att spela. Skit.

Problemet åtgätdat. Nu är det snyggare än förr.
Visdom: Kör inte i winxp läge.

Ps. Att ett nysläppt spel 2018 fortfarande är 32 bit är underligt. Wtf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Och grafiken är inte så bra heller tycker jag, det är på battlefield 3 nivå, ett spel som är 8 år gammalt typ.

Ja, grafiken i WoT var som bäst 2011. Hur lyckas de lägga så mycket tid på HD-texturer och modellering och få spelet att se sämre ut än när det var i beta? Skamlöst!

Men skämt åsido, jag tycker att det ser bättre ut helt klart än innan. Men det känns som att de kan göra mer, speciellt när det gäller vädereffekter etc.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Cybertsen:

Du har whinat i denna tråd i flera år nu om WoT, förr var det bl.a. för mycket Arty - nu är det för mycket buskar.
Är det inte dags för dig att sluta spela WoT snart, så både du och vi andra kan få lite lugn och ro?

Det är inte whine, det är åsikter som är grundade på fakta. Om du hade varit insatt i spelet hade du också insett vad som är fel. Jag har lagt ned tid och pengar på spelet, de ska utformas utefter vad jag och andra likasinnade vill, inte utefter "casual daddy bobs".

Permalänk
Medlem
Skrivet av VideoyGTX:

Det är inte whine, det är åsikter som är grundade på fakta. Om du hade varit insatt i spelet hade du också insett vad som är fel. Jag har lagt ned tid och pengar på spelet, de ska utformas utefter vad jag och andra likasinnade vill, inte utefter "casual daddy bobs".

  • Negativa åsikter som ältas gång på gång utan att vara konstruktivt är gnäll.

  • Varför skulle jag vara mindre insatt än dig i spelet bara för att jag inte uppskattar ditt gnäll i långa loppet?

  • Wargaming levererar en produkt efter deras tycke - inte vad du tycker de skall leverera - så om du inte tycker om produkten - sluta används den då.

  • Jag respekterar vad du tycker - men jag vill slippa läsa gång på gång gnäll över någon sak som vi här i denna tråden inte kan påverka.

Glad påsk!