Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumblover:

Vad anses vara mycket? Jag hör det väldigt mycket om jag startar ett game, tar av hörlurarna och chillar i soffan med gamet på. Men inte med hörlurar. Så låt oss säga att någon sitter och kollar TV medans jag gamear, då blir det irriterande ljud. Sen har jag lagt 20k på datorn, då tycker jag det inte ska låta, och + om deras slogan är "att dem är extremt tysta", den där pappersbiten på fläkten.

Visst, kan leva med detta men tänker VAFAN!!!!!!!!!!!!!!2RG Varför ska jag ha detta skit. Sen 2 ggr i rad? ://

Varför ska du ens ha igång spelet när du ligger i soffan och vilar? Det är väl bara att stänga av det så tystnar kortet. Som många redan sagt har det med nätaggregat och andra komponenter att göra med, ett kort som spoltjuter i din dator behöver inte göra det i en annan dator.

Jag har spoltjutet via hörlurarna med, så jag tycker du ska vara glad att du slipper det där iaf. Jag märker inte mitt längre för jag har vant mig. Det händer att folk i Skype eller discord klagar pga. att oljudet sprider sig till mikrofonen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

För att ibland så chillar man och har det på menyn, eller vad som helst. Spelar väl ingen roll, det ska inte vara ljud tycker jag.

Ja, jag vet men då Webbhallen redan testat den gamla och tyckte också det var högt coil whine, så då vet jag att det inte bara är min dator.

Men alltså hur fan kan dem gå ut med slogans om att dem är EXTREMT tysta grafikkort om nästan majoriteten har coil whine? Det är ju sinnes. Haft 2 st bra grafikkort i mitt liv och båda låter identiskt jobbigt!