Sisoftware publicerar prestandasiffror för AMD Ryzen 7 2700X och Ryzen 5 2600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Inte så lockande att köpa nytt än då DDR4 och GPUer är dubbelt dyrare just nu :/
Phenom II;an får hänga med ett år till 😋
Skickades från m.sweclockers.com

Du kan för under en tusenlapp få 50% mer prestanda genom att ropa in 1090T på Tradera, och ligga kvar på samma platform (MB, RAM, OS nyckel).
Jeddrigt svårt att slå:-)

Byt först när du du behöver mer prestanda och andra alternativ än nyköp saknas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Trista dessa lanseringar. Sälja samma produkter med annat namn och minimala förbättringar.

Japps
Samma sak som Intel gjort sedan SB!

Skillnaden är att prestandökningen per generation är tvåstiffrig för AMD medan den är ensiffrig för Intel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ThomasLidstrom:

Du kan för under en tusenlapp få 50% mer prestanda genom att ropa in 1090T på Tradera, och ligga kvar på samma platform (MB, RAM, OS nyckel).
Jeddrigt svårt att slå:-)

Byt först när du du behöver mer prestanda och andra alternativ än nyköp saknas.

Nä, det är enkeltrådsprestanda jag är ute efter Blir nog kanske Ryzen 7 nm för min del 45nm->7nm är ett ganska rejält kliv haha!

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Högre klockfrekvenser, bättre prestanda vid samma klockfrekvens jämfört med föregående generation, och bättre stöd för högre minneshastigheter, och lägre latenser, bland annat... Det är knappast "samma produkter med annat namn".

Jag blir naturligtvis nyfiken på vad som du kräver för att inte kalla en sansering för trist...

För att inte tala om vad du måste känna inför alla Intel-lanseringar sedan 2600K, med undantag då möjligen av 8000-serien som faktiskt hade två extra kärnor att komma med.

Trist? Hur kan det vara trist?? Nu när det äntligen börjar hända saker!

Du vet ju hur folk är - det måste vara så mycket bättre att man börjar gråtrunka i fosterställning i duschen när prestandatester dyker upp.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot lanseringen. Det blir en Ryzen 2700X för mig om ingen 2800X dyker upp. Prestandahöjningar och energieffektivitet i alla ära, men man ska inte glömma att det ju ska finnas förbättrat skydd mot Spectre i en Ryzen 2!

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Verkar inte som man betalar någon ränta ifall det är under 30k och man betalar inom en viss tid.

"Om du ser att din kvarskatt kommer att bli högst 30 000 kronor slipper du betala kostnadsränta om du gör en inbetalning som är bokförd senast dagen efter inkomstdeklarationen (i början av maj) året efter beskattningsåret."

och du får ju ingen ränta på din skatteåterbäring nu förtiden heller.
"Från den 1 januari 2017 är intäktsräntan noll på grund av en lagändring. Det innebär att den inte längre följer basräntan när basräntan grundar sig på lägsta nivån (1,25 procent)."

Eller har jag förstått fel?

Du har förstått rätt. Det är jag som inte läst ordentligt.

De flesta drabbas ju då inte eftersom det är relativt få som har så mycket i kvarskatt, så det är ju tur... Ändå rätt typiskt att de ska ha ränta om man är skydlig staten, men är staten skyldig dig så får du inte ett öre extra längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Varg:

Du vet ju hur folk är - det måste vara så mycket bättre att man börjar gråtrunka i fosterställning i duschen när prestandatester dyker upp.

Tackar ödmjukast för de fina bilderna man fick i skallen Vafan...

Men jo tydligen är det ju så... Vilket innebär att de som köpte Sandy Bridge fortfarande sitter och gäspar åt allt som lanseras.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Den skall ju tydligen klara 4000mhz på minnena om man kör Samsung B-die. Skall bli intressant att se prestandan då med tanke på Ryzens minnes-scaling.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Aorus Master z390
CPU: i9-9900K 5,1ghz
GPU: 1080 SLI
RAM: 16Gb Trident Z RGB 3200CL14
Skärm: ASUS MG2790Q 1440p 144hz IPS

Permalänk
Medlem

Hmm så 5-10% bättre prestanda, hur skiljer det från intels senaste 3 lanseringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Hmm så 5-10% bättre prestanda, hur skiljer det från intels senaste 3 lanseringar?

Skickades från m.sweclockers.com

Med cinebench R15 (enkeltrådat) som exempel:
4790k->6700k = 0.5% (i stort sett inget?)
6700k->7700k = 6.0%
7700k->8700k = 3.1%

Massa bilder hämtat från diverse sidor

Finns även passmark som visar liknande nummer:
4790k->7700k = 2.1%
7700k->8700k = 5.1%

Multitrådat har dock 8700k sett en 30%-50% ökning i prestanda över 7700k tack vare 50% fler kärnor, men det är inte lika relevant just här.

För Ryzen 2 serien är det mest troligt en 6-7% ökning i enkeltrådad prestanda när bara en kärna belastas (1800X vs 2700X), men läkta benchmarks verkar visa att multitrådat har fått ett ganska stort lyft med nodkrympningen och bättre boost. Detta kan då ligga närmare 10-20% högre prestanda jämtemot Ryzen 1 serien (och ~40% högre för 8700k jämtemot 7700k).

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Du har förstått rätt. Det är jag som inte läst ordentligt.

De flesta drabbas ju då inte eftersom det är relativt få som har så mycket i kvarskatt, så det är ju tur... Ändå rätt typiskt att de ska ha ränta om man är skydlig staten, men är staten skyldig dig så får du inte ett öre extra längre.

Det var för det missbrukades. Folk satte in enorma belopp på sitt skattekonto för att plocka ut ränta med låg risk. Det blev dyrt för skatteverket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaysau:

Den skall ju tydligen klara 4000mhz på minnena om man kör Samsung B-die. Skall bli intressant att se prestandan då med tanke på Ryzens minnes-scaling.

Problemet är inte fullt så enkelt, Ryzen mår bra av lägre latenser och höga frekvenser, kommer man upp i 3200 på minnet är det i första hand viktigare med låga latenser än höjda frekvenser, alltså 3333c14 ger bättre prestanda än 3600c16, samma gäller subtimings som du kan köra enormt lägre vid 3333-3466 än vid 3600-3733.
Nu kan såklart Zen+ reagera lite annorlunda men det finns förmodligen samma scenario där när man kommer till en punkt där det inte hjälper att höja frekvens på IF & IMC pga latensförlusterna. Om någon däremot släpper minneskretsar som klarar betydligt lägre latenser vid 4000Mt så kommer det garanterat ge en hel del.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowsers:

Med cinebench R15 (enkeltrådat) som exempel:
4790k->6700k = 0.5% (i stort sett inget?)
6700k->7700k = 6.0%
7700k->8700k = 3.1%

Finns även passmark som visar liknande nummer:
4790k->7700k = 2.1%
7700k->8700k = 5.1%

Multitrådat har dock 8700k sett en 30%-50% ökning i prestanda över 7700k tack vare 50% fler kärnor, men det är inte lika relevant just här.

För Ryzen 2 serien är det mest troligt en 6-7% ökning i enkeltrådad prestanda när bara en kärna belastas (1800X vs 2700X), men läkta benchmarks verkar visa att multitrådat har fått ett ganska stort lyft med nodkrympningen och bättre boost. Detta kan då ligga närmare 10-20% högre prestanda jämtemot Ryzen 1 serien (och ~40% högre för 8700k jämtemot 7700k).

Oj, någon som tog sin tid vet inte varför du länkar andra sidors siffror när sweclockers har egna som duger utmärkt, där är det lite större skillnad på 4790k och 6700k. Även på spel prestanda är något högre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

105 W TDP? Så den nya processen var inte så mycket effektivare trots allt.

TDP är ett ganska värdelöst sätt att mäta energieffektivitet på speciellt när båda företagen har skiljt olika sätt att mäta dem på.

Skrivet av Ytbehandlad:

Andra får ju restskatt.. ;/

Det var ju inte bra. Tjänat för mycket så du gått över tröskeln för påläggsskatt?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Skrivet av Xinpei:

TDP är ett ganska värdelöst sätt att mäta energieffektivitet på speciellt när båda företagen har skiljt olika sätt att mäta dem på.

Det var ju inte bra. Tjänat för mycket så du gått över tröskeln för påläggsskatt?

Inte fan vet jag, fick restskatt på 611 kr. lol

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Inte fan vet jag, fick restskatt på 611 kr. lol

Det är de där Kina paketen!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viochee:

Oj, någon som tog sin tid vet inte varför du länkar andra sidors siffror när sweclockers har egna som duger utmärkt, där är det lite större skillnad på 4790k och 6700k. Även på spel prestanda är något högre

Skickades från m.sweclockers.com

Googlade och letade jämförelser, glömde bort att sweclockers har resensioner, sedan ville jag ta många olika exempel (från olika som har benchmarkat) för att få bättre grepp om hur saker såg ut, jag har fått kritik förr på detta forum för att ha tagit första bästa benchmark som kommer fram då man söker

Visa signatur

"Oh glorious cheeseburger… we bow to thee. The secrets of the universe are between the buns..."
"All my farts come straight from hell, you're already dead if you notice a smell"

Permalänk
Medlem

@wowsers:
Något som ofta inte även här är att flera av de vanliga verkliga och syntetiska testprogrammen inte använder nya funktioner i cpu eller gpu. Ta AVX2 t.ex. som mina cpuer inte stöder.

Edit:
Hade missat att sen bara kör 128bit avx. Trodde de tog bort den delen från bulldozer men hade fel. Men ja.. Ser inte ut som att man ska klaga på förbättringarna.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Det vet vi inte förren de har jämfört klock för klock. Det nya högre TDP-värdet kan vara ett resultat av att den nya processen tillåter högre klock totalt sätt, men jämför man klock för klock så skulle den kanske vara effektivare än den gamla.

14nm tillät inte mycket högre hastigheter än 4.1Ghz, men om de nu kan gå högre med den nya så varför inte? Det är ju fortfarande en effektivare arkitektur om den har ett lägre TDP vid samma klockfrekvens som den gamla, Det är så man räknar.

Jag är medveten om hur man räknar. Och apropå att räkna, nu när CanardPC faktiskt fått tillfälle att testa de nya prollarna så kan vi ju slippa vidare gissningslekar.

Inte speciellt upphetsande. "Power consumption goes wild", för att citera CanardPC. Kan ju diskuteras vad som räknas som vilt, men klart står ju åtminstone att det måste handla om ytterst små effektiviseringar i kislet, eftersom bara en lätt ökning i klockfrekvens ändå får strömförbrukningen att börja skena.

Skrivet av Ozzed:

Högre klockfrekvenser, bättre prestanda vid samma klockfrekvens jämfört med föregående generation, och bättre stöd för högre minneshastigheter, och lägre latenser, bland annat... Det är knappast "samma produkter med annat namn".

Jag blir naturligtvis nyfiken på vad som du kräver för att inte kalla en sansering för trist...

För att inte tala om vad du måste känna inför alla Intel-lanseringar sedan 2600K, med undantag då möjligen av 8000-serien som faktiskt hade två extra kärnor att komma med.

Trist? Hur kan det vara trist?? Nu när det äntligen börjar hända saker!

Det har hänt mer saker vid varje Intellansering från Sandy Bridge till Skylake än vad som kommer hända mellan Pinnacle Ridge och Summit Ridge. Bortsett från Haswell --> Haswell Refresh möjligtvis. Ja, du har rätt i att Pinnacle Ridge är en förbättring på alla fronter, men det verkar vara så otroligt marginella skillnader att de knappt spelar någon roll. AMD har själva sagt att PR är en refresh av SR, inget mer. Det är i princip högre klockade SR-processorer, och eventuella effektiviseringar i kislet är så små att de är hjälplösa mot den extra strömförbrukningen som några få hundra MHz extra klockfrekvens medför. Därav har de behövt höja TDP-värdet. Jag hade också hoppats på större skillnader, men när jag läste att man varit tvungna att höja TDP-värdet med 10 watt för en sådan smärre frekvensökning insåg jag att det inte var tal om några större skillnader (förutsatt att man inte skulle haft ett otroligt högt satt turboläge, vilket var osannolikt).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Jag är medveten om hur man räknar. Och apropå att räkna, nu när CanardPC faktiskt fått tillfälle att testa de nya prollarna så kan vi ju slippa vidare gissningslekar.
https://imgur.com/2vm5fZk.jpg
Inte speciellt upphetsande. "Power consumption goes wild", för att citera CanardPC. Kan ju diskuteras vad som räknas som vilt, men klart står ju åtminstone att det måste handla om ytterst små effektiviseringar i kislet, eftersom bara en lätt ökning i klockfrekvens ändå får strömförbrukningen att börja skena.

Det har hänt mer saker vid varje Intellansering från Sandy Bridge till Skylake än vad som kommer hända mellan Pinnacle Ridge och Summit Ridge. Bortsett från Haswell --> Haswell Refresh möjligtvis. Ja, du har rätt i att Pinnacle Ridge är en förbättring på alla fronter, men det verkar vara så otroligt marginella skillnader att de knappt spelar någon roll. AMD har själva sagt att PR är en refresh av SR, inget mer. Det är i princip högre klockade SR-processorer, och eventuella effektiviseringar i kislet är så små att de är hjälplösa mot den extra strömförbrukningen som några få hundra MHz extra klockfrekvens medför. Därav har de behövt höja TDP-värdet. Jag hade också hoppats på större skillnader, men när jag läste att man varit tvungna att höja TDP-värdet med 10 watt för en sådan smärre frekvensökning insåg jag att det inte var tal om några större skillnader (förutsatt att man inte skulle haft ett otroligt högt satt turboläge, vilket var osannolikt).

De har av någon anledning testat på ett A320-kort, vilket är absurdt. Om de här siffrorna står sig när det är testat på rediga moderkort så går det föra diskussionen vidare, men artikeln så som den ser ut nu är med all rätt utskrattat på hela internet.

Som jag sa i Sweclockers egen artikel om artikeln så går det inte säga varken bu eller bä som det ser ut nu. A320 har inte stöd för XFR, så strömförbrukningen är möjligen trovärdig, men prestandan är fortfarande till stor del höljd i dunkel. Jag avvaktar riktiga recensioner innan jag fäller mitt eget omdöme.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

De har av någon anledning testat på ett A320-kort, vilket är absurdt. Om de här siffrorna står sig när det är testat på rediga moderkort så går det föra diskussionen vidare, men artikeln så som den ser ut nu är med all rätt utskrattat på hela internet.

Som jag sa i Sweclockers egen artikel om artikeln så går det inte säga varken bu eller bä som det ser ut nu. A320 har inte stöd för XFR, så strömförbrukningen är möjligen trovärdig, men prestandan är fortfarande till stor del höljd i dunkel. Jag avvaktar riktiga recensioner innan jag fäller mitt eget omdöme.

Chipset påverkar inte strömförbrukningen. Även om Pinnacle Ridge skulle ha en helt magisk turbofunktion så visar ju CanardPC:s tester på att effektiviseringarna i kislet, som alla (och speciellt du) verkar så taggade inför, är ytterst marginella. Det var det diskussionen handlade om, inte några prestandasiffror.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Chipset påverkar inte strömförbrukningen. Även om Pinnacle Ridge skulle ha en helt magisk turbofunktion så visar ju CanardPC:s tester på att effektiviseringarna i kislet, som alla (och speciellt du) verkar så taggade inför, är ytterst marginella. Det var det diskussionen handlade om, inte några prestandasiffror.

Som sagt så får vi se hur det blir när de riktiga och verifierade recensionerna dyker upp. Det här är allderles för smalt för att kunna dra några slutsatser av.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Som sagt så får vi se hur det blir när de riktiga och verifierade recensionerna dyker upp. Det här är allderles för smalt för att kunna dra några slutsatser av.

Ja, det är förstås en sund inställning, men det är ju onödigt att gå och hoppas på några större skillnader, när allt tyder på motsatsen. Om man tycker att Intels lanseringar till och med Skylake varit tråkiga, så bör man rimligen inte ha några förhoppningar på Pinnacle Ridge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Ja, det är förstås en sund inställning, men det är ju onödigt att gå och hoppas på några större skillnader, när allt tyder på motsatsen. Om man tycker att Intels lanseringar till och med Skylake varit tråkiga, så bör man rimligen inte ha några förhoppningar på Pinnacle Ridge.

Skillnaden där är väl i så fall känslan att Intel legat och slickat linan och aldrig lanserat bättre produkter än de ansett nödvändigt. Med AMD så känns det som de försöker pressa sin teknik till max, och jag tycker det är mer spännande. Men det är förståss bara min åsikt och inte någon allmängiltig sanning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv

Resultaten med nya moderkort blir helt klart intressant. A320 är det sämst lämpade chipset att testa med pga nämna anledningar. Men det innebär förstås också att bättre resultat bör kunna dyka upp.

Synd bara att Canard var så på att publicera för tidigt med tveksam testmiljö för att få synas.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Skillnaden där är väl i så fall känslan att Intel legat och slickat linan och aldrig lanserat bättre produkter än de ansett nödvändigt. Med AMD så känns det som de försöker pressa sin teknik till max, och jag tycker det är mer spännande. Men det är förståss bara min åsikt och inte någon allmängiltig sanning.

Ja så kan man ju förstås tycka. Men rent objektivt är det ingen idé att intala sig, eller andra, att det här är någon intressant lansering. Självklart är det bra att AMD gör vad de kan för att hålla konkurrensen uppe, men ur ett teknikperspektiv är Pinnacle Ridge egentligen bara avdammad skåpmat, precis som Kaby och Coffee Lake.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Ja så kan man ju förstås tycka. Men rent objektivt är det ingen idé att intala sig, eller andra, att det här är någon intressant lansering. Självklart är det bra att AMD gör vad de kan för att hålla konkurrensen uppe, men ur ett teknikperspektiv är Pinnacle Ridge egentligen bara avdammad skåpmat, precis som Kaby och Coffee Lake.

Att den höverhuvudtaget existerar gör det ju intressant tycker ja. KL, KL refresh osv har ju varit Intel som svarar på Intel, i maka tak, det är ointressant, men nu är det ju match igen, tävning, konkurrens... Då blir det intressant, rent oblektivt.

Det är snarare du som rent subjektivt verkar kräva tekniska revolutioner för att tycka att något är intressant.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Att den höverhuvudtaget existerar gör det ju intressant tycker ja. KL, KL refresh osv har ju varit Intel som svarar på Intel, i maka tak, det är ointressant, men nu är det ju match igen, tävning, konkurrens... Då blir det intressant, rent oblektivt.

Det är snarare du som rent subjektivt verkar kräva tekniska revolutioner för att tycka att något är intressant.

Äh, lägg av nu. Subjektivt är det, anser jag, när teknikframsteg bedöms olika beroende på vilken tillverkare de kommer ifrån. Du tycker att det intressanta är själva matchen mellan AMD och Intel, men jag tycker att det intressanta är själva tekniken och hur stora framsteg som görs. Pinnacle Ridge är ett myrsteg framåt från vad AMD redan har att erbjuda idag. Konkurrens är bra, men det är inget jag följer som om det vore en fotbollsmatch. Jag läser SweClockers för att jag är tekniknörd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Äh, lägg av nu. Subjektivt är det, anser jag, när teknikframsteg bedöms olika beroende på vilken tillverkare de kommer ifrån. Du tycker att det intressanta är själva matchen mellan AMD och Intel, men jag tycker att det intressanta är själva tekniken och hur stora framsteg som görs. Pinnacle Ridge är ett myrsteg framåt från vad AMD redan har att erbjuda idag. Konkurrens är bra, men det är inget jag följer som om det vore en fotbollsmatch. Jag läser SweClockers för att jag är tekniknörd.

Det återstår ju att se. Som sagt så avvaktar jag med vad jag tycker tills det konkret finns något att tycka till om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.