Msi 1080 gaming x Konstigt ljud

Permalänk
Medlem

Msi 1080 gaming x Konstigt ljud

Hejsan

Skaffade nyligen en gaming x och den har nåt surrande ljud bara när den klockar up sig själv till 2k mhz detta är med fläktarna inte ens på.

Vet någon vad som är fel eller om det är fel köpte den för 7k (överpris) men min 380x hängde inte med längre. Ville ha ett amd kort men va aldrig i lager och för tok överprisad för tillfället får skita i freesync.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801

Permalänk
Inaktiv

låter som coil whine, inte ovanligt på nya kort tyvärr?

Har du provat att begränsa FPS till typ 60 eller något sådant?

Permalänk
Medlem

Har något liknande på mitt MSI 1080 ti men bara under load. Som tur är så kör man med hörlurar men stör man sig på det så kanske du borde lämna tillbaka det och få ett nytt?

Permalänk
Medlem

Låter som coil whine, ja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetically_excited_aco...

Jag tror vissa webbutiker låter dig byta kort som har det, men kan tyvärr inte veta säkert då jag aldrig provat själv. Jag misstänker att de som gör bara rent praktiskt skickar ut ett nytt till dig och säljer det gamla till nästa kund.

Det är i alla fall ingen fara, enbart irriterande.

Permalänk
Inaktiv

Har hittills inte varit med om ett GTX 1080 som inte har coil whine. Mitt MSI 1080 Gaming har det i alla fall, inte så mycket att göra åt om det inte är extrema nivåer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

låter som coil whine, inte ovanligt på nya kort tyvärr?

Har du provat att begränsa FPS till typ 60 eller något sådant?

Min fps är faktiiskt begränsad redan även under menyer bara händer när jag loggat in i spelat och den maxar sin clock.

Skrivet av Bankai:

Har något liknande på mitt MSI 1080 ti men bara under load. Som tur är så kör man med hörlurar men stör man sig på det så kanske du borde lämna tillbaka det och få ett nytt?

har också hörlurar men om det är ingen fara så kan jag skita i det.

Skrivet av The-Architect:

Låter som coil whine, ja.

https://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetically_excited_aco...

Jag tror vissa webbutiker låter dig byta kort som har det, men kan tyvärr inte veta säkert då jag aldrig provat själv. Jag misstänker att de som gör bara rent praktiskt skickar ut ett nytt till dig och säljer det gamla till nästa kund.

Det är i alla fall ingen fara, enbart irriterande.

så det är ingen fara alltså tackar

Skrivet av anon12433:

Har hittills inte varit med om ett GTX 1080 som inte har coil whine. Mitt MSI 1080 Gaming har det i alla fall, inte så mycket att göra åt om det inte är extrema nivåer.

Den är inte så extrem tackar för det vi får bara hoppas att den inte blir mer. Wtf så många olika 1080 har coil whine komponent byggandet är inte som det va en gång i tiden.

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R5 MB: ASUS ROG STRIX B350-F GAMING CPU: AMD Ryzen 5 3600 AiO: Corsair Hydro H100i v2 HD: 2TB WD Blue GPU: GB OC 3060 TI SSD: 250GB 850 EVO GB (OS) SSD 500GB 850 EVO GB (Spel) SSD 1TB 860 EVO GB (Spel) PSU: Seasonic Focus 850W 80+ Platinum Minne: 16 GB GSkill 16GB 3200M Flare X Skärm: Svive 34" Curved gamingskärm Pyx 34C801