Mutant Year Zero: Road to Eden visas i ny trailer

Permalänk
Melding Plague

Mutant Year Zero: Road to Eden visas i ny trailer

Det svenska rollspelet Mutant Year Zero: Road to Eden får nu en första trailer, vilken visar spelets strider samt olika karaktärer och miljöer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kollade videon igår.
Det ser jädra kul ut alltså. Var ett tag sedan jag var taggad på ett spel som inte är släppt ännu men det här fick mig att vakna till.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut

Permalänk
Medlem

Hade bara önskat mindre snack, blir så irriterad när de ska hålla handen hela tiden. Låt oss titta och avgöra först, sen kan ni prata.

Permalänk
Moderator
Moderator

Ser riktigt bra ut, XCOM fans känner igen sig och älskar mutantkonceptet. Underbart med ”boombox”.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ska mycket till för att jag skall skippa detta spel, verkar fantastiskt najs!
Är helt såld på Shadowrun universumet sedan många år tillbaka och detta verkar erbjuda en sweetspot i rätt kaliber!

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

Även om jag var skeptiskt först och att de i princip kopierat fallout 1-2 + Xcoms game mechanics så ser det bra ut, inget fel med att ta delar av de bästa spelen om man gör det rätt.

Ser dock inte ut att vara så stor karta/så mycket att göra, men det får väl tiden visa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Även om jag var skeptiskt först och att de i princip kopierat fallout 1-2 + Xcoms game mechanics så ser det bra ut, inget fel med att ta delar av de bästa spelen om man gör det rätt.

Ser dock inte ut att vara så stor karta/så mycket att göra, men det får väl tiden visa.

Jag tycker det är en avvägning.

Har försökt spela igenom Wasteland 2 och Divinity: Original sin 1&2 men alltid tröttnad halvvägs. Delvis för att de är så sjukt stora, och när man väl gearat upp försvinner svårighetsgraden eftersom varje fight blir en oneshot.

Det här ser mycket svårare ut, vilket är bra. Hoppas bara de hittar en bra balans mellan fattigt och överväldigande innehåll!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Jag tycker det är en avvägning.

Har försökt spela igenom Wasteland 2 och Divinity: Original sin 1&2 men alltid tröttnad halvvägs. Delvis för att de är så sjukt stora, och när man väl gearat upp försvinner svårighetsgraden eftersom varje fight blir en oneshot.

Det här ser mycket svårare ut, vilket är bra. Hoppas bara de hittar en bra balans mellan fattigt och överväldigande innehåll!

Wasteland 2 var långt ifrån det jag förväntade mig, tvingade mig igenom det men var sjukt besviken på hur de begränsade rörligheten på kartan och gjorde det linjärt.

Divinity har jag inte testat än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Wasteland 2 var långt ifrån det jag förväntade mig, tvingade mig igenom det men var sjukt besviken på hur de begränsade rörligheten på kartan och gjorde det linjärt.

Divinity har jag inte testat än.

Tyckte inte det kändes linjärt... det kanske är min OCD som ställer till det. Det blir tröttsamt att byta karaktär varje gång man ska loota en låda t ex.

Divinity kan jag rekommendera iaf!

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Avstängd

Kollade korta delar från videon och tyckte det så så där ut. Håller med om likheten med Fallout i tidigt skede men samtidigt så är det grejen med rollspel, att det är turbaserat. Det jag gillade med Mutant (Rollspelet) var den eviga jakten på vapen och ammunition som man alltid hade för lite av, här känns det som att det problemet inte finns. När man har lådvis med skott och en drös med vapen så tappar man lite av det roliga. Samma gäller med rustning, el och batteri.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Jag tycker det är en avvägning.

Har försökt spela igenom Wasteland 2 och Divinity: Original sin 1&2 men alltid tröttnad halvvägs. Delvis för att de är så sjukt stora, och när man väl gearat upp försvinner svårighetsgraden eftersom varje fight blir en oneshot.

Det här ser mycket svårare ut, vilket är bra. Hoppas bara de hittar en bra balans mellan fattigt och överväldigande innehåll!

Jo wasteland 2 var tyvärr bara sådär i min mening. Men svårigheten går i vågor dock. När du kommer till en ny zon så är det svårt igen. Så jag håller nog inte med dig att det är blir för lätt. Men ja inget att tvinga sig igenom ändå tycker jag inte. Finns bättre spel då.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sturgis:

Återigen, du investerar INTE i företaget eller spelet genom att köpa aktier.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Återigen, du investerar INTE i företaget eller spelet genom att köpa aktier.

Spekulera?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett givet köp.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk

Vid 3:01 på videon ser man en detalj på "the ark" som avslöjar att det är uddevallabron: http://2.bp.blogspot.com/_LjM_M_LOx4o/S60mvSpJgZI/AAAAAAAAZro...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem

Hade varit väldigt häftigt om man fick göra helt egna karaktärer/mutanter, istället för förgenererade.. men ska självklart kolla in spelet när det kommer!

Permalänk
Medlem

Ingår ont i rumpan på Pripp's "blå" bar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Spekulera?

Skickades från m.sweclockers.com

Spekulera? Jo visst, jag spekulerar, även högt uppsatta personer i företag kan spekulera, men detta påverkar bara personen i fråga som äger värdepappret och ingen annan.

Aktierna som handlas över "börsen" på exempelvis Avanza är aktier som redan finns, dvs dom ägs inte av företaget, utan av privatpersoner som du och jag. Handlar du aktier, så köper du av exempelvis mig, om jag har några till salu, dvs. Så vinsten jag gör, eller förlusten, påverkar endast mig.

Ett företag kan endast tjäna pengar på aktier, genom att skapa nya, detta kallas nyemission. Men detta brukar uppfattas negativt av aktieägare och kan därför resultera i att aktiernas värde går ner, men inte nödvändigtvis. En nyemission gör man oftast för att företaget behöver ha in mer pengar, alltså inget som sker om det är ett stabilt företag med ett positivt kassaflöde.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Är inte Funcom Norskt?

Om jag inte missminner mig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil