Måste man vara full för att vinna i spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stayup:

Har spelat doom nu i ett år (spelar inte så ofta) och har märkt att jag förlorar hela tiden mot bossar/många fienden när jag är nykter. Men efter en vinare är jag typ nästan odödlig. Jag är alltså en jävel på att döda fienden när jag druckit. Är jag nykter dör jag hela tiden men inte när jag druckit. What? Någon som kan förklara? Jag kan skriva långa noveller o shit på diverce forum (här), blir superkreativ efter några glas vin ... men....inte när jag är nykter. Hm. Är superskärpt efter ett par glas vin. Va. Normalt?

Alkohol kan vara en bra fokuseringsdrog vid Rätt dosering för din kropp, troligtvis därför du känner mer potential i det du gör.
Men om du verkligen vill ta spelandet till nästa nivå ska du garanterat testa en bra Nootropic produkt som stimulerar hjärnans tankemönster. Det slår alkoholen med hästlängder!

Du får skarp fokus, blir klartänkt, reducerar sk 'brain fog' och motivation till att göra saker blir betydligt högre. Den ger dels fysisk energi.
Finns med eller utan koffein i. Oftast baserad på naturliga örter.

En produkt jag kan rekommendera är utan tvek Hydrapharm - Salidroside.
https://www.predatornutrition.com/nootropic-supplements/hydra...

Känner stor skillnad i hur jag utför saker : ]

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Ja man måste vara dyngrak!

Permalänk
Medlem

Mycket har att göra vilken typ av hjärna man har

Är man en som analyserar, tänker på alternativa lösningar, konsekvenser med varje lösning så gör alkoholen att dessa tankar inte eskalerar i samma utsträckning för det mesta blir man bättre på allt förutom eventuellt sitt jobb så där det är önskvärt att tänka i dessa banor (beroende på jobb). Gäller att lära sig att stänga av när jobbet är slut då det oftast inte är lika roligt sätt att leva.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Hm. Ja igår var jag på krogen, drack både vin, tequila, whiskey och öl, spelade när jag kom hem men nä det går till en viss gräns sen inser man att man är värdelös när det blivit för mycket. Jävla envis bana i slutet på doom. Men när man druckit lagom så är reflexerna super. Tyvärr så spelar jag i regel innan jag ska lägga mig och andrenalinet är på topp... sömnproblem..*pust*

Permalänk
Skrivet av Stayup:

Hm. Ja igår var jag på krogen, drack både vin, tequila, whiskey och öl, spelade när jag kom hem men nä det går till en viss gräns sen inser man att man är värdelös när det blivit för mycket. Jävla envis bana i slutet på doom. Men när man druckit lagom så är reflexerna super. Tyvärr så spelar jag i regel innan jag ska lägga mig och andrenalinet är på topp... sömnproblem..*pust*

Jag har som bäst aim när jag har druckit 3 st starköl 50cl

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Avstängd

Jag känner att jag är väldigt produktiv efter några glas. Känns som en förbannelse. Värdelös nykter.

Permalänk

Kan spela rätt bra även om jag är riktigt jävla se-dubbelt-dragen. Man får ju fyllefokus. Koffein funkar bra också!