Vad tänker du spela på #backloggensdag?

Permalänk
Medlem

Blir lite X3 med litcube universe modden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fragile Alliance. Det hade blivit K-240 om jag hade orkat plocka fram Amigan.

Winuae?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Nostalgi! "There must be a hole in my pocket!?"
Men förbered dig på att spelet inte har åldrats särskilt väl.

Skrivet av Dravond:

Visst sjutton går det! Rock paper shotgun artikel och info!

Själv ska man kanske ta ett par timmar till i Witcher 3 eller så blir det något annat i steam högen....

Hahaha Nice
Ahh hade fan kul alltså, Pentium III lol och ingen luft i burken och så dassig chassi men fan va skön känsla det var, old school lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inquam:

Har ca 1400 spel bara i Steambiblioteket som jag aldrig startat... så jag vet inte ens om jag vågar ge mig på den där resan.

Alltså 1400 spel i steambiblioteket! Som du inte ens har startat.
Är det 97% gratisspel då?

Eller en bättre fråga, varför har man ca 1400 spel på steam som man aldrig startat/spelat?

Har du som hobby att samla spel, som aldrig spelas

Eller sparar spel till pensionen kommer

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Blev lite Uncharted 2 till den gamle PS3:an idag, som man av någon anledning inte spelat tidigare... Efter det har jag Red Dead Redemption i kö också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Tänker vara tråkig och säga att det inte finns något som heter backlog.
Har man köpt ett spel och sedan inte spelat det kan det inte ha varit så intressant.
Så är det iallafall för mig. Har också spel jag köpt på steams reor och inte spelat dem. De gånger jag testat ett sådant spel har intresset svalnat snabbt och jag återgår istället till skyrim

Visa signatur

Fractal Design R4 | Asus Z490 TUF Gaming plus wifi | I7 10700k | Corsair 16Gb DDR4 3000Mhz | Samsung 970 evo 1tb | MSI RTX 3070 Gaming X Trio | Skärm: Acer Predator XB271HU, LG CX 48" OLED

Permalänk
Medlem

Köpte Farcry 5. Som man troligtvis kanske eventuellt startar om ett år.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Blev en runda FarCry1 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Köpte Farcry 5. Som man troligtvis kanske eventuellt startar om ett år.

Haha låter som mig, har tex Horizon Zero Dawn till PS4, hmm släpptes väl för ett år sen, inte spelat det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan75:

Blev en runda FarCry1 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Installerade FarCry 3 nyss, sedan om jag startar spelet är ju en annan sak. Blir mest Left 4 Dead 1 eller 2:an. Min ålder gör att jag tappar lusten lika fort som jag startar spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Blev Myst: Masterpiece Edition

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Alltså 1400 spel i steambiblioteket! Som du inte ens har startat.
Är det 97% gratisspel då?

Eller en bättre fråga, varför har man ca 1400 spel på steam som man aldrig startat/spelat?

Har du som hobby att samla spel, som aldrig spelas http://www.sympato.ch/smileys/Wall.gif

Eller sparar spel till pensionen kommer http://www.sympato.ch/smileys/Momie.gif

De är absolut inte en massa gratisspel, även om en del indie är med. Men en massa AAA spel ligger i listan.

Erkännas skall att jag som ung piratade en hel del spel och program. Hade aldrig haft råd att köpa dem. Nu när man är vuxen och har råd så har Steam sales osv setts som "självklart skall jag köpa lite och ge tillbaka till utvecklarna". Sedan fanns självklart tanken att spela alla, men ju mer man köper desto svårare blir det att hinna med dem. Sedan jobbar man heltid, fick man barn, barn igen och sedan kom ett till. Så tiden att spela är begränsad.

En tanke jag har är att "tvinga" mig själv till att spela, eller iaf testa, ALLA. Hur tvingar man sig? Man streamar/lägger upp på YouTube med ett mål att testa varje spel kanske 30-60 min och sedan komma fram till om det var något jag hade köpt idag eller inte utifrån vad jag precis upplevt. Om folk faktiskt hade tittat på det så tänker jag att "ansvaret" man hade känt mot dem som följde med en på den där resan hade tvingat en att slutför det hela

Jag har sakta men säkert fått saker på plats för att göra verklighet av detta, men inte dragit igång ännu. Om det skulle vara intressant så följ DadTheTechie så meddelar jag där om det blir verklighet

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Har startat upp Kerbal Space Program igen efter att ha införskaffat nya DLC'n. Den tillför en del småsaker men primärt köpte jag den för att stödja spelet och visa att det finns intresse.

Passerade 300 timmar idag medan jag skickade turister runt The Mun.

Tyvärr vart det ett ovälkommet avbrott då något(TM) i datorn låter mystiskt när det blir för varmt, tog av chassisiden vilket löste problemet tills hunden insåg att grafikkort kan vara roliga... Så grävde fram två gamla fläktar som följde med frugans datorchassi för en evighet sen och tryckte in dem i chassit utöver vad som redan satt där. Ska starta upp spelet igen nu och se om det fungerar bättre.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSWEDEx:

Haha låter som mig, har tex Horizon Zero Dawn till PS4, hmm släpptes väl för ett år sen, inte spelat det...

Mitt God of War 3 remastered är fortfarande inplastad. Man har ett väldigt märkligt beteende...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Mitt God of War 3 remastered är fortfarande inplastad. Man har ett väldigt märkligt beteende...

Haha mm ja eller har för mkt irl

Permalänk
Medlem

Frugan spelade igenom The Walking Dead: A New Frontier så tänkte att jag också får ge det ett försök

Permalänk
Medlem

En del behövde jobba så ni kan pilla navelludd farmför datorn, hoppas ni sätter sillen i halsen.
Lol, spela lugnt grabbar och damer, kan väl hälsa på farmor iallafall innan ni låser dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Installerade FarCry 3 nyss, sedan om jag startar spelet är ju en annan sak. Blir mest Left 4 Dead 1 eller 2:an. Min ålder gör att jag tappar lusten lika fort som jag startar spelet

Vet inte hur gammal du är men är själv 42 nu
Och tycker att det är skönt att ”panga” en stund då o då 😄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Det blir nog Farcry 3 eller 4. Har inte spelat något av dessa och blev riktigt pepp när jag såg hur fin femman såg ut...

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Själv tänkte jag spela "installera om den satans drivrutinen till Nvidia efter att skiten kraschat när jag testade en custom resolution men ändå passade på att aktivera just denna som default varefter jag inte får bild någonstans". Ibland känns konsol rätt lockande....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Det blir nog Farcry 3 eller 4. Har inte spelat något av dessa och blev riktigt pepp när jag såg hur fin femman såg ut...

Har jag själv tänkt ett par gånger, men främst då för att jag minns hur bra FarCry 1 var. Det brukar ta stopp första gången jag ska fläta en gullig korg eller plocka blommor

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Baldurs Gate 2 borde jag spela... Inte ens när jag fuskade i yngre dar lyckades jag ta mig igenom.

Värt det bara för att lyssna på Irenicus dialog tbh.

Permalänk

Håller på med Far Cry 4 just nu, är inne på Act 3, måste säga att om man kollar från skogsmiljö upp på de snötäckta bergen så ser det faktiskt riktigt snyggt ut

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem

har för mycket på backloggen, väntar tills nya datorbygget med nya ryzen.

fast något grafikkort lär det inte bli på ett tag.. suck

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ponoff:

Absolut inte. WinUAE har jag konfat enbart för att kunna formatera & installera mitt CF, och flytta över spel, osv. Jag har lagt pengar på ett ACA 1230/56, och Indivision AGA Mk2 CR A1200/4000T, så jag tänker verkligen inte emulera... Eh, ja, alltså... Logiken haltar, men, låtsas inte om det.

Skrivet av skog1s:

Alltså 1400 spel i steambiblioteket! Som du inte ens har startat.
Är det 97% gratisspel då?

Eller en bättre fråga, varför har man ca 1400 spel på steam som man aldrig startat/spelat?

Tja, då vet man ju var en eller annan spelnyckel från skänkes tråden har hamnat, kan man anta... Att man inte ens har startat dem gör ju att det hela kan tyckas lite löjligt...

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Hmm blev GTA V online med en av sönerna som ägde mig duktigt när vi provade 1 vs 1, kände mig gammal.. fast jag är ju 44 så, jävla skit...

Permalänk
Medlem

Började med Alien isolation men är för feg för att våga spela efter första mötet med alien. Blev till slut dishonored.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Har under ledigheten lirat Tomb Raider (2013) och nu lirar jag Rise of the Tomb Raider. Båda köpta på steamrea Mkt bra spel.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

PUBG/Battlefront 2/R6 Siege

Permalänk
Medlem

Körde Full Throttle Remastered.
Man kan växla mellan klassisk grafik och moderniserad grafik.
Lite kul att den moderna grafiken är väldigt lik den klassiska grafiken stilmässigt.
Känns ungefär som att den klassiska är utan Antialising och den moderna är med AA. En väldigt bra AA.
Fast lite större skillnad är det, mer detaljer och widescreen och även ljudet påverkas när man går mellan klassisk och remastered.
Men i det stora hela så är det väldigt likt, bara bättre i remastered läget.

Tidigare har jag spelat The Secret of Monkey Island Special Edition.
Det gick också att ändra mellan klassiskt och modernt läge där.
Men där var skillnaden betydligt större. Mycket mer detaljer i moderna läget, men det var också skillnader i stilen så att det delvis känns som två olika spel om man växlar läge. Samt att även meny systemet i det moderna läget var mindre smidigt att använda än det klassiska läget.

Original The Secret of Monkey Island är från 1990 och original Full Throttle är från 1995 och det är betydande skillnad i detaljnivå.
Klassiska Full Throttle är ändå ganska detaljerat för att vara så pixligt. Så det måste varit betydligt enklare att behålla samma stil och ändå fräscha upp det.