Logitech lanserar G560 – högtalarsystem med RGB-belysning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Lund
Registrerad
Jul 2011

Kan inte hjälpa att tycka att det ser ganska trevligt ut.. hoppas dock det är mer än bara lite färg i dessa högtalare.
.🤗

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Detta hade jag för 10 år sedan. Funkade dock bara i vissa spel (Far Cry 2, bl.a.)

Var häftigt när man använde flamethrower, men ganska "meh" annars. Fläktarna var coola i vissa situationer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2008

RGB....igen...??
Spyr på all jäkla lull-lull, blink-blink och wow-wow!
Vart tog stilrent och tidlöst vägen?

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1060 6GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

Daam u OCD!!!

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•G Pro•G433•G840XL•
•+X•

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Moon
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av AplAy:

Starkt medhåll!

Förstår inte denna hets kring "gaminghögtalare som ska vara snygga" när ljudet får öronen att gråta ut vax.

Ett par studiohögtalare såsom dessa: https://www.thomann.de/se/prod_AR_402777.html blir bara bättre ju mer du ljudbehandlar rummet sedan.

Kombinera dem med följande externt ljudkort med fantastisk DAC: https://www.thomann.de/se/audient_id4.htm?ref=search_prv_11 så är du i paradiset som audifil! ^_^

Jag körde med Adam A7X i många år, men sålde dem när jag flyttade till USA. Sjukt grymma högtalare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

härligt, högtalarsystem och man nämner inget om högtalarna alls, inte en specifikation som har med ljudet att göra ?

korWWW

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av jhonekri:

härligt, högtalarsystem och man nämner inget om högtalarna alls, inte en specifikation som har med ljudet att göra ?

Jaeo jag vet inte det säger liksom ingenting om hur bra eller dåligt de låter ändå.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av grönsaksröra:

Detta hade jag för 10 år sedan. Funkade dock bara i vissa spel (Far Cry 2, bl.a.)

Var häftigt när man använde flamethrower, men ganska "meh" annars. Fläktarna var coola i vissa situationer.

http://www.guru3d.com/miraserver/images/2008/ambx/IMG_4180.jpg

Kul, hade helt glömt dessa!

danzisch

Trädvy Permalänk
Testpilot
fd. Dinoman
Plats
Älmhult
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Boredbynoobs:

Något som är mer förvånande än RGB i produkter är antalet personer som klagar jämnt över det.

Hellre det än att de klagar ojämnt!

Asus Maximus VII Hero - Intel Core i7 4770K @ 4,6Ghz - Corsair H110i - 16GB RAM - EVGA GTX 980 Ti Hybrid @ 1484/7800Mhz - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC u3477PQU 34" Ultra Wide (3440x1440p)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

Hade varit intressant om de inte var högtalare, utan bara lampor,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2006

@grönsaksröra: Herregud, vad gjorde fläktarna? missat detta helt. BTW, för dom som jag nämnde innan att jag inte kan köra i lägenhet, jag läste mitt inlägg. Lätt som ett arsle. Jag vet att folk uppskattar sina grannars lugn och ro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

Skulle ni säga att ett par AudioEngine A2+ är bättre än dessa? Nog för att dessa inte släppts än men tänker att jag frågar vad ni tror ändå

Asus Sabertooth P67 | Intel i5 2500k | Gainward 570 Phantom | Corsair Vengeance 2 x 4GB | Intel 510 SSD | Corsair AX1200 | Fractal Design Define XL | Dell U2311H | Logitech G510 | Razer Naga

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

@Ymerio: Det var mest när man körde bilen i Far Cry 2 som fläktarna gick igång. Som sagt, ibland var det ganska coolt, men oftast mest "meh."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Tanax:

Skulle ni säga att ett par AudioEngine A2+ är bättre än dessa? Nog för att dessa inte släppts än men tänker att jag frågar vad ni tror ändå

Oh ja. Nästan helt säker på det.

[Datorlåda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [Moderkort: Asus Z170-Pro] [Processor: i7 6700k 4.7 GHz @ 1.35v] [CPU-kylning: NZXT Kraken X61] [Minne: 32 GB 3466 MHz CL16] [Grafikkort: MSI GTX 1080 Seahawk X 2088 MHz/11 GHz] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2, 640 GB Western Digital HDD] [Bildskärm: AOC AGON AG352UCG] [Ljudkort: Soundblaster ZxR] [Högtalare: Edifier S530D] [Hörlurar: BeyerDynamic DT880]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2006

@grönsaksröra: aah, tack för svaret. Jag skulle nog fina det irriterande när det kickar igång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Jul 2007

Ser ut att lätt bli klumpigt om man kör med flera skärmar.
Intressant, men då behöver PiP-funktionerna bli fler så man kan köra med en enda stor skärm.

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av mibsweden:

Oh ja. Nästan helt säker på det.

Tackar!

Asus Sabertooth P67 | Intel i5 2500k | Gainward 570 Phantom | Corsair Vengeance 2 x 4GB | Intel 510 SSD | Corsair AX1200 | Fractal Design Define XL | Dell U2311H | Logitech G510 | Razer Naga

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Zitoc:

Kan inte hjälpa att tycka att det ser ganska trevligt ut.. hoppas dock det är mer än bara lite färg i dessa högtalare.
.🤗

RGB:n går att stänga om man så vill Tycker de låter helt okey faktiskt. Köpte mig ett par innan helgen. Den är rätt basig, så har man grannar så får man ställa ner den via programvaran. Dock behövs det lite mer finjustering på basen, kan man väl få tycka.

Kör dom till när jag kollar på film/Netflix, annars hörlurar.

Har ett par Corsair SP2500 bredvid, kan inte påstå att G560 blåser skiten ur dom, men de ligger i samma range.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI(old) Asus GTX 1080 Ti Poseidon | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q 100 hz + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Brown

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne, Lund
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av EyeNEye:

RGB:n går att stänga om man så vill Tycker de låter helt okey faktiskt. Köpte mig ett par innan helgen. Den är rätt basig, så har man grannar så får man ställa ner den via programvaran. Dock behövs det lite mer finjustering på basen, kan man väl få tycka.

Kör dom till när jag kollar på film/Netflix, annars hörlurar.

Har ett par Corsair SP2500 bredvid, kan inte påstå att G560 blåser skiten ur dom, men de ligger i samma range.

Tack för infon