Asus ROG Crosshair VII X470 hittar ut på webben

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG Crosshair VII X470 hittar ut på webben

Inför lanseringen av Ryzen 2 hittar nu ett påkostat moderkort från Asus Republic of Gamers-serie ut på webben. På menyn står bland annat två M.2-platser samt PS/2-stöd.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Trevligt 😀

Permalänk
Medlem

Fejk eller äkta?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

PS/2. Kan ju inte vara så många som använder de fortfarande? Visst ja har faktiskt en dator själv som ja fortfarande använder ps/2 porten på,det är dock för att jag inte orkat köpa ett nytt till just den gamla datorn.

Luktar lite april

Permalänk
Inaktiv

För den som ej vet fördelarna med ps/2 så förklarar Linus Tech Guy det här: https://www.youtube.com/watch?v=AWkvzycD5PE Interuppt (ps/2) vs polling (usb) och bättre stöd innan drivers har laddas.

För min del vill jag hellre ha comportar och ps/2 känns lite som när någon pratar om bättre högtalarkablar och hur det märks...

Så jag säger ett godkänt moderkort, men det är poitivt att snart processorerna är på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

För den som ej vet fördelarna med ps/2 så förklarar Linus Tech Guy det här: https://www.youtube.com/watch?v=AWkvzycD5PE Interuppt (ps/2) vs polling (usb) och bättre stöd innan drivers har laddas.

För min del vill jag hellre ha comportar och ps/2 känns lite som när någon pratar om bättre högtalarkablar och hur det märks...

Så jag säger ett godkänt moderkort, men det är poitivt att snart processorerna är på gång.

Ja det finns ju faktisk folk som hävdar att kablar som man skickar digitala ljudsignaler genom låter bättre och sämre beroende på vilken kabel man använder...

1000hz räcker gött.
Förlorar man sin CS match och skyller på latensen skulle man inte vunnit ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Fejk eller äkta?

Finns inte nyheten kvar efter 24:00 så vet du

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

PS/2. Kan ju inte vara så många som använder de fortfarande? Visst ja har faktiskt en dator själv som ja fortfarande använder ps/2 porten på,det är dock för att jag inte orkat köpa ett nytt till just den gamla datorn.

Luktar lite april

De tänker på oss som gladeligen sliter våra Model Ms med hälsan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

PS/2. Kan ju inte vara så många som använder de fortfarande? Visst ja har faktiskt en dator själv som ja fortfarande använder ps/2 porten på,det är dock för att jag inte orkat köpa ett nytt till just den gamla datorn.

Luktar lite april

Använder fortfarande mitt gamla microsoft ps/2 tangentbord som jag fick när jag var 9 , är 22 nu 😂😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoxie:

De tänker på oss som gladeligen sliter våra Model Ms med hälsan

BUCKLING SPRINGS !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Inför lanseringen av Ryzen 2 hittar nu ett påkostat moderkort från Asus Republic of Gamers-serie ut på webben. På menyn står bland annat två M.2-platser samt PS/2-stöd.

Läs hela artikeln här

Det finns inget som heter Ryzen 2. Däremot finns det något som heter 2nd gen Ryzen.

Permalänk
Medlem

Sweclockers är 3 dagar sena med denna nyhet som de brukar vara oftast. Så den är äkta. Asus strix 470 kortet har läckt med, och även MSI 470 Carbon.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alec1337:

Det finns inget som heter Ryzen 2. Däremot finns det något som heter 2nd gen Ryzen.

Precis. Eftersom det finns en Zen 2, och Ryzen 3, 5 och 7 så förvirrar det bara i onödan. Jag har blivit kallad lögnare när jag försökt reda ut de efterkommande missförståndena, men Sweclockers vägrar ändra sig även om det blir missförstånd och konflikt i forumet. Det är nästan som att de vill skapa diskussion ibland för några ynka ören extra i reklamintäkter.

Permalänk
Medlem

Förvirringen som uppstår när du letar efter inbyggda minnesstickor för att du har läst "Asus ROG Corsair".

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv

Förinstallerad I/O shield är faktiskt något som borde funnits med länge. Den behövs i regel alltid och inte helt omöjligt att den försvinner heller.

Permalänk
Medlem

Hmm, sitter här på dass och funderade varför man någonsin behöver så många USB-portar? I min vildaste fantasi kommer jag upp i åtta. Normalt sett använder jag tre..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Hmm, sitter här på dass och funderade varför man någonsin behöver så många USB-portar? I min vildaste fantasi kommer jag upp i åtta. Normalt sett använder jag tre..

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, lite överdrivet är det. Har man många USB pinnar liggandes så kan man ju ha dessa i datorn för jämnan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Hmm, sitter här på dass och funderade varför man någonsin behöver så många USB-portar? I min vildaste fantasi kommer jag upp i åtta. Normalt sett använder jag tre..

Skickades från m.sweclockers.com

För min del så ser det ut såhär:
- Tangentbord
- Mus
- Mikrofon
- DAC/Hörlursförstärkare
- HDD Docka
- Bluetooth Reciever
- Eventuellt USB-minne

Så jag vill ju absolut ha minst 6st USB-portar baktill på datorn, gärna 8st om man skulle vilja ansluta någonting mer. USB-minnen sätter jag i frontportarna. Ser gärna att ATX-moderkort endast har portar för ljud, LAN och en massa USB-portar. Men tyvärr så kommer de flesta fortfarande med meningslösa VGA/DVI/HDMI/DP-portar samt PS/2.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Hmm, sitter här på dass och funderade varför man någonsin behöver så många USB-portar? I min vildaste fantasi kommer jag upp i åtta. Normalt sett använder jag tre..

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av AMD-FX:

Jo, lite överdrivet är det. Har man många USB pinnar liggandes så kan man ju ha dessa i datorn för jämnan

Kombination av att USB-portar/anslutningar förmodligen är extremt billigt och att det ökar användsningsområdet utan att behöva kosta på HUB'ar. Jag har själv en 7-portars USB3-HUB på skrivbordet till min huvuddator då jag vill ha fler portar och då mer åtkomliga. Portarna går snabbt åt om man har mer än mus och tangentbord att koppla in, någon extern hårddisk, ritplattor, instrument eller spelkontroller käkar snabbt portar.

Beror helt på användningsområdet i slutändan.

Permalänk
Medlem

PS/2 används vid extreme överklockning kan jag minnas för dom stänger av alla USB portar.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Skäggig legend

Jag älskar att de fortfarande finns PS2 kontakt. Köper aldrig ett moderkort utan. Dels för att mitt MK80 har det, men att det även har full n-key rollover samt att det är bättre mot bios, drivers och extrem överklockning.

Nästa prolle blir i alla fall AMD när det nu sker ser fram emot detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

@Schluug

Mus, tangentbord, Headset mottagare, ladda mobilen, ladda headset, Extern hårddisk, usb minne, Extern DVD brännare, skrivare och 1 Xbox kontroll ibland 2 ibland har även ratt och joystick som går på USB. HTC Vive. Skärmen tar även en port men den ger två. Visst behöver jag inte ha i allt samtidigt men skadar inte att ha möjligheten.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@XHI

Det där med PS2 kontakt. Hur funkar det om man måste använda adapter, blir det samma sak som att ha native PS2 kontakt? i fördelar då. Full key rollover finns ju via usb också vet jag på t.ex corsair K70.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

@Schluug

Mus, tangentbord, Headset mottagare, ladda mobilen, ladda headset, Extern hårddisk, usb minne, Extern DVD brännare, skrivare och 1 Xbox kontroll ibland 2 ibland har även ratt och joystick som går på USB. HTC Vive. Skärmen tar även en port men den ger två. Visst behöver jag inte ha i allt samtidigt men skadar inte att ha möjligheten.

Jo, visst det blir ju en del i ditt fall. Men varför inte köpa en vettig USB-hub och ha på skrivbordet, ljusår smidigare än att krypa ner och försöka hitta rätt port på baksidan av datorn

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Skrivet av Schluug:

Jo, visst det blir ju en del i ditt fall. Men varför inte köpa en vettig USB-hub och ha på skrivbordet, ljusår smidigare än att krypa ner och försöka hitta rätt port på baksidan av datorn

Har redan datorn på skrivbordet för att underlätta städning så känner inte riktigt ett behov av hub. Det jag ofta tar i och ur sätter jag i skärmen eller fronten på datorn och det andra sitter alltid i sitt usb uttag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av ChaosClocker:

@XHI

Det där med PS2 kontakt. Hur funkar det om man måste använda adapter, blir det samma sak som att ha native PS2 kontakt? i fördelar då. Full key rollover finns ju via usb också vet jag på t.ex corsair K70.

Det finns på många USB tangentbord. Och när man använder en adapter så tror jag det blir 3-4-5 samtidigt innan det brister.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 