PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Då har dom även dödat alla versioner av reshade, ggwp, låt den osuddiga världen ta över, blueballs goes daybreak... Tips på vad som kan ersätta lumasharpen i nvidia freestyle motttages. Lumasharpen var dock jädra bra då det tog typ 3 fps.

Sharpening i freestyle tar väl ganska mycket mer om jag inte minns fel det lilla jag testade ?

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/87vhln/olde...

Nån kille i denna tråd har testat en jädra massa versioner av reshade och battleye har blockat det hele tin....

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Sötast
Skrivet av Bläjd:

Då har dom även dödat alla versioner av reshade, ggwp, låt den osuddiga världen ta över, blueballs goes daybreak... Tips på vad som kan ersätta lumasharpen i nvidia freestyle motttages. Lumasharpen var dock jädra bra då det tog typ 3 fps.

Sharpening i freestyle tar väl ganska mycket mer om jag inte minns fel det lilla jag testade ?

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/87vhln/olde...

Nån kille i denna tråd har testat en jädra massa versioner av reshade och battleye har blockat det hele tin....

Så nu spelar alltså alla med samma förutsättningar?

Nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så nu spelar alltså alla med samma förutsättningar?

Nice!

Tanken är god. Tyvärr så är det verkligen suddigt utan någon form av skärpa. De borde bara fixa det själva så att det kunde vara på samma vilkor fast... bra.

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk
Medlem

@Bläjd: VibranceGUI kör jag med då jag har AMD kort vilket fungerar fint för mig, ska även gå att göra vettiga inställningar i Nvidia Control Panel för att uppnå liknande effekt som VibranceGUI/Reshade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Så nu spelar alltså alla med samma förutsättningar?

Nice!

Ska alla spela med samma förutsättning måste spelet strypas till 30/60 fps och grafikinställningarna måste låsas till very low. Skillnaden mellan en som får ut 50-60 fps och en som får 144 är sannerligen mycket större än lite extra skärpa.

Körde själv reshade förr. Idag freestyle. Måste säga att reshade var bättre än dagens freestyle.

Permalänk
Medlem

Försökte pilla lite med freestyle förut men får det inte bra. Dumt att man aktiverar flera samtidigt och inte en grejj i taget. Har läst lite guider men är ju flera på sharpening delen som man kan ändra. Hade varit bra veta vad som är "default" som inte ändrar på den befintliga bilden man har. Vill bara ha lite skärpa och i freestyle verkar det kosta en 22 fps kontra lumasharpen och reshade 3 fps. Då jämför jag i spelmenyn. Ja ä int bitter...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Sötast
Skrivet av REWplayFF:

Ska alla spela med samma förutsättning måste spelet strypas till 30/60 fps och grafikinställningarna måste låsas till very low. Skillnaden mellan en som får ut 50-60 fps och en som får 144 är sannerligen mycket större än lite extra skärpa.

Körde själv reshade förr. Idag freestyle. Måste säga att reshade var bättre än dagens freestyle.

Ja, vi kanske bör införa att alla får samma lön oavsett arbete också och att alla hus/lägenheter kostar lika mycket oavsett standard och storlek på dem

Permalänk
Medlem

Är inte hemma på nån dag men nån kanske kan utvärdera och testa dessa inställningar så slipper jag

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/87l7jb/orig...

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Är inte hemma på nån dag men nån kanske kan utvärdera och testa dessa inställningar så slipper jag

https://www.reddit.com/r/PUBATTLEGROUNDS/comments/87l7jb/orig...

Jodå, tycker allt att man ser lite bättre.

Säga vad man vill om 3e persons vy, men som jag skrev innan, blir ju mycket mer action, går ju inte campa lika mycket, sen går det alltid bättre med, men kan väl va att det är mindre elite gamers där kanske...

Permalänk
Medlem

@Swennis: det låter ju bra. Men, hur mycket fps "stjäl" det då ?

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

@Swennis: det låter ju bra. Men, hur mycket fps "stjäl" det då ?

Har inte jämfört, testa själv vetja

Permalänk
Medlem

Eftersom att den nya 4x4 banan bara är en fjärdedel så stor så hoppas i alla fall jag att dom lägger ner lika mycket totaltid på marktextureringen som på den stora banorna, strukturerar upp och får det att se lite verkligt ut. Av bilderna man ser änsåläge ser ju allt väldigt "placeholder" ut, är det inte det skämms jag lite faktiskt...

Om man jämför med t.ex farcry 5 hur åkermarker och vägar ser ut så är det ju inte att dom har högre uppplösning på texturerna eller finare gräsmodeller, utan bara att dom lägger ner energi på att sätta ut det med precision!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Har inte jämfört, testa själv vetja

Jag tappar ca 25 fps. 10 fps försvinner redan när man ändra color instälnningarna, vilket känns lite b då dessa kostar nada i vibrance gui samt väldigt lite i reshade... Får testa att justera lite mer för det blir knepigt med färgerna då vissa bakgrunder tex att kunna se in i fönster blir än svårare med dessa inställningar, dom blir jättemörka.

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Jag tappar ca 25 fps. 10 fps försvinner redan när man ändra color instälnningarna, vilket känns lite b då dessa kostar nada i vibrance gui samt väldigt lite i reshade... Får testa att justera lite mer för det blir knepigt med färgerna då vissa bakgrunder tex att kunna se in i fönster blir än svårare med dessa inställningar, dom blir jättemörka.

Oj, påverkar det så mycket..?

Permalänk
Medlem

Beta nycklar ute till 4x4 kartan nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Beta nycklar ute till 4x4 kartan nu.

Lyckades få en key men fastnar på

som vanligt

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

@joppe: Kanske beror på att "kartan" inte går live förns 04:00 imorgon

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Jävlar vad jag är taggad, sjukt synd att den inte öppnar förrän inatt =(

Permalänk
Medlem

Nya klipp från mina äventyr för den intresserade https://www.youtube.com/watch?v=WKzZMckj8QY

Tack @hulkenstrong: Fick själv en nyckel, skiten är på ingång. Syns på nya kartan ladies and genitalier.

Edit: Aja, första sittningen blir imorgon då...Det var synd. En kopp kaffe och lite tropiskt pangpang hade suttit fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

@joppe: Kanske beror på att "kartan" inte går live förns 04:00 imorgon

Läste precis posten på reddit, antar att jag var lite för excited

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

hamnar bara i en loop när jag ska försöka autentisera med steam, för att få nyckeln.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Lyckades få nyckel till mig och en till sambon, Någon som vet hur många nycklar dom ger ut? Har kommit in i en andra våg av PUBG beroende, Riktigt taggad på att testa denna map! Hatar dock öken mapen, Hoppas dom ger oss "map selection" snart

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil Hansson:

Lyckades få nyckel till mig och en till sambon, Någon som vet hur många nycklar dom ger ut? Har kommit in i en andra våg av PUBG beroende, Riktigt taggad på att testa denna map! Hatar dock öken mapen, Hoppas dom ger oss "map selection" snart

Det finns egentligen bara två saker jag vill med PUBG, att slippa den där jävla sandlådan och att gubben ska bli lite smidigare. Trodde jag var ensam om att vilja slippa den där jävla mapen!

Permalänk

Ska bli riktigt roligt att testa den nya lilla kartan, fick en kod ja me

Permalänk
Medlem

Hur fick ni tag i betanyckel?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk

@Swennis: Mer Action i TPP!? Skulle vilja hamna i dina matcher

Permalänk
Medlem

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypnotize91:

@Swennis: Mer Action i TPP!? Skulle vilja hamna i dina matcher

Jo det tycker jag allt! Men å andra sidan kör jag själv mer aktiv och aggro i TPP, kan va att man inte känner sig så trygg vart man än är, plus tar mycket höjd för att se fi först!

Permalänk
Medlem

@joppe: Tänkte Precis fråga "WTF is going on?" med testservrarna, men då vet man nu.

Blir sängen nurå så man orkar upp till 04:00

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar