Permalänk
Medlem

Nura headphones

Hej

Funderade först på att lägga in denna i tråden om hörlurar med tycker de förtjänar en egen tråd.

Hörlurarna mäter alltså upp hur ens öra hör och anpassar ljudet efter det.

Är såhär . nära köpknappen just nu men undrar om någon annan på forumet har dessa.

www.nuraphone.com

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk

Hade dom inte varit så förbaskat dyra så hade jag gärna testat.

Permalänk
Medlem

Besvären från både on-ear och in-ears, wireless, marknadsför EQ som det är ett behov, från ett kickstarter företag som aldrig har gjort någon annan audio produkt.

Ärligt tror jag det inte går att köpa en sämre hörlur för pengarna.

Permalänk

Kompis har köpt deSsa och har aldrig hört något bättre, beställde ett par direkt och väntar på dem nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av whityoustone:

Kompis har köpt deSsa och har aldrig hört något bättre, beställde ett par direkt och väntar på dem nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du/din kompis som referens för bra ljud då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Vad har du/din kompis som referens för bra ljud då?

Detta.

Hade häromdagen en "diskussion" med en snubbe som påstod att hans 30$ bluetoothlurar hade top notch ljudkvalité. Det visste han för att han var artist.

........

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Fick hem mina för ett par dagar sedan och jag tycker om dom väldigt mycket. Väldigt gedigna och osar kvalité.

Ljudprofilen man skapar innan man använder dem fungerade sådär. Var inte alls nöjd med ljudet till en början då basen brummade som en biltema bas i en 740.
Lät en kompis göra en profil och hans lät så mycket bättre, riktigt bra faktiskt. Kan vara ett bra tips om ni inte är nöjda.

Till en början kunde jag inte ha lurarna på huvudet mer en någon timma eller två då dom satt väldigt hårt på huvudet. Efter lite böjande på huvudbandet så tycker jag dom är väldigt bekväma.

Om någon ska beställa dom har jag 20% rabatt till er, skicka pm

Permalänk
Permalänk
Medlem

Några andra som köpt Nuraphones? Vad tycker och tänker ni om dom?

Har en kollega som är lite ljudnörd och är supernöjd.
Känns mer som det handlar om designen på våra öron och att man behöver vänja sig vid trycket på den lite udda designen.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett par eller fem.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Hur kompatibla är dessa med virtuellt surroundljud (exempelvis Dolby Surround)? Alltså ljud som är simulerat till att komma från olika håll, likt 5.1/7.1-ljudsystem. Jag antar att dessa fungerar lika bra som andra kvalitetshörlurar, men eftersom de är så ~speciella~ så hade det ändå varit trevligt om någon kan bekräfta om de fungerar bra eller ej till det. Det jag kunnat hitta omkring på internet är att de både är bra och värdelösa på det, vilket inte är så hjälpsamt. 🤔