Behöver tips om grafikkort till mItx burk

Permalänk
Medlem

Behöver tips om grafikkort till mItx burk

Hej!

Har nyss köpt en mItx burk här utan grafikkort, så skulle nu behöva lite tips om vad jag ska köpa. Förstår att alla grafikkort inte får plats i burken pga dess storlek (something something grafikkortet behöver vara 2-slot ).
Begagnat är ett alternativ, men behöver veta lite vad jag ska leta efter.
Vill kunna lira i 1080p, med bra flyt och rätt höga inställningar i typ pubg.
Funderar just nu på att leta efter ett begagnat 980, 970 eller liknande. Undrar dock vad ni experter tror!

Min nuvarande spec:
Fractal Design Core 500 (Svart) Chassi
ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac Moderkort
Intel Core i7 8700 3,2GHz Socket 1151-2 Box Processor
Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x8GB DDR4-minne
Noctua NH-D15 CPU-kylare
Fractal Design Integra M 650W

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phillen:

Hej!

Har nyss köpt en mItx burk här utan grafikkort, så skulle nu behöva lite tips om vad jag ska köpa. Förstår att alla grafikkort inte får plats i burken pga dess storlek (something something grafikkortet behöver vara 2-slot ).
Begagnat är ett alternativ, men behöver veta lite vad jag ska leta efter.
Vill kunna lira i 1080p, med bra flyt och rätt höga inställningar i typ pubg.
Funderar just nu på att leta efter ett begagnat 980, 970 eller liknande. Undrar dock vad ni experter tror!

Min nuvarande spec:
Fractal Design Core 500 (Svart) Chassi
ASRock Fatal1ty Z370 Gaming-ITX/ac Moderkort
Intel Core i7 8700 3,2GHz Socket 1151-2 Box Processor
Corsair Vengeance LPX Black DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x8GB DDR4-minne
Noctua NH-D15 CPU-kylare
Fractal Design Integra M 650W

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Tror du är inne på rätt spår, 970 eller bättre. Något begagnat kort, och så bra som du har råd med. Pubg är rätt krävande, speciellt om du vill ha hög framerate. Skulle köra på ett kort med referensdesign i en så liten burk, för att minimera påverkan på cpun.

Permalänk
Medlem

Tack för tipset! Ja, alla kort är ju svindyra har jag märkt, så försöker hitta nån bra avvägning mellan prestanda/pris. Kommer förmodligen bara lira wow, pubg, LoL och kanske CS på datorn, och inte titlar som Witcher etc. - dessa kör jag på konsol. Så det är klurigt att hitta en bra lösning som inte ruinerar en

Permalänk

Jag kapar tråden lite!
Har samma funderingar, fast jag sitter med ett Fractal node 202.
Ska man satsa på referenskort eller ett minikort? Hade ett fullstort "vanligt" grafikkort monterat men luftflödet blev problematiken.

Just nu står det mellan ett mini-1060, ett lowprofile-1050ti eller ett 970/1060 referens.
Liftflödesmässigt är ju ett mini/LP kort att föredra, men ett ref.kort löser väl det bekymret i princip helt?

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Grabben har et Core 500 chassiet, köpte rätt nyligen ett Msi 970-kort till honom, hittade ett begagnat 1000kr. Kortet tar upp de två plåtar som finns på baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com