Permalänk

Tips på ny mobil!

Hej!

Min Samsung s7 börjar braka ihop, och letar därför efter en ny telefon.
Känner inte att jag har någon lust att lägga 10 tusen på den senaste Samsung s9.
Har alltid haft Samsung och funderar på fortsätta köpa Samsung, har även Samsung teve så de är najs att dom integrerar med varandra.
Men kan även tänka mig mig något annat märke. Kan också faktiskt tänka mig att köpa en ny s7 eller någon av deras andra A och J versionen.

Vad är den mest prisvärda på marknaden just nu? Kan tänka mig lägga 4-6 tusen.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig köpa begagnat så säljer mängder av människor av sina Samsung S8 för runt 3500-4000kr.

Annars så kanske Oneplus 5T är ett bra alternativ?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nokia 7 plus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

köpte en s8 på tele2 utan abonnemang för 166kr/24månader förra någon vecka sedan. sjukt bra deal och dyker säkert upp igen, s8an är riktigt trevlig faktiskt, har tidigare haft s7 edge och är supernöjd med min s8

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag skaffade mig en OnePlus 5T efter att ha haft både iPhone och Samsung S7 sedan tidigare och är helnöjd med den. Så det är en telefon jag varmt kan rekommendera.

Visa signatur

ASUS ROG Strix 550-I | Ryzen 5 5600x | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | WD m.2 1tb | Samsung M.2 500GB | Corsair SF750 750W | 2x16GB Corsair Vengeance LPX | EVGA Supernova G2 750W | Predator Ultrawide 34" 1440p | Coolermaster NR200P White

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasulfstrom:

Hej!

Min Samsung s7 börjar braka ihop, och letar därför efter en ny telefon.
Känner inte att jag har någon lust att lägga 10 tusen på den senaste Samsung s9.
Har alltid haft Samsung och funderar på fortsätta köpa Samsung, har även Samsung teve så de är najs att dom integrerar med varandra.
Men kan även tänka mig mig något annat märke. Kan också faktiskt tänka mig att köpa en ny s7 eller någon av deras andra A och J versionen.

Vad är den mest prisvärda på marknaden just nu? Kan tänka mig lägga 4-6 tusen.

Tack på förhand!

Kan du tänka dig en Huawei P20 med abonnemang så är den sjukt prisvärd hos Comviq nu som har den som månadens mobil:
https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html

Är du sugen på Galaxy S8 så har Amazon.de just nu ett bra pris:
https://www.amazon.de/gp/product/B06XJ49G5B/ref=ox_sc_act_tit...

540 euro inkl. svensk moms, så ca 5560kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasulfstrom:

Hej!

Min Samsung s7 börjar braka ihop, och letar därför efter en ny telefon.
Känner inte att jag har någon lust att lägga 10 tusen på den senaste Samsung s9.
Har alltid haft Samsung och funderar på fortsätta köpa Samsung, har även Samsung teve så de är najs att dom integrerar med varandra.
Men kan även tänka mig mig något annat märke. Kan också faktiskt tänka mig att köpa en ny s7 eller någon av deras andra A och J versionen.

Vad är den mest prisvärda på marknaden just nu? Kan tänka mig lägga 4-6 tusen.

Tack på förhand!

Kanske den nya Samsung A8?

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera en Oneplus 5t.

Visa signatur

-Citera för svar-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

Kan du tänka dig en Huawei P20 med abonnemang så är den sjukt prisvärd hos Comviq nu som har den som månadens mobil:
https://webbutik.comviq.se/huawei-p20.html

Kan ju säga att jag va rätt sugen på en P20 och med detta pris kunde jag inte motstå även om det va " svårt "
10Gb är precis lagom för mig , ligger runt 7-8Gb i månaden.
Tack för tipset
Mvh / Mangee

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

LG v30 om du vill ha hörlursuttag som nya p20 inte har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

LG v30 om du vill ha hörlursuttag som nya p20 inte har.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför lyssna med tråd när det finns trådlöst 😁
Men du har helt rätt , vill man ha hörlursuttaget så är det ju dumt med en P20.a 👍

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Köpte nyss en OnePlus 5T efter min LG G3 brakade ihop, kommer aldrig köpa LG efter den och är helnöjd med min nya 5T.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Varför lyssna med tråd när det finns trådlöst 😁
Men du har helt rätt , vill man ha hörlursuttaget så är det ju dumt med en P20.a 👍

Bättre med kabel i fickan än massa laddare som man måste hålla koll på. Jag själv börjar bli trött på att ha en massa laddare till allting iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av babgjyshi:

Bättre med kabel i fickan än massa laddare som man måste hålla koll på. Jag själv börjar bli trött på att ha en massa laddare till allting iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har samma laddare till mina lurar som till mobilen , så det är inte så mycket att hålla koll på. Men det kvittar , nu är vi offf topic 😉

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Har du kikat på Xiaomi Mi Mix 2? Jag tycker väldigt mycket om designen, kameraplaceringen på den nedre delen samt att kanten på toppen är helt slät.

Prestandan hade jag absolut vågat jämföra med dyrare varianter som X och S9. One Plus 5T som många skriver är även den en god rekommendation!

Permalänk

Många olika förslag, svårt och bestämma sig haha!
Ska kolla lite mer, hoppas igentligen på att s8 blir billigare.
Alltid kört Samsung men kanske är dags att testa något nytt.

Permalänk
Medlem

Köp en Huawei.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk

@mibsweden: Dom har en Hauwei p20 128 gb för 295 kr/mån då är det 10gb surf.
Är det prisvärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobiasulfstrom:

@mibsweden: Dom har en Hauwei p20 128 gb för 295 kr/mån då är det 10gb surf.
Är det prisvärt?

Det är absolut prisvärt. Tänk på att mobilen kostar 100kr/mån, plus abonnemanget. Det är alltså 2400kr för en helt ny mobil värd 6600kr. Beställde själv en häromdagen, gick bra utan att teckna nytt abonnemang då jag redan har studentabonnemang hos dem. Hur jäkla billigt som helst.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

@Flygman: Blir nog att slå till på den, den har inte aux uttag, men men. 2400 kronor totalt för mobilen är riktigt billigt.

Permalänk

Någon som vet om de finns en adapter till huawei så man kan koppla vanlig aux?

Permalänk
Medlem

Det följer med en liten USB-C till AUX kabel i lådan. Jag ska nog köpa ett par extra och ha i bil, jacka osv.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk

@Flygman: Okej härligt! Då kör jag på den mobilen, 2400 är som sagt ingenting för den mobilen.