Permalänk
Avstängd

Kan rekommendera Länsförsäkringar
Fördelar:
1) Varenda bil & motorcykel jag någonsin ägt & räknat på har Länsförsäkringar alltid varit billigast (är 91a) T.ex. Kostade min Seat Leon Cupra 10000kr/år när jag var 23 år gammal medans trygghansa skulle ha typ 32000 kr...
2) Har haft 2 försäkringsfall med dem under cirka 7 åren som kund;
Vattenplaning på bil & crash = Länsförsäkringar fixade allt utan strul & jag fick "stilleståndsersättning" upp till 4500kr om jag minns rätt.
Spräckt skärm på Ipad = Länsförsäkringar skickade pengar till mig för kostnaden utan något strul efter uppvisande av bild på skada. Behövde inte ens visa kvitto...
3) Senaste åren har Länsförsäkringar gjort bra resultat och då får man tillbaka x % i återbäring för vad man har betalt till dem, i år t.ex. fick jag 2300kr tillbaka.
4) Hemförsäkringen är billigare än någon annan jag jämfört med på liknande villkor
5) Du får samlingsrabatt upp till 15% om du är "lojal" kund
6) Jag har bra husränta & lägre än alla andra jag samtalat med förutom enkla.com

Nackdelar:
1) Vad du än gör, om du är någorlunda aktiv med fonder/aktier för gudsskull undvik Länsförsäkringar tar år och dagar att genomföra sälj, riktigt hemskt. Där kör jag Avanza.
2) Årskostnad på bankkort cirkus 270kr/år? Fast man är "vip" kund kan jag tycka är snålt, eller så är det jag som är snål?

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem

Jag har Nordea och bytte från Swedbank runt årsskiftet.

Helnöjd. Det enda Swedbank var bättre på är deras app.

//C

Visa signatur

Jonsbo D31 Mesh
MSI B450M Mortar
AMD Ryzen 5800X3D
Corsair LPX 2x16Gb 3600MHz
AMD Radeon 7800XT Nitro +

Permalänk
Medlem

Själv så har jag Forex Bank som kortkonto, byte till dom då deras konto + kort kostade 0 kr/månaden. Tyvärr har dom infört from 1 april en avgift på 20 kr/månaden.

Beställde igår ett Shell Mastercard (0.5 % återbäring på köp i cash samt 0 kr i årsavgift) och i slutet på månaden kommer jag att avsluta mitt forex konto och endast använda Shell kortet samt ett konto som jag har hos Länsförsäkringar (då jag inte har något kort kopplat till kontot kostar det kontot 0 kr/månaden).

Bankerna tjänar tillräckligt väl på oss kunder utan att vi ska behöva betala för privilegiet att låna ut pengar till dom.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Jag kör:

Skandia: för lön/bankkort (som jag nästan aldrig använder)/räkningar.
COOP Mer kreditkort: för alla kortköp. Gratis första året sedan får vi se om jag behåller eller byter kort. Får bonus på varje köp som jag kan använda i deras poängshopp.
Avanza: för pension/aktier/fonder.

Hade Swedbank innan men tröttnade på hur arroganta de var.
Största delen för att de tog bort e-kort som var anledningen jag hade de kvar. Annars stängde de alla bankkontor och de som fanns kvar var minst 1 timmes vänta i kö för någon hjälp alls.
Sedan kostade de en del till ingen nytta då andra banker hade längre kostnad för samma sak.
Nordea har jag inte haft själv men haft en del att göra med och det var bara problem och lång väntan i olika köer.

Så mitt krav när jag byte ifrån Swedbank var att banken skulle kunna ge mig mobilt BankID, ha Swish och inte vara en stor bank. Blev då Länsförsäkring och Skandia kvar.

Länsförsäkringar ville inte ha mig av någon anledning så blev Skandia som jag är nöjd med. (lite ironiskt med att klaga på att Swedbank stänger kontor när man väljer en bank utan kontor jag vet men inte behövts kontor besök lika mycket som förut.)

Till er som är trötta på er bank och funderar på att byta men tycker det är jobbigt.
Det är väldigt lätt, mitt byte ifrån Swedbank till Skandia på någon dag. Enda extra var att skicka till jobbet att jag hade byt bank, inget direkt jobb alls.
Pengarna flyttade jag bara som vanlig överföring, sedan kontaktade jag Swedbank om att stänga alla konton, så de stängde alla förutom 1 som jag fick be Skandia stänga åt mig.
IPS (pension sparade) jag hade hos Swedbank flyttade jag till Avanza och det var bara att fylla i en blankett och posta sedan löste bankerna allt.
Har man lån i banken kanske det kan bli jobbigare men då jag inte hade något lån så vet jag inte exakt.

Visa signatur