Kameran käkar bokstavligen talat både batteri och prestanda i LG Nexus 5X. Normalt beteende?

Permalänk
Medlem

Kameran käkar bokstavligen talat både batteri och prestanda i LG Nexus 5X. Normalt beteende?

Hej!

Jag har haft min LG Nexus 5X sedan slutet av 2016, och jag märkte direkt att kameran slöar ner telefonen avsevärt. Såpass mycket, att operativsystemet måste stänga ner allt annat som ligger i bakgrunden (till och med själva launchern ibland), för att ens orka med kameran. Batteriet får kämpa också. När batteriet var friskt, käkade kameran upp kanske 8% av knappt 3 minuters användning. Då blev telefonen även siraps-seg.

Ni som har ägt eller äger än i dag en LG Nexus 5X, upplever ni samma problem? Är det här ett normalt beteende från telefonen?

Telefonen har varit på lagning en gång, och då byttes kretskortet ut mot ett nytt. Den var inlämnad till service på grund av att allt kraschade och telefonen ville till slut inte starta, vilket tydligen är ett vanligt fel. Tänkte lämna in telefonen till service igen, huvudsakligen för att byta ut batteriet (det är i dag dåligt), men om det här problemet med kamerans prestanda inte existerar hos andra som har samma telefon, så vill jag även anmäla det.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.