Vilka funktioner kommer jag sakna från IOS om jag går till Android?

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Troligtvis kommer du inte sakna några funktioner, men du kommer känna en sten lätta från ditt hjärta och en klump i magen försvinna. Du kommer finna dig gråtandes i ett hörn allt mer sällan och du kommer gå med ett leende på läpparna.

Dock har jag ingen erfarenhet av just Samsung, det ovanstående uttalandet var mer generellt byte från iOS till Android.

Han köper en ny mobil, inte ett lyckopiller. Håll dina löjliga kommentarer för dig själv.

OT: Jag har suttit med Apples ekosystem i flera år nu och det enda som jag ärligt kan säga är anledningen till att jag inte byter är:
1. Det är bekvämt
2. iMessage. Det gör det så mycket lättare med släktingar över hela världen, att ha det integrerat i vanliga sms-appen.

Det hävdas även att IOS kör snabbare än android då IOS är gjort för just en typ av telefon medan som android kör på en massa olika med olika tillägg på men tror det är minimal skillnad.

Vad jag skulle se positivt med en android istället är att den är mer öppen för att leka lite mer t.ex. roota den eller liknande. Har iof gjort det med jailbreak till iPhone så vet inte hur mycket mer öppet en android skulle vara.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att iPhone 6s är den bästa telefonen på marknaden. Den har iOS. Den har fortf hemknappen. Den har har fortf AUX uttag. Samt att storleken är perfekt.
Kommer inte uppgradera förens de gör en likadan telefon med bättre prestanda.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 10
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Applikationer till iOS minskar, medan de ökar till Android. Källa: http://feber.se/mobil/art/380463/antalet_appar_i_app_store_mi...

Du kan ju läsa texten när du försöker tolka statistik.
Eller är det bara medveten vinkling du är ute efter?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

du kommer inte sakna något förutom kanske IOS specifika appar. men du kommer ha SÅ MYCKET MER FRIHET, nu kan du äntligen ha mp3 ringsignaler! du har gjort ett bra val att gå över till android, mer öppet och så många mer personliga inställningar du kan göra! iphones är till gamla människor som inte kan IT alls.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du kan ju läsa texten när du försöker tolka statistik.
Eller är det bara medveten vinkling du är ute efter?

"Men det är inte hela sanningen, för antalet nya appar till App Store minskar också, enligt Appfigures statistik dök det upp 1,5 miljoner nya appar till Android och "bara" 755.000 till iOS."

Det tolkar jag som att det skapas mindre appar till iOS och att vi Android-användare får tillgång till fler appar. Berätta gärna vad du menar med att jag misstolkade artikeln jag länkade till.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Hur flyttar man normalt markören i text i android? Någon skrev att man höll in mellanslag vilket inte fungerade i min.

Det är iaf en sak jag saknar.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Hur flyttar man normalt markören i text i android? Någon skrev att man höll in mellanslag vilket inte fungerade i min.

Det är iaf en sak jag saknar.

Man trycker där som man vill flytta markören till i texten, alternativt dra markören efter att man har flyttat på den. Om man använder sig av SwiftKey (tror inte detta finns till standardtangentbordet, men kan ha helt fel) och aktiverar piltangenterna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

2. iMessage. Det gör det så mycket lättare med släktingar över hela världen, att ha det integrerat i vanliga sms-appen.

Jag förstår inte varför det skulle vara så avgörande? Läst fler som verkar se det som ett stort plus. Bara använd facebook messenger? Google kanske har ngt motsvarande iofs men jag och alla bekanta kör facebook messenger iaf, funkar ju hur bra som helst. Iofs har jag inte släkt osv utomlands direkt. Kanske ngn skillnad där?

Smidigt att ha den lilla bubblan framme hela tiden när man har en aktiv konversation liksom då den ligger över vad man nu pillar med på mobilen utan att man behöver växla mellan appar osv. Enkelt att starta gruppkonversationer och du kan ringa via messenger också.

Eller funkar inte messenger så på ios? Har ingen aning då jag aldrig använt ios. Bara blev lite nyfiken då flera har nämnt imessage som sagt Är kanske så stor deal men tänkte att ni kanske inte är medvetna om alternativen också

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

Läsvyn i safari. Funktionen som gör att man kan läsa artiklar med svart bakgrund och vit text istället för hur det vanligtvis ser ut. Man kan även komma åt låsa nyhetsartiklar om man trycker innan sidan laddat klart. Om någon har en motsvarighet i chrome eller annan webbläsare/app på android skulle jag bli jätteglad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

nu kan du äntligen ha mp3 ringsignaler!

Det har gått sen första iphonen även om man inte bara kan välja den rakt av som i android.

Skrivet av Airikr:

"Men det är inte hela sanningen, för antalet nya appar till App Store minskar också, enligt Appfigures statistik dök det upp 1,5 miljoner nya appar till Android och "bara" 755.000 till iOS."

Det tolkar jag som att det skapas mindre appar till iOS och att vi Android-användare får tillgång till fler appar. Berätta gärna vad du menar med att jag misstolkade artikeln jag länkade till.

Att ökningstakten minskar är inte alls samma sak som att antalet appar minskar (vilket det gjorde, men förklaras i artikeln av att 32-bits appar rensats bort).

Och detta:
"Att vissa länder som börjar bli riktigt stora marknader har en smått extrem övervikt åt Android är så klart en annan. Ett exempel är Indien där Android har över 85 procent av marknaden och Apple drygt tre procent, att det inte släpps speciellt många Indien-specifika iOS-appar är lätt att förstå."

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Man trycker där som man vill flytta markören till i texten, alternativt dra markören efter att man har flyttat på den. Om man använder sig av SwiftKey (tror inte detta finns till standardtangentbordet, men kan ha helt fel) och aktiverar piltangenterna.

Tack, det är det sättet jag fått göra. Det fungerar tyvärr urdåligt i alla android jag testat. Jag tänkte att det fanns ett smart sätt jag inte upptäckt.

Har apple patent på förstoringsglaset?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Tack, det är det sättet jag fått göra. Det fungerar tyvärr urdåligt i alla android jag testat. Jag tänkte att det fanns ett smart sätt jag inte upptäckt.

Har apple patent på förstoringsglaset?

Jag vill minnas att Android P (det kommande systemet för Android-telefoner) ska ha ett förstoringsglas när man drar textmarkören. Har sett det i en video på YouTube, men hittade tyvärr den inte nu när jag sökte lite snabbt :/

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Tack, det är det sättet jag fått göra. Det fungerar tyvärr urdåligt i alla android jag testat. Jag tänkte att det fanns ett smart sätt jag inte upptäckt.

Har apple patent på förstoringsglaset?

I Google tangentbord kan du flytta markören om du "swipar" på mellanslag, hur smidigt som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag förstår inte varför det skulle vara så avgörande? Läst fler som verkar se det som ett stort plus. Bara använd facebook messenger? Google kanske har ngt motsvarande iofs men jag och alla bekanta kör facebook messenger iaf, funkar ju hur bra som helst. Iofs har jag inte släkt osv utomlands direkt. Kanske ngn skillnad där?

Smidigt att ha den lilla bubblan framme hela tiden när man har en aktiv konversation liksom då den ligger över vad man nu pillar med på mobilen utan att man behöver växla mellan appar osv. Enkelt att starta gruppkonversationer och du kan ringa via messenger också.

Eller funkar inte messenger så på ios? Har ingen aning då jag aldrig använt ios. Bara blev lite nyfiken då flera har nämnt imessage som sagt Är kanske så stor deal men tänkte att ni kanske inte är medvetna om alternativen också

Skickades från m.sweclockers.com

iMessage är ju en förlängning av sms funktionen, likt facetime så ringer, smsar och videosamtalar du över 4g/WiFi nätet. Detta sköts automatiskt när du skickar till någon som har en iphone, inget man behöver styra med alls.
Fördelen med iMessage är att man inte behöver ett facebook konto. Mina föräldrar har inga sociala medier, så iMessage är perfekt för mig när jag reser mycket just för kontakten med dom.
Annars använder jag facebook messenger till mina vänner då nästan ingen av dom har iPhone.

Själv tycker jag den bubblan är störande och har inga problem med att växla appar med två klick på hemknappen.

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Jag förstår inte varför det skulle vara så avgörande? Läst fler som verkar se det som ett stort plus. Bara använd facebook messenger? Google kanske har ngt motsvarande iofs men jag och alla bekanta kör facebook messenger iaf, funkar ju hur bra som helst. Iofs har jag inte släkt osv utomlands direkt. Kanske ngn skillnad där?

Smidigt att ha den lilla bubblan framme hela tiden när man har en aktiv konversation liksom då den ligger över vad man nu pillar med på mobilen utan att man behöver växla mellan appar osv. Enkelt att starta gruppkonversationer och du kan ringa via messenger också.

Eller funkar inte messenger så på ios? Har ingen aning då jag aldrig använt ios. Bara blev lite nyfiken då flera har nämnt imessage som sagt Är kanske så stor deal men tänkte att ni kanske inte är medvetna om alternativen också

Skickades från m.sweclockers.com

1. Mina släktingar bor i Kina där facebook är bannat så det är osmidigt att behöva ta upp VPN Varje gång du ska läsa/skicka.
2. Alla mina släktingar har inte facebook/messenger

Jag vet vad du syftar på med bubblan men det funkar ej så på iPhone utan du måste öppna appen. Jag är absolut medveten om alternativen men som jag nämnde ligger styrkan i att det är som ett vanligt SMS dvs du behöver inte en annan app, det funkar by default.

Skrivet av Gtoxed:

du kommer inte sakna något förutom kanske IOS specifika appar. men du kommer ha SÅ MYCKET MER FRIHET, nu kan du äntligen ha mp3 ringsignaler! du har gjort ett bra val att gå över till android, mer öppet och så många mer personliga inställningar du kan göra! iphones är till gamla människor som inte kan IT alls.

Du har helt rätt i din första mening men är så jävla trött på människor som du som lägger en sådan onödig sista kommentar. Själv är jag snart utbildad civilingenjör inom datateknik men föredrar iPhone före android och mac före windows i laptops. Att säga att det är till för "gamla människor som inte kan IT alls" är helt fel och fruktansvärt korkad kommentar. #TiltedAF

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Applikationer till iOS minskar, medan de ökar till Android. Källa: http://feber.se/mobil/art/380463/antalet_appar_i_app_store_mi...

Säger som sagt inte mycket. Ser man till exempelvis spel-kategorin så satsar många av de större utvecklarna fortfarande på iOS i första hand. Stora spel som GRID, Inside, Fortnite, Life is Strange som släpps de senaste månaderna lanserades först (och finns fortfarande bara?) till iOS. Det är fortfarande en klart mer lönsam platform enligt de senaste rapporterna jag sett och enklare att utveckla till (mindre fragmenterad).

Android har ju dock fördelen med att vara mer tillgänglig som utvecklingsplattform än iOS för de som vill komma igång och testa på. Man behöver ju gå med i "Apple Developer Program" som kostar en tusenlapp om året för att få publicera sina appar på Appstore, vilket mig veterligen inte finns något motsvarande på Android-sidan, samt att du gärna skall ha en mac för att använda utvecklingsverktyg som XCode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hej

Börjar bli dags för ny telefon. Har en iphone 6s idag som börjar ge upp och är eventuellt sugen på att byta till Android.
Jag har haft Android tidigare som jag varit nöjd med, men kört iphone i jobbet de senaste åren.
Tittat lite på Galaxy S9 som verkar trevlig.

Men vilka funktioner kommer jag sakna som jag är van vid i min iphone? Och vilka roliga funktioner har Android som min iphone inte har?

Dessa kommer jag på som jag använder idag, och som jag vet (?) är iphone-exklusiva:

Siri - tex för att ringa någon ur kontaktboken, inte mer avancerat än så
Långtryck på tangentbordet för att få upp och styra textmarkören för att enklare hoppa i en skriven text

Var ett tag sen jag hade Android, men antar att app-utbudet är detsamma mellan de olika plattformarna? Eller skiljer det sig något?

Vad för nytt roligt kommer jag få i Galaxy s9 / android?

Eller borde jag helt enkelt satsa på en Iphone 8?

Du är inte ensam om dåligt ljud, känner en som har iphone 6 och det är andra mobilen ljudet har blivit lågt på samtalshögtalaren (hon använder vanliga högtalaren i telen i stället). Att iphone bara fungerar och är utan strul verkar inte vara sant (sen att iphones har svårt med kyla är bara pinsamt för så dyra mobiler).

Google har egen siri liknande tjänst, fungerar bara om språket är inställt på engelska (dock ska det gå att prata svenska med den, till viss del har inte provat den själv).

sony z1, skulle jag säga är bättre val än samsung. uppdateringar varje månad än så länge (säkerhetsuppdateringar). Snabb, men jag personligen gillar den inte (men tror den passar dig bättre).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Du är inte ensam om dåligt ljud, känner en som har iphone 6 och det är andra mobilen ljudet har blivit lågt på samtalshögtalaren (hon använder vanliga högtalaren i telen i stället). Att iphone bara fungerar och är utan strul verkar inte vara sant (sen att iphones har svårt med kyla är bara pinsamt för så dyra mobiler).

Google har egen siri liknande tjänst, fungerar bara om språket är inställt på engelska (dock ska det gå att prata svenska med den, till viss del har inte provat den själv).

sony z1, skulle jag säga är bättre val än samsung. uppdateringar varje månad än så länge (säkerhetsuppdateringar). Snabb, men jag personligen gillar den inte (men tror den passar dig bättre).

Google assistant finns, ja. Men Samsung har också bixby. Samma historia som med assistant, bara på engelska alltså men den fungerar ganska bra om man nu känner att man behöver prata med sin telefon.

Samsung har släppt ett flertal uppdateringar sedan jag köpte telefonen och jag skulle vilja säga att batteritiden blivit bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Skrivet av Bot - Medium:

Läsvyn i safari. Funktionen som gör att man kan läsa artiklar med svart bakgrund och vit text istället för hur det vanligtvis ser ut. Man kan även komma åt låsa nyhetsartiklar om man trycker innan sidan laddat klart. Om någon har en motsvarighet i chrome eller annan webbläsare/app på android skulle jag bli jätteglad!

Det har jag på min Nexus 6p i Chrome, tycker det fungerar lika som på iPhone

Skrivet av jonthan:

I Google tangentbord kan du flytta markören om du "swipar" på mellanslag, hur smidigt som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Yes det tänkte jag också på

Saker jag saknar när jag gick från iPhone 6 till Nexus 6p är

När man swipar bakåt från sidan av skärmen för att gå ett steg bakåt på iPhone, hur smidigt som helst
Trycka längst upp på skärmen vid klockan för att hoppa längst upp på sidan/appen.

Samt Facetime är ju väldigt smidigt och bra kvalite men använde nästan oftare Messenger då alla jag har kontakt med har det dock tycker jag det är sämre kvalite på bilden. Plus crossplatform

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Antal appar är ju bara ett fånigt sätt att ranka systemen.

Det var fånigt när Apple brydde sig om det (för att de hade fler), och det var fånigt när Apple slutade nämna det (för att de inte längre hade fler).

Det större antalet apparna är ändå skit, och sen en massa appar som må vara bra, men som jag ändå aldrig kommer att hitta...

Fördelen för mig när det gäller Android över iOS när det gäller appar är att Android låter mig skriva och installera mina egna appar utan att behöva registrera mig eller betala någon avgift...

Apple, å andra sidan, vill att jag skall betala dem 99 dollar varje år för den möjligheten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gropenator:

Fördelen för mig när det gäller Android över iOS när det gäller appar är att Android låter mig skriva och installera mina egna appar utan att behöva registrera mig eller betala någon avgift...

Apple, å andra sidan, vill att jag skall betala dem 99 dollar varje år för den möjligheten.

Det är absolut möjligt att köra appar på iOS, även utan ett dev konto. (men visst vill apple att du ska betala). Vad du måste göra helt enkelt är att skapa ett certifikat och lita på det i telefonen så fungerar det att klicka play i Xcode som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Tycker personligen att iPhone 6s är den bästa telefonen på marknaden. Den har iOS. Den har fortf hemknappen. Den har har fortf AUX uttag. Samt att storleken är perfekt.
Kommer inte uppgradera förens de gör en likadan telefon med bättre prestanda.

Då får du ha kvar den mobilen tills du dör

Permalänk
Medlem

Intressant det här med att iMessage tas upp som en orsak till att använda iOS. Känner själv ingen som har en iPhone så blev tvungen att kolla upp hur vanligt det är i olika länder...

Vad är orsaken till att USA, Storbritannien, och Sverige har en majoritet som använder iOS medan det här i Finland och övriga Europa är en rätt så överväldigande majoritet som använder Android?

Som sagt, personligen känner jag ingen som har en iPhone och varenda kotte jag känner, familj och vänner, använder Whatsapp för att skicka meddelanden.

Permalänk

Vet inte om det fortfarande är så, men 2 av de st örsta annledningarna till att jag la bort Iphone och gick till Android för 4 år sedan var
1 ville att Truecaller skulle fungera som tänkt (tyst blockera alla försäljare utan ringsignal)
2 ville ha 2 simkort i telefonen

Nu var ju detta några år sedan och jag har omvant mig till Android
Idag skulle nog också priset spela roll för mig då jag inte förstår/ villig att betala den prislapp iphone har på sina enheter dvs Pris / gentemot det du får.

Men detta är ju såklart inte mer än en personlig uppfattning om detta.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Det är absolut möjligt att köra appar på iOS, även utan ett dev konto. (men visst vill apple att du ska betala). Vad du måste göra helt enkelt är att skapa ett certifikat och lita på det i telefonen så fungerar det att klicka play i Xcode som vanligt.

Nope dom har fixat till det där. Det funkar, men nuförtiden så signas bara appen i 7 dagar åt gången, helt ohållbart. Ska man köra på gratiskontot måste man då installera om appen var 7:e dag. Jag orkade i nån månad och gav sedan upp och betalade

Mer ontopic:
Det hela beror väl på hur investerad i Apple man är.
Jag har en Mac, två ipads, en Apple TV och ett antal HomeKit kompatibla enheter.
Köpta appar för tusentals kronor, Apple family share aktiverat och uppgraderad lagring i iCloud.

Även om jag inte har något emot android i sak, så är det tyvärr mer eller mindre ”omöjligt” att byta ut iPhonen i ekvationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Tack, det är det sättet jag fått göra. Det fungerar tyvärr urdåligt i alla android jag testat. Jag tänkte att det fanns ett smart sätt jag inte upptäckt.

Har apple patent på förstoringsglaset?

Du kan flytta markören framåt och bakåt genom att svepa vänster/höger på mellanslag, i alla fall om du använder Googles egna tangentbord. På samma sätt som du kan sudda fler tecken/hela ord genom att svepa vänster med utgång från Backspace (vad den nu kallas på svenska).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hg:

Intressant det här med att iMessage tas upp som en orsak till att använda iOS. Känner själv ingen som har en iPhone så blev tvungen att kolla upp hur vanligt det är i olika länder...

Vad är orsaken till att USA, Storbritannien, och Sverige har en majoritet som använder iOS medan det här i Finland och övriga Europa är en rätt så överväldigande majoritet som använder Android?

Som sagt, personligen känner jag ingen som har en iPhone och varenda kotte jag känner, familj och vänner, använder Whatsapp för att skicka meddelanden.

I alla fall delvis tror jag det beror på företagstelefoner. De fyra senaste jobbtelefonerna jag har haft har varit iPhone trots att företagen i övrigt har kört ms överallt med azure, vs, office osv.