Permalänk
Inaktiv

Vilken mobil?

OneOlus 5, ej T
Pixel 1
iPhone 7 (är ej Appleanvändare)

Eller värt att köpa en Pixel 2 när man är i staterna?

Permalänk
Medlem

Beror ju på, Föredrar Pixel ur den poolen av telefoner pga stock-android och att den konstant får senaste versionerna av android så mjukvaran är alltid på topp. Skulle säga att apple är att föredra om du har ett flertal appleprodukter och du vill använda appar som kan kommunicera mellan de olika systemen annars är nog pixel att föredra.

Permalänk
Medlem

Hade lagt mina pengar på Pixel 2 i det här fallet, hade fanimig köpt en själv nu i höstas om det inte vore för att man här i norden är tvingad (än så länge, kanske blir ändring nu till Pixel 3?) att ta omvägar för att få tag i telefonen.
Gillar verkligen tanken på snabba uppdateringar, förhandsversionen av Android P kom väl ut för någon månad sen ex.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Har du kikat på Huawei mate 10 pro?

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Pixel 2 isf, du svara själv om valet av iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

OneOlus 5, ej T
Pixel 1
iPhone 7 (är ej Appleanvändare)

Eller värt att köpa en Pixel 2 när man är i staterna?

Generellt så brukar telefonerna vara billigare i USA. Men se till att du får rätt 4G-band då, nu för tiden skall det inte vara några större problem oftast. Men värt att vara uppmärksam på.

Ett tips är även att du köper den direkt när du kommer dit så du hinner att testa den ordentligt och i värsta fall byta ut den som DOA om det skulle vara något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hade lagt mina pengar på Pixel 2 i det här fallet, hade fanimig köpt en själv nu i höstas om det inte vore för att man här i norden är tvingad (än så länge, kanske blir ändring nu till Pixel 3?) att ta omvägar för att få tag i telefonen.
Gillar verkligen tanken på snabba uppdateringar, förhandsversionen av Android P kom väl ut för någon månad sen ex.

Är det inte som att agera beta testare med så tidiga förhandsversioner av Android..Jag vill ha en stabil mobil hellre än att vara först med nya Android versioner

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Är det inte som att agera beta testare med så tidiga förhandsversioner av Android..Jag vill ha en stabil mobil hellre än att vara först med nya Android versioner

De kör betatestning innan det släpps officielt. Blir det ny android för mig blir det pixel eller nokia som verkar uppdatera inom rimlig tid. Huawei (honor8) som jag har nu får inte ens 2större uppdateringar verkar det som. Never again...
Till och med min äldre iphone 5s som är 4,5år gammal får officiella uppdateringar.

Så av de valen det står mellan så hade jag valt pixel2 då du får snabba uppdateringar och en av marknadens bästa kameror. Samt ren android upplevelse.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Är det inte som att agera beta testare med så tidiga förhandsversioner av Android..Jag vill ha en stabil mobil hellre än att vara först med nya Android versioner

Jo det är ju, men jag finner det kul att testa nya grejor
Sen behöver man ju inte installera förhandsbokaversioner osv utan man kan ju istället glädja sig åt att man åtminstone får dom officiella uppdateringarna före anrda. I min värld är det ett stort plus och nånting jag lägger hög prioritet vid, men alla är ju olika

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Jag är väldigt förtjust i min Pixel 1 XL, men är lite stor i size men annars helt prima! Den har gått ner i pris lite senaste också.

Permalänk
Inaktiv

Avvaktar med att köpa den från USA om ca en månad alternativt härdar ut till Pixel 3. Pixel 2 känns något dyr att köpa i Sverige 7+ k för en mobiltelefon går bara inte att motivera.