Postnord skickar tillbaka 200 000 paket till följd av uteblivna inbetalningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hur kan folk med att beställa paket från någon, veta om vilka lagar som håller på och införas och sedan bara skita i att lösa ut paket när de kommer. Detta innebär ju en stor kostnad för säljaren.

Säljaren förlorar ju inte pengar. Har redan betalt för sakerna. Hade en del beställningar man hoppas få innan 1 mars men några kom efter. Tänker inte betala 75kr för saker som kostade 1 dollar. Förlorar hellre de små pengarna. Min fru brukar beställa billiga småsaker som ibland kostar typ 70cent. Inte värt att plocka ut det som inte han fram i tid. Har slutat köpa där nu. Gått över till amazon i England som fortfarande är med i EU och till vanliga svenska butiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Så länge de har koll (vilket de inte alltid verkar ha) och endast skickar tillbaks paket där mottagaren aktivt valt att inte hämta ut paketet låter detta vettigt. Man har ju läst mycket om avi:er som inte skickats ut o.s.v., så risken är ändå att någon får paket tillbakaskickade som de avsåg hämta ut.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lösning köp inget för en hundring från andra sidan jorden och förvänta sig det är gratis.

Köp samma paket från USA med samma pris så ska du se hur "billigt" det blir.

Så det är bättre att sakerna skickas från Kina>USA>Sverige istället för att skicka hit det här direkt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tvelander:

För vi har gammalt handelsavtal med Kina.

"Uråldrigt system
Hur kan då frakten på paket som skickas över halva jordklotet vara gratis, eller bara kosta några kronor? Förklaringen ligger i det internationella postsystemet med rötter från 1874. Då var Kina ett utvecklingsland som genom subventioner behövde hjälp med att få igång sin postverksamhet.

Det systemet lever kvar än idag, och tvingar PostNord att subventionera paketleveranser från kinesiska företag. Något som bäddar för fortsatt ökning av e-handeln med Kina.

– Om det ser ut som det gör idag tror jag att det här bara är början. Men det beror på om det blir dyrare att leverera därifrån eller inte. Fraktkostnaden är så pass viktig när det gäller köpen från Kina att det kanske inte längre blir värt det, säger Carin Blom."

Verkar som originalavtalat sa att landet som paketet kommer ifrån behåller hela portot och resten sker "gratis" dvs betalas av skickade paket från inblandade länder.

Sedan införde man subventioner senare och i 1969 införde man betalning till mottagarlandet. Verkar att subventioner ändrades senast 2016 och man också införde högre betalning till mottagarlandet. Intressant system måste jag säga.

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Hur kan folk med att beställa paket från någon, veta om vilka lagar som håller på och införas och sedan bara skita i att lösa ut paket när de kommer. Detta innebär ju en stor kostnad för säljaren.

Lagen infördes för flera decennier sedan men den har inte efterlevts förrän nu. Sedan visste väl inte beställarna att detta skulle sätta igång innan grejerna kom fram. Huruvida detta medför kostnader för säljaren beror på vad de kinesiska lagarna säger om sådana här saker. Det kanske istället blir så att köparen går miste om sina pengar eller att säljaren kan dra av sina portokostnader från det som återbetalas.

Skrivet av Gambit_2K:

Jag beställde mina paket i början i av December och 3 st av 4 kom denna månad, i December hade jag ingen koll på att postnord skulle införa detta så snart (inte påläst). Alla paketen kostar under 300 kr, så att betala 99 kr för mig per paket gör att jag inte vill ha det längre. Sen hade jag heller ingen koll på paketen skulle komma från Kina (eller utanför EU rättare sagt) då företaget jag köpte ifrån är baserat i Tyskland.

Om det såg ut som att grejerna skulle komma från Tyskland, kanske du kan kräva att säljaren betalar kostnaderna för att lösa ut försändelserna p.g.a. falsk marknadsföring.

Skrivet av tvelander:

Lösning köp inget för en hundring från andra sidan jorden och förvänta sig det är gratis.

Köp samma paket från USA med samma pris så ska du se hur "billigt" det blir.

Köper man från USA, kostar varorna mycket mer. Eftersom varorna är dyrare, blir dessutom momsen högre. Avgiften på 75 kr förblir dock densamma.

Skrivet av anon127948:

På vilket sätt är det Sverige som betalar portot? Om du skickar något till USA betalar då USA portot?

Sverige och USA räknas båda som rika länder. Man väger alla postsäckar som Postnord skickar till USA och alla postsäckar som USPS skickar till Sverige. Sedan räknar man ut mellanskillnaden och den som skickat mest betalar ersättning, så kallad "terminalavgift", till den andra. Kina räknas som ett fattigt land och det verkar betyda att Kina slipper betala för mellanskillnaden om Kina skickar mer än vad Kina tar emot. Postnords ersättning är därför förmodligen endast att Postnord inte behöver betala ett öre till Kina för de försändelser som skickas från Sverige till Kina. Eftersom det skickas oerhört mycket mer från Kina än åt andra hållet, är detta en dålig affär för Postnord. Om flödena skulle ändras så att det skickas mer till Kina än från Kina, tvingas dock Postnord att betala terminalavgift till Kina.

Det stora problemet tycker jag är att det tar så väldigt lång tid att få en avi så att man kan betala.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Baxtex:

Så det är bättre att sakerna skickas från Kina>USA>Sverige istället för att skicka hit det här direkt?

Om sakerna bara finns i USA då?
Eller menar du alla ska ha lager bara i Kina?

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Kommenterande:

Lagen infördes för flera decennier sedan men den har inte efterlevts förrän nu. Sedan visste väl inte beställarna att detta skulle sätta igång innan grejerna kom fram. Huruvida detta medför kostnader för säljaren beror på vad de kinesiska lagarna säger om sådana här saker. Det kanske istället blir så att köparen går miste om sina pengar eller att säljaren kan dra av sina portokostnader från det som återbetalas.Om det såg ut som att grejerna skulle komma från Tyskland, kanske du kan kräva att säljaren betalar kostnaderna för att lösa ut försändelserna p.g.a. falsk marknadsföring.Köper man från USA, kostar varorna mycket mer. Eftersom varorna är dyrare, blir dessutom momsen högre. Avgiften på 75 kr förblir dock densamma.Sverige och USA räknas båda som rika länder. Man väger alla postsäckar som Postnord skickar till USA och alla postsäckar som USPS skickar till Sverige. Sedan räknar man ut mellanskillnaden och den som skickat mest betalar ersättning, så kallad "terminalavgift", till den andra. Kina räknas som ett fattigt land och det verkar betyda att Kina slipper betala för mellanskillnaden om Kina skickar mer än vad Kina tar emot. Postnords ersättning är därför förmodligen endast att Postnord inte behöver betala ett öre till Kina för de försändelser som skickas från Sverige till Kina. Eftersom det skickas oerhört mycket mer från Kina än åt andra hållet, är detta en dålig affär för Postnord. Om flödena skulle ändras så att det skickas mer till Kina än från Kina, tvingas dock Postnord att betala terminalavgift till Kina.

Det stora problemet tycker jag är att det tar så väldigt lång tid att få en avi så att man kan betala.

Jag köpt saker från USA som bara finns där som varit på rea och mycket billigare, men då får man ju betala import och allt annat.

Mig gör det inget.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Hur kan folk med att beställa paket från någon, veta om vilka lagar som håller på och införas och sedan bara skita i att lösa ut paket när de kommer. Detta innebär ju en stor kostnad för säljaren.

Haha tror du säljaren betalar tillbaka när man inte plockar upp paketet? Knappast.

Men de halvkriminellt det postnord gör. Alla portokostnader ska betalas ju av säljaren, sedan lägger postnord till extra kostnader som ingen någonsin gått med på i förhand.

Ett uppförande som är olagligt i de flesta länder.

Permalänk
Skrivet av ziip59:

En hel del säljare på Ebay har tydligen skippat Sverige som kundland nu. Och inte lär det bli bättre nu med alla returer. Fast det sista jag beställde kom vrålsnabbt och hade skickats från Belgien, så nya rutter är tydligen på väg att etableras.

Postnord har vid något tillfälle sagt att returerna ska skickas tillbaka med båt, så de lär inte vara i Kina förrän i maj eller juni i alla fall.

Skrivet av Masyve:

Bara som kuriösa sådär kan jag berätta att jag faktiskt har betalat hanteringsavgiften för ett par paket någonstans i februari och fortfarande inte sett röken av dem. Så även när man pröjsar verkar det funka svinbra.

Om du betalade i februari, bör det ha varit postförskott, d.v.s. att du betalade avgiften hos ditt postombud i samband med utlämningen.

Skrivet av killawife:

Det är ju likadant om man beställer lite dyrare grejer från USA, man får betala moms men sen får man även betala deras jävla ocker-avgift på 125:- bara för att de varit så snälla och kollat på ens paket.

Det är alltså "ocker-avgiften på 125:-" som man sänkt till 75 kr för försändelser med värde under 1500 kr. Dyrare försändelser kostar fortfarande 125 kr.

Skrivet av killawife:

Hade man varit lite smarta här så hade man lagt in en klausul att outlösta paket tillfaller staten. sen kunde man sålt dem som "överraskningspaket" på tradera för 100:- styck, vips! 20 miljoner som kan gå till rom och aue de via åt våra hårt arbetande ej totalt bakom flötet politiker.

Jag tror att det internationella postavtalet säger att man måste skicka tillbaka grejerna till avsändaren, så det här är alltså inget som staten eller Postnord kan ändra på.

Permalänk
Skrivet av anon56869:

Men de halvkriminellt det postnord gör. Alla portokostnader ska betalas ju av säljaren, sedan lägger postnord till extra kostnader som ingen någonsin gått med på i förhand.

Struntprat. Enligt det internationella avtalet för postbefordran har mottagande postförvaltning rätt att ta ut en avgift för förtullning.

Skrivet av anon56869:

Ett uppförande som är olagligt i de flesta länder.

Kan du visa upp en lista på vilka länder detta är olagligt i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Lösning köp inget för en hundring från andra sidan jorden och förvänta sig det är gratis.

Köp samma paket från USA med samma pris så ska du se hur "billigt" det blir.

Det gäller även paket från USA.

Visa signatur

ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | Intel Core i7 7700K | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING | Samsung 960 EVO 500GB | Corsair RM750x 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Postmafia.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyberX:

Det gäller även paket från USA.

Du är inte så bra på sarkasm va?

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av ZyberX:

Det gäller även paket från USA.

Det vet jag.
Men USA innan får du betala tull och allt annat direkt och alltid behövt.

Sen köper jag saker från Kina för 5kr och betalar 0kr frakt???? = ej rimligt.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

7 paket har skickats tillbaka för mig... På grund av att posten schabblat till de så jag inte fått ens chansen att betalat avgiften...

Räkningen har försvunnit i postens system och dök sedan upp hos mig dagen efter det beslutats att skicka tillbaka paketen. Och givetvis gick inte det beslutet att ändra även om paketen inte lämnat Sverige än.

Hoppas verkligen att jag kommer få till baks mina pengar annars har Post Nord just kostat mig totalt dryga 11.360:- för att dom inte ens kan hantera att skicka sin egna räkning...

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Hade man varit lite smarta här så hade man lagt in en klausul att outlösta paket tillfaller staten. sen kunde man sålt dem som "överraskningspaket" på tradera för 100:- styck, vips! 20 miljoner som kan gå till rom och aue de via åt våra hårt arbetande ej totalt bakom flötet politiker.

Det handlar om individers integritet. Tänk om posten skulle öppna alla brev? Hur skulle det kännas? Det kan ligga fraktsedlar i paket som kan koppla individerna till innehållet. Det kan ligga korrespondans i ett paket som är privat, o.s.v. Så nä, det går ju inte riktigt.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

@Pepsin:
Yep, beställde lite kläder för ett par veckor sedan, leveransen tog jättelång tid. Sedan fick jag en varning av Postnord att jag måste hämta paketet senst imorgon.... Det hade legat på ett postombud och hade varken fått avi, smsavi, påminnelser eller dyl. Endast den sista varningen innan det skickas tillbaka. Ospårat paket så hade inget kolli att kolla upp själv heller.

Permalänk
Medlem

Jag tänker fixar mer skit för postnord att ta hand om och lagerhålla ett tag...ska bara hittat nåt skrymmande skräp som inte kostar nåt att beställa.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Hur kan folk med att beställa paket från någon, veta om vilka lagar som håller på och införas och sedan bara skita i att lösa ut paket när de kommer. Detta innebär ju en stor kostnad för säljaren.

Med tanke på att det ibland tar månader från beställning och stt det kom in 150k paket per dygn så tycker jag att folk hann sluta beställa paket rätt bra ändå, om det inte är mer än 200k som ska i retur.

Det idiotiska i frågan är ju att 200k paket och dess innehåll ska skepps tillbaka över halva jordklotet, men det är väl så det är. Lager och regler tar ju inte hänsyn till den aspekten.

Permalänk
Medlem

Beställde ett paket ifrån Kina för någon vecka sen; Var medveten om postnords scam men hade inget annat val - för att produkten inte gick att få tag på i Sverige eller i Europa (till vettigt pris).

Igår ramlade paketet ned, 2 veckor innan jag förväntat mig det och det var skickat ifrån Estland.

Är det fler som fått samma behandling? Route:ar det paketen genom estland eller hur fungerar det?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem

@KeVVa:
vart beställde du ifrån?

Visa signatur

Kan din dator göra det här?

Permalänk
Medlem

Väx upp

@JD: Moget beteende måste jag då säga.
Sluta gnäll på någonting som är självklart i sig att personer som Du faktiskt ska betala för sig då man importerar.
Spelar ingen roll om pennan kostar 8kr.

Att gnälla och göra små beställningar bara för att jävlas med posten gör ju saken inte bättre utan du bidrar ju till det problem
som du gnäller om.

Att du som individ inte vill betala för dig visar ju på bristande självrespekt.
VÄX UPP

Permalänk
Skrivet av pecesithon:

Positivt.

Börjat bli ganska trött på folk som ska spara enkronor och beställa något från andra sidan jorden. Förmodligen kommer mina paket komma fram snabbare i framtiden när det inte behöver konkurrera om sin turordning för att någon beställer disksvampar från Wish.

Du är ju en snöflinga i helt egen klass, för dina saker är så mycket viktigare in någons disksvampar? Kan ju säga att jag struntar helt i om dina saker tar ett halvår att levereras, bara för dig o vänta.

Permalänk
Skrivet av Ant3:

7 paket har skickats tillbaka för mig... På grund av att posten schabblat till de så jag inte fått ens chansen att betalat avgiften...

Räkningen har försvunnit i postens system och dök sedan upp hos mig dagen efter det beslutats att skicka tillbaka paketen. Och givetvis gick inte det beslutet att ändra även om paketen inte lämnat Sverige än.

Hoppas verkligen att jag kommer få till baks mina pengar annars har Post Nord just kostat mig totalt dryga 11.360:- för att dom inte ens kan hantera att skicka sin egna räkning...

Försök få Postnord att betala vad det kostar att få tillbaka försändelserna till dig från avsändarlandet plus ersättning för förseningen. Postnord har ju gått ut i pressen med att man ska ha minst två veckor på sig att betala men det har du uppenbarligen inte haft.

Skrivet av JD:

Jag tänker fixar mer skit för postnord att ta hand om och lagerhålla ett tag...ska bara hittat nåt skrymmande skräp som inte kostar nåt att beställa.

Så att Postnord tvingas tiodubbla avgiften för att kompensera för alla extra kostnader som detta medför, menar du? Hur hade du då tänkt dig att folk ska kunna ha råd att beställa något från länder utanför EU?

Skrivet av BasseBaba:

Med tanke på att det ibland tar månader från beställning och stt det kom in 150k paket per dygn så tycker jag att folk hann sluta beställa paket rätt bra ändå, om det inte är mer än 200k som ska i retur.

Det idiotiska i frågan är ju att 200k paket och dess innehåll ska skepps tillbaka över halva jordklotet, men det är väl så det är. Lager och regler tar ju inte hänsyn till den aspekten.

Det stod i pressen härom veckan att man bara hunnit avisera knappt hälften av de paket som trillat in under mars månad, så i slutändan är det nog mer som får returneras till avsändaren.

Permalänk
Skrivet av Grimhonky:

Du är ju en snöflinga i helt egen klass, för dina saker är så mycket viktigare in någons disksvampar? Kan ju säga att jag struntar helt i om dina saker tar ett halvår att levereras, bara för dig o vänta.

Korrekt. Mina saker för tusenlappar som alltid momsas och betalas korrekt är viktigare än ett gäng muppar som sparar enkronor på att beställa saker för 1 dollar.

Tycker man det är rimligt att göra sånna beställningar från Kina så lever man inte i verkligheten.

Visa signatur

1::3700+ San Diego@3.0GHzghz[300x10], Abit KN8-Ultra, 1024mb, X850XT @ PE. 01: 27190. 05: 6220.
2::XP 2500+ @ 3200+, Asus A7N8X-X, GeForce FX 5700 Ultra@ 605/1100, 512mb ddr. 01: 13550

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grimhonky:

Du är ju en snöflinga i helt egen klass, för dina saker är så mycket viktigare in någons disksvampar? Kan ju säga att jag struntar helt i om dina saker tar ett halvår att levereras, bara för dig o vänta.

Disksvampar och laserpekare kan man köpa på ICA och Teknikmagasinet. Vissa andra saker går inte att få tag på i Sverige. Nu blir det ännu dyrare att köpa redan dyra importvaror bara för att Erik ville ha en ny ryggsäck från Kina, då de på Stadium tydligen inte dög.

Permalänk
Medlem

Man får väl hoppas man hittar nått vettigt ställe med EU lager, köpa ex ledpaneler för 1200kr i sverige när de kostar 300kr i kina är ju uteslutet.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Men vi har ju redan ett bra och miljömedvetet alternativ för dessa billiga Kina-paket?

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Avstängd

Hade det varit en vettig kostnad som 20 kr paketet så hade man potential att tjäna 4 miljoner extra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

@krigelkorren: OT, men skulle inte den lilla flotten säljas pga. konkurs?
Eller är den kvar i Sverige?

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....