Permalänk
Medlem

Fråga om surfpalatta

Hej Har en fråga när det gäller surfplatta tex. iPad, tittar ofta på evenemang från motorsporten 24 timmars lopp mm. förr eller senare tar strömmen slut i batteriet, är det lämpligt då att ansluta vanlig ström och surfa vidare?
Har använd en Samsung surfplatta, men varje gång man skall logga in måsta man vara liga snabb som en Cobra, hoppas inte det är liga besvärligt att logga in på en iPad?

Permalänk
Inaktiv

Du ska helst ansluta laddaren innan batteriet är helt urladdat och det är helt lugnt att fortsätta använda den medan den laddas (precis som mobilen).

Andra delen fattar jag inte vad du vill ha sagt så svårare att svara på.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
När det gäller inloggning jag var tvingat att tasta alla tecken i snabb följd, annars fick man börja från början.
När jag använder en iPhone är där ingen problem.

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "logga in" finns inget att logga in på
Logga in vart? på en hemsida eller? Det är inte direkt någon skillnad om du loggar in på android platta, en apple platta, en mobil, en dator.

Sätt i ström när du kollar på skiten innan batteriet är slut, inte svårare än så.
Eller kör med ström hela tiden om du har den ståendes ändå.

Permalänk
Medlem

Har Samsung plattan alltid haft det problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Har Samsung plattan alltid haft det problemet?

Ja från första början, och det är inloggningen på plattan.

Permalänk
Medlem

Jag har en Samsung Galaxy Tab A 10.1, har inga problem med inloggning när man startar om den.
Inte för det är något jag gjort mer än några gånger, för batteriet laddas såklart innan man tömmer det. precis som med mobilerna.

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du håller över sensorn när du försöker låsa upp den så den släcker skärmen i tron att den är i en väska tex?

Varför skulle det inte vara lämpligt att ansluta laddaren när den börjar få slut på ström?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Det låter helt solklart som att du blockerar sensorn på något sätt.
Du har i övrigt ca 20sek på dig att logga in, innan platan släcks.