EVGA Z10 är mekaniskt tangentbord med inbyggd display

Permalänk
Melding Plague

EVGA Z10 är mekaniskt tangentbord med inbyggd display

EVGA breddar nu sin produktportfölj ytterligare med tangentbordet Z10, vilket bestyckas med mekaniska brytare från Kailh.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Jag ville inte ha ännu ett svart, ge mig en kul färg!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

oj vad snyggt. ska nog köpa ett och rama in

Permalänk
Medlem

Jag antar att de försöker få tangentbordet att se rymdfräckt ut, men i likhet med så många andra nutida tangentbord som designas med någon form av futuristisk look i åtanke ser det mer ut som 80/90-tal än något modernt.
Det är udda att denna designfilosofi är så plågsamt närvarande just på tangentbordsmarknaden.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av twit:

Jag antar att de försöker få tangentbordet att se rymdfräckt ut, men i likhet med så många andra nutida tangentbord som designas med någon form av futuristisk look i åtanke ser det mer ut som 80/90-tal än något modernt.
Det är udda att denna designfilosofi är så plågsamt närvarande just på tangentbordsmarknaden.

Plågsamt var ordet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Jag ville inte ha ännu ett svart, ge mig en kul färg!

Rosa, vit och svart. Plz.

Permalänk
Snusfri

Herregud vad fult.
Nej EVGA, håll er till grafikkort och nätaggregat, det kan ni, men att designa chassin och annat är ni urusla på.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen tänkte jag skriva, saknar logitech's tangentbord med display vid övervakning av temperaturer.
Vill ha ett mekaniskt med display, men detta var groteskt.
EVGA har gått ner sig något extremt senaste åren.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@lan Äntligen en ersättare?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

Hmm, är det en 5,5U mellanslagstangent mitt öga skådar?
(Uppenbarligen inte avsett för eftermarknadstangenter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Jag antar att de försöker få tangentbordet att se rymdfräckt ut, men i likhet med så många andra nutida tangentbord som designas med någon form av futuristisk look i åtanke ser det mer ut som 80/90-tal än något modernt.
Det är udda att denna designfilosofi är så plågsamt närvarande just på tangentbordsmarknaden.

Tycker det påminner lite om en mixerbord eller liknande ljud-utrustning med alu-ramen, volymkontroller och display, ser stabilt och redigt ut. Är nog bara space-tangenten jag stör mig på.

Det justerbara handlovsstödet verkar rätt smart, men hade varit bättre med någon form av steglös räls istället för 3 fasta punkter.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Likar ett mer kantigt Logitech G15 v2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Äntligen tänkte jag skriva, saknar logitech's tangentbord med display vid övervakning av temperaturer.
Vill ha ett mekaniskt med display, men detta var groteskt.
EVGA har gått ner sig något extremt senaste åren.

Haha, vad pratar du om?
Håller med om att tangentbordet må lämna ett och annat att önska..

De levererar grymma grafikkort, moderkort, power supply samt erbjuder grym support men råkar göra ett fult tangentbord och då har de gått ner sig något EXTREMT (t.o.m.) de senaste åren, say whaat o_O

Eloge till dem som vågar svänga ut lite men det är inte alltid man lyckas på första försöket.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Haha, vad pratar du om?
Håller med om att tangentbordet må lämna ett och annat att önska..

De levererar grymma grafikkort, moderkort, power supply samt erbjuder grym support men råkar göra ett fult tangentbord och då har de gått ner sig något EXTREMT (t.o.m.) de senaste åren, say whaat o_O

Eloge till dem som vågar svänga ut lite men det är inte alltid man lyckas på första försöket.

Låt säga för fem år sedan, då var dom ledande. Idag är dom mer eller mindre ''meh''
Finns många märken jag hade valt före EVGA idag, inte då.

Vet inte vad dom gjort, men gått från finaste produkterna på marknaden till de fulaste.

Permalänk
Medlem

Nostalgi från gamla G15... vilken jääävla hype det var för dom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Nostalgi från gamla G15... vilken jääävla hype det var för dom!

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Logitech_G15v2.png

haha, jag tänkte det samma när jag såg bilden och sedan på min egen G15 som fortfarande tickar på.

Visa signatur

Fractal Design Define S, ASUS Z97-A, Intel i7 4790K, Clock 4.6 Ghz 1.24v, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB DDR3 CL10 1600Mhz vengeance, 1xPlextor PX 128M3P, 1xSamsung 850 EVO 500GB, Aorus GTX 1080 Ti Xtreme, Corsair AX1200, blu-ray Asus SBC-06D2X-U.

Permalänk
Medlem

gamla goda minnen där =D som tidigare skrivit fast en annan körde med enligt mig den snyggare varianten och originalet ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

gamla goda minnen där =D som tidigare skrivit fast en annan körde med enligt mig den snyggare varianten och originalet ^^

https://wiki.spectralcoding.com/_media/info:logitech_g15.jpg

Hade den i många år tills numpaden gav upp. Bästa tangentbordet jag haft! Blev ett G19s efter de och de funkar fint de med. Kan inte ha ett tangentbord utan display när man vant sig vid de

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Inaktiv

Äntligen ett mekaniskt T-bord med display. Det har varit väldigt dåligt utbud på sådant. Lutar åt köphållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Hade den i många år tills numpaden gav upp. Bästa tangentbordet jag haft! Blev ett G19s efter de och de funkar fint de med. Kan inte ha ett tangentbord utan display när man vant sig vid de

Kommer fasen inte ihåg vad som hände med mitt, tror det började glappa och ha sig efter allt forslande fram å tbx på lan osv. men hade den ändå i säkert 6-7 år så sure va plastigt men ändå grymt ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

gamla goda minnen där =D som tidigare skrivit fast en annan körde med enligt mig den snyggare varianten och originalet ^^

https://wiki.spectralcoding.com/_media/info:logitech_g15.jpg

Som du skriver "snyggare varianten och originalet Logitech G15" kan bara hålla med.

Rengjorde mitt tangentbord o diskade alla tangenter i diskmaskinen ( ja det funkar superbra) och vart tvungen att ta fram mitt gamla G15!

Och visst finns där en avsaknad av den där lilla displayen som visar det den ska.

Kommer ihåg att jag fixade så jag såg Swec senaste RSS/inlägg på den Mycket trevligt!
Fanns en massa tweaks att göra och även en egen forumdel på en massa sidor.

Ja,,, jag kan nog sakna en lite fin högupplöst skärm på mitt tbord nu när jag tänker efter, då det fanns fler fördelar än nackdelar

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Låt säga för fem år sedan, då var dom ledande. Idag är dom mer eller mindre ''meh''
Finns många märken jag hade valt före EVGA idag, inte då.

Vet inte vad dom gjort, men gått från finaste produkterna på marknaden till de fulaste.

EVGAS moderkort och grafikkortkylare är fortfarande top of the line på sina respektive marknader.. så vad du fått för dig att de skulle ha gått ned sig kan man ju undra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Moderator
Moderator

@DavidtheDoom: Åhå, som många säger så var det en intressant flirt med G15 bordet. Många likheter och mekaniska brytare också, tål att tänkas på.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Låt säga för fem år sedan, då var dom ledande. Idag är dom mer eller mindre ''meh''
Finns många märken jag hade valt före EVGA idag, inte då.

Vet inte vad dom gjort, men gått från finaste produkterna på marknaden till de fulaste.

Köper datorkomponenter för att de skall vara funktionella och inte för att titta på

Vad jag vet så är EVGA fortfarande en av de ledande datorkomponent tillverkarna när det kommer till prestanda och driftsäkerhet, vilket de borde hålla sig till istället för att ge sig in på extern kringutrustning som t.ex tangentbord i det här fallet.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Använder fortfarande min trogna Logitech G510 då det inte finns liknande tangentbord med så många macro tangenter och en LCD skärm. Kommer inte köpa den här eller nåt men det är ett steg i rätt riktning. Folk förstår inte hur skönt det är med en liten LCD och en massa macro. Skönt att se att de försöker återuppliva det.

Visa signatur

| Asus Prime Z390-A | Intel Core i5 9600K | Corsair Vengeance RGB Pro 32GB | MSI GeForce RTX 2070 Gaming Z |

Permalänk
Medlem

Oh man.. fy vad jag saknar mitt Logitech G15 (Orange) nu efter att jag såg den här videon.. den dog i samband med en flytt, så köpte mig ett Steelseries Apex som jag fortfarande använder.
Kanske borde ta en titt på den här när lönen kommer (:

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Hade också en G15, det var tider det...

Lite kul att vi nu sitter här och är nostalgiska över tangentbord med inbyggda bildskärmar, vi lever verkligen i framtiden.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Utöver denna finns även fem sju stycken programmerbara knappar, volymreglage och löstagbart handlovsstöd.

Skärpning slarvhafsare! Alltså 7 macro och även 2 USB:s, ljus-dimmer, winlock/game-mode knapp m.m.

Permalänk
Inaktiv

Denna monstrositet kommer inte i närheten av min rigg.

Permalänk
Medlem

Vad nice att det äntligen börjar komma lite tangentbord med display igen!! Kolla in vad jag gjorde med mitt gamla G15 för någon vecka sedan https://www.sweclockers.com/galleri/14534-logitech-g15-lcd-st...

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.