Nvidias kontrollpanel problem

Permalänk
Medlem

Nvidias kontrollpanel problem

Hej!

Har hållit på hela kvällen igår och idag på morgonen men jag får inte till det..

Har en MSI laptop med GTX 870M grafikkort, men problemet är att min skärm inte verkar förstå att jag har ett grafikkort, utan kör via det integrerade, jag kör med HDMI kabel mellan dator och skärm, skärmen är en fujitsu 27" led med några år på nacken.

Det jag vill ha är den utökade kontrollpanelen i Nvidia programmet inte det simpla som man inte kan göra något med, som det är nu finns endast 3 flikar att välja mellan.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bängt:

Hej!

Har hållit på hela kvällen igår och idag på morgonen men jag får inte till det..

Har en MSI laptop med GTX 870M grafikkort, men problemet är att min skärm inte verkar förstå att jag har ett grafikkort, utan kör via det integrerade, jag kör med HDMI kabel mellan dator och skärm, skärmen är en fujitsu 27" led med några år på nacken.

Det jag vill ha är den utökade kontrollpanelen i Nvidia programmet inte det simpla som man inte kan göra något med, som det är nu finns endast 3 flikar att välja mellan.

Mvh

Jag har ingen koll på bärbara men kan du inte ändra det i BIOS?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bängt:

Hej!

Har hållit på hela kvällen igår och idag på morgonen men jag får inte till det..

Har en MSI laptop med GTX 870M grafikkort, men problemet är att min skärm inte verkar förstå att jag har ett grafikkort, utan kör via det integrerade, jag kör med HDMI kabel mellan dator och skärm, skärmen är en fujitsu 27" led med några år på nacken.

Det jag vill ha är den utökade kontrollpanelen i Nvidia programmet inte det simpla som man inte kan göra något med, som det är nu finns endast 3 flikar att välja mellan.

Mvh

Ditt GTX870m är enbart aktivt när du startar spel eller liknade 3D program, för de flesta vanliga program och systemet i stort går det inte ens tvinga Nvidiakortet.

Japp de tre rader är vad du ska se också, Nvidia kortet är ju inte aktivt därav inga fler inställningar.

OBS att du kan ställa in manuellt vilket grafikkort som ett visst program ska använda, dock programmet i fråga måste vara ett 3D spel eller utnyttja 3D om inte kommer CPU grafiken användas vad du än gör, det går inte att tvinga att datorn använda ditt GTX870m

I stort sett alla laptops fungerar på det här sättet, så det är inget fel du har utan det ska vara så, och inställningar för din separata skärm eller inbyggda hittar du i den kontrollpanel för CPU grafiken..

Det finns en del laptop som inte fungerar på detta sättet och där det diskreta grafikkortet alltid användes, tex Clevo baserade.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300