PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Är sjukskriven för fått infektion efter dragit ut en visdomstand... tänkte lira nu när jag för tillfället inte har sååå mycket värk... men kommer inte in på varken vanliga, testserver eller 4*4 server! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Macro måste väl räknas som fusk? Känns nästan som en del kör det i killcamen, plus känns så när man ser duktiga spelare på ytube...

Permalänk
Medlem

@Swennis: Tar mig inte heller in på 4x4 men vanliga fungerar bra

Edit: 4x4 testservern är ju stängd

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

@Swennis: Tar mig inte heller in på 4x4 men vanliga fungerar bra

Edit: 4x4 testservern är ju stängd

Skulle inte den va öppen tom den 7e?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Skulle inte den va öppen tom den 7e?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade fått för mig att det var den 6:e men oavsett så skrev dom på twitter mitt på dagen idag att Experimental-servrarna nu var stängda

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Jag hade fått för mig att det var den 6:e men oavsett så skrev dom på twitter mitt på dagen idag att Experimental-servrarna nu var stängda

Crap... vill inte spela dom stora kartorna mer sen vi lirat på den lilla! :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Skulle inte den va öppen tom den 7e?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej det var tills idag, det stod till och med i patch notes.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Macro måste väl räknas som fusk? Känns nästan som en del kör det i killcamen, plus känns så när man ser duktiga spelare på ytube...

Ja det är fusk, dock svårt att detektera. Det syns dock väl om de kör med no-recoil eller ökad rpm på vapnen. MÅNGA kända streamers kör med det, det är helt uppenbart när man kollar eller lyssnar på hur vapnen beter sig. Det verkar som att en del tänker att om alla andra gör det, ja då kan jag göra det med för att det ska bli jämnt. Det är trist och det har gjort att jag inte längre kan kolla på en del av de större lirarna. Jag körde en 4 manna squad förra eventet där en helt uppenbart myglade på detta sätt, det hörs när man skjuter. De andra i teamet märkte det med så vi bara satte oss i en bil och drog och lämnade nissen kvar, hehe.

Jag stötte även på en kille idag som nog körde med nåt radarhack. jag noterade det först när han satt och sköt i väggen mot mig i huset jag var i och följde mig med skotten vart jag än gick. Han träffade aldrig så först trodde jag bara att nån trollade men när jag efter matchen kollade replayen så syntes det helt uppenbart att han såg var folk var utan att egentligen kunna se dom. Han körde dock inte med nån aimbot och var i övrigt helt kass och jag dog av att bli överkörd av min egen bil istället, lol!

Jag blev även dödad av ETT skott från en vector på 250m håll. Jag hade bara 20% liv kvar så det kan varit legit dock så han fick vara.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Ja det är fusk, dock svårt att detektera. Det syns dock väl om de kör med no-recoil eller ökad rpm på vapnen. MÅNGA kända streamers kör med det, det är helt uppenbart när man kollar eller lyssnar på hur vapnen beter sig. Det verkar som att en del tänker att om alla andra gör det, ja då kan jag göra det med för att det ska bli jämnt. Det är trist och det har gjort att jag inte längre kan kolla på en del av de större lirarna. Jag körde en 4 manna squad förra eventet där en helt uppenbart myglade på detta sätt, det hörs när man skjuter. De andra i teamet märkte det med så vi bara satte oss i en bil och drog och lämnade nissen kvar, hehe.

Jag stötte även på en kille idag som nog körde med nåt radarhack. jag noterade det först när han satt och sköt i väggen mot mig i huset jag var i och följde mig med skotten vart jag än gick. Han träffade aldrig så först trodde jag bara att nån trollade men när jag efter matchen kollade replayen så syntes det helt uppenbart att han såg var folk var utan att egentligen kunna se dom. Han körde dock inte med nån aimbot och var i övrigt helt kass och jag dog av att bli överkörd av min egen bil istället, lol!

Jag blev även dödad av ETT skott från en vector på 250m håll. Jag hade bara 20% liv kvar så det kan varit legit dock så han fick vara.

Ok, så man kan bli bannad för det?
Vilka kända streamers kör med det? Inte shroud och Disrespect väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Nej det var tills idag, det stod till och med i patch notes.

Fasen också... finns det nån info när den öppnas igen??

Permalänk
Skrivet av Swennis:

Fasen också... finns det nån info när den öppnas igen??

Nej tyvärr inte. Skulle tro att det dröjer innan servrarna öppnas igen.

Det kan tydligen ta flera månader att färdigställa banan enligt Twtich streamern Shroud aka en av dom bästa spelarna i spelet.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, så man kan bli bannad för det?
Vilka kända streamers kör med det? Inte shroud och Disrespect väl?

Vad för typ av script pratar ni om ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, så man kan bli bannad för det?
Vilka kända streamers kör med det? Inte shroud och Disrespect väl?

Jag vet faktiskt inte om man blir bannad för det. Det är ju omöjligt att veta om alla de man rapporterar nånsin åker dit eller inte. Doc fuskar nog inte men han Shroud ska du nog kolla en extra gång på för nånting är väldigt skumt där. Det han gör ska man inte kunna göra men han gör det ändå. Fast han har ju spelat counterstrike innan, ett helt annat spel, baserad på en annan motor med ett helt annat system för vapen och rörelser. Det är därför han är så bra, jo tjena.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag vet faktiskt inte om man blir bannad för det. Det är ju omöjligt att veta om alla de man rapporterar nånsin åker dit eller inte. Doc fuskar nog inte men han Shroud ska du nog kolla en extra gång på för nånting är väldigt skumt där. Det han gör ska man inte kunna göra men han gör det ändå. Fast han har ju spelat counterstrike innan, ett helt annat spel, baserad på en annan motor med ett helt annat system för vapen och rörelser. Det är därför han är så bra, jo tjena.

Visst att det förekommer att streamers fuskar, en del har till och med blivit busted, men att Shroud fuskar i pubg? Nejdu, jag har sett nog på hans stream för att inte tvivla alls. Det är stor skillnad när han inte är på hugget och hellre spelar Fortnite eller låser in sig på rummet och spelar hög musik som Jus9n säger, men visst, hittar du några skumma videos med honom är jag redo att ändra uppfattning Han är Shroud helt enkelt, då spelar man så.

Det finns en drös med spelare av samma kaliber men som inte nått samma fame också.

</fanboi_mode=off>

Visa signatur

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |

Permalänk
Medlem

Tjena,
Jag tillhör den äldre generationen som spelar och kör på piltangenterna. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt att vänja om till w,s,a,d men utan resultat tyvärr.
Jag har mest lirat CS:GO de senaste åren men nu växlat över till PUBG. Problemet är att nu räcker inte knapparna till!
I pubg måste man "peek left" och "peek right" för att komma någon vart.
Kan man binda så att när man trycker in "bakre tumknappen" etc på musen och samtidigt "left el right" så peekar man vänster/höger istället för steppa vänster/höger om jag inte använder tumknappen.
Ja ni förstår säkert vad jag menar även om det är svårt att förklara.
Om det är möjligt kan det väl knappast räknas som "fusk"? ....eller?

Permalänk
Skrivet av killawife:

Ja det är fusk, dock svårt att detektera. Det syns dock väl om de kör med no-recoil eller ökad rpm på vapnen. MÅNGA kända streamers kör med det, det är helt uppenbart när man kollar eller lyssnar på hur vapnen beter sig. Det verkar som att en del tänker att om alla andra gör det, ja då kan jag göra det med för att det ska bli jämnt. Det är trist och det har gjort att jag inte längre kan kolla på en del av de större lirarna. Jag körde en 4 manna squad förra eventet där en helt uppenbart myglade på detta sätt, det hörs när man skjuter. De andra i teamet märkte det med så vi bara satte oss i en bil och drog och lämnade nissen kvar, hehe.

Jag stötte även på en kille idag som nog körde med nåt radarhack. jag noterade det först när han satt och sköt i väggen mot mig i huset jag var i och följde mig med skotten vart jag än gick. Han träffade aldrig så först trodde jag bara att nån trollade men när jag efter matchen kollade replayen så syntes det helt uppenbart att han såg var folk var utan att egentligen kunna se dom. Han körde dock inte med nån aimbot och var i övrigt helt kass och jag dog av att bli överkörd av min egen bil istället, lol!

Jag blev även dödad av ETT skott från en vector på 250m håll. Jag hade bara 20% liv kvar så det kan varit legit dock så han fick vara.

Visst det kanske finns några men, men väldigt otroligt att du skulle stöta på många eller flera streamers har det. Den enda som varit lite fishy var 3tbutz men han spelar med outsider o Co i no loot gaming nu så. Dock handlade det om singeltap macro.

Rekylen ser konstig ut i specca och death cam så lite inte på den speccen.

Ang skjuten i ett hus beroende på settings så renderar inte alla väggar inne i ett hus vilket gör att spelaren kanske tror att han träffar där han siktar men har en vägg i vägen hen inte ser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Vad för typ av script pratar ni om ?

Att om man håller inne skjutarknappen, så kör den som om det vore automat...
Skulle kunna tänka mig använda det enbart för att jag är så jäkla senil på att ställa om till auto på bössorna, säkert 50% av mina deaths är när jag kommer i närstrid och har singelskott på... hehehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag vet faktiskt inte om man blir bannad för det. Det är ju omöjligt att veta om alla de man rapporterar nånsin åker dit eller inte. Doc fuskar nog inte men han Shroud ska du nog kolla en extra gång på för nånting är väldigt skumt där. Det han gör ska man inte kunna göra men han gör det ändå. Fast han har ju spelat counterstrike innan, ett helt annat spel, baserad på en annan motor med ett helt annat system för vapen och rörelser. Det är därför han är så bra, jo tjena.

Shroud är ju inte direkt nån nybörjare på PUBG med ett par tusen timmar,om han fuskade skulle nog dom andra "proffsen" knorra lite

https://clips.twitch.tv/TsundereDeafZebraAliens

Permalänk
Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av vega:

Tjena,
Jag tillhör den äldre generationen som spelar och kör på piltangenterna. Jag har vid ett flertal tillfällen försökt att vänja om till w,s,a,d men utan resultat tyvärr.
Jag har mest lirat CS:GO de senaste åren men nu växlat över till PUBG. Problemet är att nu räcker inte knapparna till!
I pubg måste man "peek left" och "peek right" för att komma någon vart.
Kan man binda så att när man trycker in "bakre tumknappen" etc på musen och samtidigt "left el right" så peekar man vänster/höger istället för steppa vänster/höger om jag inte använder tumknappen.
Ja ni förstår säkert vad jag menar även om det är svårt att förklara.
Om det är möjligt kan det väl knappast räknas som "fusk"? ....eller?

Att binda om peak till andra knappar som tex musknapparna går utmärkt! Har kört med peak på mouse4/5 sen Rainbow Six Siege släpptes och bytte över till det i PUBG också då det kändes bekvämast!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Jag hoppas självklart också att den släps tidigare, men jag tror nått helt annat.

Looten var väl aningen för mkt tycker jag personligen...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Hur kan vissa inte ta skada när dom är utanför den säkra zonen eller vad det nu kallas för?
Vi var 2 kvar & ser sen i death cam att han kommer smygandes utanför den säkra zonen & står & skjuter därifrån. Han måste ha varit utanför i minst en minut & hälsan var full hela tiden.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz | Palit GeForce RTX 4080 JetStream | Crucial T700 1TB | LG 27GL850 | Noctua NH-U12A | Corsair RM850e | Logitech G915 TKL | Logitech G Pro Wireless | SteelSeries Arctis Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Hur kan vissa inte ta skada när dom är utanför den säkra zonen eller vad det nu kallas för?
Vi var 2 kvar & ser sen i death cam att han kommer smygandes utanför den säkra zonen & står & skjuter därifrån. Han måste ha varit utanför i minst en minut & hälsan var full hela tiden.

Kolla replayen så lovar jag att han inte är ute, death cam är inte så bra.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av upf:

Hur kan vissa inte ta skada när dom är utanför den säkra zonen eller vad det nu kallas för?
Vi var 2 kvar & ser sen i death cam att han kommer smygandes utanför den säkra zonen & står & skjuter därifrån. Han måste ha varit utanför i minst en minut & hälsan var full hela tiden.

Det kan va lite taktik det där... har man många medkits, first aid och boosters is lutet så kan man hålla sig utanför ringen en stund genom att ta allt det där innan man springer in... gjort så själv... men kanske inte en hel minut när ringen är som minst... då hinner man knappt hålla sig vid liv?

Permalänk
Medlem

nån som hört om/när den lilla mapen öppnar igen?? Dom andra är ju så booooirng efter man spelat den ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

nån som hört om/när den lilla mapen öppnar igen?? Dom andra är ju så booooirng efter man spelat den ju!

Nej, men är sugen på nytt efter den positiva upplevelse jag fick av första testrundan. Dock kommer 8x8 kartorna förbli PUBG för mig. Minikartan blir lite CS men som omväxling eller övningskarta på pangandet uppskattar jag den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

..Jag blev även dödad av ETT skott från en vector på 250m håll. Jag hade bara 20% liv kvar så det kan varit legit dock så han fick vara.

Var väl en bugg som gjorde att man inte hörde alla skott ibland, spec på avstånd.
Fast med 20% spelar det knappast någon roll, gissar att du menar att personen inte träffade ett av flera utan satte första.

Permalänk
Medlem

Nej, jag kollade death camen, Killen stod uppe i den höga röda plattformen i militärlägret på Erangel och sköt ett skott med rödpunkt på mig När jag stod och lootade en kille jag dödat en bit bort. Jag hade dock lite liv samt ingen hjälm så det var inte direkt nåt fuskigt med det, bara lite ovanligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Lego Master
Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Synpunkter på nya cirkeln? Tycker personligen det var en nästintill horribel upplevelse igår kväll. Åt helsike stressigt, ingen ro alls. Att jaga fordon i varje match får inte vara ett måste. Nej shithole, gör om, gör rätt. Slutcirklarna är fantastiska, rent ut sagt briljanta. Men vägen dit - åt helvete.