Cooler Master Masterliquid ML240L RGB

Trädvy Permalänk
Replikator
Registrerad
Dec 1999

Cooler Master Masterliquid ML240L RGB

Processorkylare är tillbaka i testlabbet och först ut är en sluten vattenkylare från Cooler Master. Häng med för en genomgång av Masterliquid ML240L RGB.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007

Trist att det ska vara så svårt att inkludera fläktar som *inte* klickar... Finns ju inget mer störande...

Workstation: iMac 27" Mid 2017 Radeon Pro 575
Laptop: MacBook Pro 15" Mid 2017 Space Grey
Phone: Apple iPhone X Plus 64GB
Camera: Fujifilm X-T2 - 56mm f1,2 - 35mm f2 - 16-55 f2,8
Audio/Video: NAD 356BEE - B&W 685 S2 - LG OLED65B6 65" - Apple TV 4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2017

Presterar som en premium luftkylare men kostar mer. Vem hade kunnat ana? Skulle tagit en Noctua luftkylare före denna alla dagar i veckan. Framförallt om den ska levereras med klickande fläktar och eventuellt problematisk pump.

NZXT H440 | Intel i7 7700K @ 5 GHz | Asus strix Z270H Gaming | 16GB Corsair DDR4 3200 mhz | Asus strix GTX 980 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD | Corsair HX750 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av ...Dubadai...:

Trist att det ska vara så svårt att inkludera fläktar som *inte* klickar... Finns ju inget mer störande...

Jag har haft den kylaren i ett par månader faktiskt och har inte reflekterat över något oljud från varken fläktar eller pump. Mycket nöjd..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Även om min D-15 inte är vackrast i stan så, jäklar vad den presterar! Så länge den får plats kommer min framtida dator/chassi hållas utan härdatglas. Dock var denna jäkligt billig, de e ju kanon med den prestandan för aio.

Skickades från m.sweclockers.com

Tråden om Skägg!

2700K- 4,9Ghz - R9 290 - MG279Q @144hz - Corsair RM850 - Samsung 830 256GB
LG 65" OLED B6

 3:e iPad 64GB - iPhone 7 Plus 128GB 
Office: - Macbook PRO 13" - i5 - 256GB SSD - 8GB DDR3

Trädvy Permalänk
Benchmaskin 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av RobCar:

Jag har haft den kylaren i ett par månader faktiskt och har inte reflekterat över något oljud från varken fläktar eller pump. Mycket nöjd..

Skönt att inte exakt alla fläktar verkar vara drabbade.

Av nyfikenhet, hur har du monterat den?

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av ...Dubadai...:

Skrivet av Xinpei:

Skulle tagit en Noctua luftkylare före denna alla dagar i veckan. Framförallt om den ska levereras med klickande fläktar och eventuellt problematisk pump.

Redaktionen kanske fick ett måndagsexemplar? Jaghade också tagit en Noctua luftkylare alla dagar i veckan före denna, men folk som gillar RGB kanske inte håller med oss.

Laptop: Lenovo Yoga 700

Fraktfritt Inet

Trädvy Permalänk
Benchmaskin 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Fatmajk:

Redaktionen kanske fick ett måndagsexemplar? Jaghade också tagit en Noctua luftkylare alla dagar i veckan före denna, men folk som gillar RGB kanske inte håller med oss.

Citat:

Redaktionen fick ta in en extra uppsättning fläktar när första paret misstänktes vara felaktiga, men samma klickljud uppstod för samtliga fyra fläktar som testades.

Lite för många måndagsexemplar i så fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

@Kenneth:

Så ser det ut, men hade något problem med att jag inte kunde montera på ett visst sätt kom jag ihåg.. eller om det var specifikt mitt chassi.

Trädvy Permalänk
Benchmaskin 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av RobCar:

@Kenneth:

Så ser det ut, men hade något problem med att jag inte kunde montera på ett visst sätt kom jag ihåg.. eller om det var specifikt mitt chassi.

https://i.imgur.com/bqS6Ptx.jpg

När fläktarna var i det läget klickade dom inte, utan det var när dom var monterade i taket (som Cooler Master rekommenderar) som klicket uppstod. Finns en risk att dina fläktar klickar också, men funkar det där så kör på!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
jönköping
Registrerad
Mar 2007

bra att ni kör en ny runda med kylartest hoppas ni hinner med lite vattenblock också.

Noctua D15 är en enda valet fortfarande OM man får plats med den.

FX8350 3Dmark HALL OF FAME https://www.3dmark.com/hall-of-fame-2/timespy+graphics+score+... 7420P
4K Fire Strike Ultra 9577p https://www.3dmark.com/3dm/22628026?
Time Spy results 11051p
3Dmark