Skarp på UX/UI? Vill du jobba med oss på SweClockers? (Klart du vill!)

Permalänk
Relik 📜

Skarp på UX/UI? Vill du jobba med oss på SweClockers? (Klart du vill!)

Alla är vi bra på olika saker. Själv har jag tummen mitt i handen när det gäller.. flera områden. Jag måste kämpa för att borra ett hål bra, och skulle aldrig få för mig att tapetsera. En annan svacka är UX och UI på någon djupare nivå – där behöver både jag och resten av SweClockers-gänget hjälp!

Alltså, utan vidare spisning. Är du grym på UI/UX och skulle vilja jobba i team med Kodfejs @Klorixx på Geeks-kontoret i Stockholm (han har en snigel som husdjur)? Är du ens lite nyfiken på vad jag svamlar om?

Då ska du studsa över till Geeks.se för mer information! Omedelbums, men senast 22/4.

PS. Bilden är något av ett montage. Alltså, inget är inklippt eller så, men det är lite skådespeleri. Jag vet inte vad som faktiskt är på skärmen, till exempel. Det kan vara katter. @Idalin gillar katter.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Relik 📜

Alla som vill se bild på @Klorixx snigel, ge mig ett "Bra inlägg"!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Nä, här ligger man i lä.
.. men kan baka?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

kan stå på ett ben, duger det?

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem

Vad betyder UX?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vad betyder UX?

User Experience

Permalänk
Medlem
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Idalin förklarar intensivt varför Manga är bättre än Anime, ser man tydligt på skärmens orientering.

Permalänk
Medlem

Ska sprida vidare. Men själv kan jag nog bara vara behjälplig om ni någon gång skulle behöva lite 8-bitars gung till era videos eller så.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@emilakered: Det här var ett av de skummaste inläggen jag sett på SweC tror jag.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Finns inga tjänster inom utveckling?

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Igelkott:

Nä, här ligger man i lä.
.. men kan baka?

Jag ringer dig nästa gång vi behöver 400 bullar! Kan bli på måndag.

Skrivet av hurrai:

kan stå på ett ben, duger det?

Det är lockande..

Skrivet av Ozzed:

Ska sprida vidare. Men själv kan jag nog bara vara behjälplig om ni någon gång skulle behöva lite 8-bitars gung till era videos eller så.

Deal!

Skrivet av Bebben:

@emilakered: Det här var ett av de skummaste inläggen jag sett på SweC tror jag.

Tar det som en komplimang!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Can0n:

Finns inga tjänster inom utveckling?

Jo, frontend. Inom kort!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Inaktiv

VAR
ÄR
SNIGELN

Permalänk
Avstängd

Att inte veta vad UX är känns som relativt diskvalificerande.

Personligen har jag bara det psykologiska designtänket medan jag saknar de praktiska förmågorna att implementera dessa med mjukvaror som Adobe InDesign, Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, osv.

Jag kan däremot rita på papper med linjal som "sketch artist". Jag är relativt diskvalificerad för detta jobb med andra ord! Lycka till den som väl får jobbet, kom ihåg "Desire lines" så du kan styra besökarnas ögon mot reklamen!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Hallå? 100+ gillade på andra inlägget...

VART ÄR SNIGELN?

Visa signatur

i5-8600k, 64GB 3200Mhz, Asus 3080Ti, Samsung 960 PRO 512GB, 2x Predator 27" IPS 1440p G-Sync 144Hz
- Citera gärna för svar! -

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av str8forthakill:

Idalin förklarar intensivt varför Manga är bättre än Anime, ser man tydligt på skärmens orientering.

Nej nej, jag vet inte vad varken anime eller manga är. Jag försökte desperat styra upp @klorixx typografiska försök i ett dokument om hur vi maxxar vår profit med ny ux/ui:are på kontoret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av emilakered:

Alla är vi bra på olika saker. Själv har jag tummen mitt i handen när det gäller.. flera områden. Jag måste kämpa för att borra ett hål bra, och skulle aldrig få för mig att tapetsera. En annan svacka är UX och UI på någon djupare nivå – där behöver både jag och resten av SweClockers-gänget hjälp!

Alltså, utan vidare spisning. Är du grym på UI/UX och skulle vilja jobba i team med Kodfejs @Klorixx på Geeks-kontoret i Stockholm (han har en snigel som husdjur)? Är du ens lite nyfiken på vad jag svamlar om?

Då ska du studsa över till Geeks.se för mer information! Omedelbums, men senast 22/4.

https://www.geeks.se/wp-content/uploads/2018/04/img_20180406_110131-1.jpg
PS. Bilden är något av ett montage. Alltså, inget är inklippt eller så, men det är lite skådespeleri. Jag vet inte vad som faktiskt är på skärmen, till exempel. Det kan vara katter. @Idalin gillar katter.

Ett dokument på klingonska, vi diskuterade förstås grammatiken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Hedersmedlem

Folket frågade, jag svarar.
Obs, nyvakna båda två därav lite slaskigt kort

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Folket frågade, jag svarar.
Obs, nyvakna båda två därav lite slaskigt kort
http://i.imgur.com/FFcLRIB.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte en sån där mördarsnigel va?

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Det är inte en sån där mördarsnigel va?

Det fattar du väl att det inte är... då hade Klorixx varit död sedan länge!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av Klorixx:

Folket frågade, jag svarar.
Obs, nyvakna båda två därav lite slaskigt kort
http://i.imgur.com/FFcLRIB.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Min fru skulle dö (på riktigt) om jag visar henne denna bild, kollar över försäkringarna.... *vissla*

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense VM|3 Windows VM|Windows 10 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk

@Anonymous_FTW Afrikansk jättelandsnäcka, Harmlös, briljant husdjur och utmärkt födokälla när apokalypsen kommer!

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Vad ligger lönen på?

Permalänk
Medlem

Då lärde man sig något nytt idag också.
Tack för det.

Permalänk
Medlem

Synd att ni kräver både CV, portfolio och en utbildning Har aldrig haft ett fast jobb och hade hoppats på detta.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Airikr:

Synd att ni kräver både CV, portfolio och en utbildning Har aldrig haft ett fast jobb och hade hoppats på detta.

Det går bra att söka ändå, det viktiga är att vi slutligen får en bra bild av vad du kan och det går få fram på andra sätt med om du tror att du är rätt person. Så dra oss ett mail!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag visste inte ens att vi hade seriösa UI/UX utbildningar i Sverige. Antar att det bara är en massa flum utbildningar som vanligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:

Vad ligger lönen på?

60 miljoner rupies och ett nytt användarnamn.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ:

Vad ligger lönen på?

Det blir tydligt efter hård och svettig förhandling med våra slutgiltiga kandidater.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S